"כל פעם מחדש אני מבינה את גודל השליחות שלי"

בכל שבוע נארח סוכן צעיר שיספר על עצמו, השתלבותו במקצוע ועתיד המקצוע בעיניו; והשבוע - סו"ב יעל פרידמן, סוכנת עצמאית
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

גיל: 28
מצב משפחתי: רווקה
סוג רישיון: פנסיוני
השכלה: תואר ראשון במנהל עסקים ומדע המדינה, האוניברסיטה העברית
ותק בתחום: 5 שנים

יעל פרידמן | צילום: אופיר הראל

מה עשית לפני שהיית סוכנת ביטוח?
"במהלך לימודי התואר הראשון הייתי בנקאית בבנק יהב, ולאחר מכן התחלתי לעסוק, במקביל לתואר, גם בתחום הביטוח. השתלבתי במסלול המשווקים הישירים של חברת הפניקס, ולאחר מכן עבדתי גם בחברת הראל כמשווקת פנסיונית. עד היום אני מוקירה תודה לחברות הללו על הניסיון שצברתי אצלן".

למה בחרת במקצוע זה? מה את אוהבת בו?
"תמיד רציתי להבין את עולם הפנסיה, הגמל, והביטוח. זהו תחום שלא ברור ברובו לציבור. מעבר לכך, אני אדם של אנשים, כשאני מגיעה ללקוח, אני מאירה לו את האותיות הקטנות בפוליסה, ובונה לו תיק פנסיוני וביטוחי בצורה האובייקטיבית ביותר, כך שתתאים לצרכים האמיתיים ולכיס הכלכלי שלו.

"בנוסף, כסוכנת ביטוח יוצא לי להיחשף לא מעט לתביעות קשות של מבוטחים בבריאות, חיים ותאונות, ובכל פעם מחדש אני מבינה את גודל השליחות שבתפקידי".

האם נתקלת בקשיים בתחילת דרכך המקצועית?
"בתחילת דרכי הקושי הגדול היה באיתור הלקוחות. הייתי יושבת מול דפים של בזק ומציעה לאנשים להיפגש איתי. גיוס הלקוחות בתחילת הדרך הוא הקושי הגדול ביותר בתחילת דרכו של סוכן צעיר".

איך הלשכה יכולה לסייע לסוכנים הצעירים?
"כרגע המצב הוא לא קל במיוחד עבור הסוכנים הצעירים, רפורמת ביטוחי החיים על ידי שוק ההון מיום 15.02 בלמה חלק ניכר מפרנסתם של הסוכנים הצעירים, שכרגע הם הנפגעים הראשונים. סוכן ביטוח חייב שיהיה לו בארסנל את קשת המוצרים ללקוח, כאשר ביטוח החיים הוא בין המהותיים שבהם.

"אני עוקבת בדריכות אחרי מאמציה של הלשכה למציאת פתרון, כולי תקווה שהלשכה בימים הקרובים תעדכן על התפתחות שתאפשר לנו להמשיך להתפרנס בכבוד, ושנוכל להמשיך לתת ללקוחות שלנו סל של פתרונות".

איפה את רואה את עצמך בעוד 10 שנים?
"ממשיכה להתפתח בתחום. בכוונתי לעסוק גם בתחום המיסוי והפרישה, ולעזור ללקוחותיי לפרוש לפנסיה לאחר מיצוי כלל זכויותיהם".

איך את רואה את עתיד מקצוע סוכן הביטוח?
"סוכן הביטוח תמיד יהיה חלק בלתי נפרד ממעטפת הכרחית למשפחה, בדומה לעו"ד או רו"ח. אני שומעת הרבה רחשים בשוק בנוגע לעתידו של סוכן הביטוח בעידן של דיגיטציה. העולם הדיגיטלי הוא הכרחי ואנחנו צועדים יחד איתו. בעיניי, בסופו של יום, לקוח מחפש גורם אנושי ומקצועי שילווה אותו יד ביד למול הבירוקרטיה וחוסר הידע".

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email