לאן נעלמו אחוות היחידה והכבוד ההדדי?

מהי המשמעות של מינוי סוכן ואיך הדבר קשור לאתיקה המקצועית של הסוכנים? סו"ב ורדה לבקוביץ מסבירה ולא שוכחת להגיד תודה
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

אחוות יחידה והכבוד ההדדי נעלמו, ולכן פתחנו מחלקת שימור לקוחות במשרד. לאורך כל השנים שנתקלנו בפוליסה וידענו מי הסוכן, פיארנו את שמו ואת יכולתו ואפילו גישרנו בין המבוטח לבין הסוכן שלו, מתוך מגמה לא להחתים על טופס מינוי סוכן למרות שלעיתים המבוטח רוצה את המעבר ואנו הצלחנו לבטלו.

מאז כניסת הדיגיטציה לעולם הבריאות אנחנו נתקלים בחוסר מוסר ואתיקה בגללם אנו מתחילים את היום בשימור תיקים. לכן, אציין את סו"ב גדי ברקאי שנהג כפי שראוי; גדי ישב עם מבוטח שלי על תיקו בנושא יעוץ פנסיוני; תיק הבריאות של הלקוח מנוהל אצלנו והלקוח לא הסכים לשדרג אותו בשנים האחרונות היות והמצב הכלכלי לא אפשר זאת; המשפחה התרחבה בזוג תאומים שאותם הוספנו למשפחה וזהו. מעבר לכך, כל פעם פנינו וזו הייתה התשובה: "אין לי כסף". המבוטח לא מתכחש לזאת, הכל מוקלט ומתועד.

סו"ב לבקוביץ | צילום: באדיבות הלשכה

במהלך הפגישה עם הלקוח, גדי שלח לי הודעה לוואטסאפ והמבוטח שלח לי מייל; מיד עניתי וגם התקשרתי. סיכמנו שנטפל, ביצענו את כל תהליך הצירוף למרות שגדי עשה גם בעצמו, אך אני התחלתי מבראשית את התהליך. המלצותיי ובחירתו היו קצת שונים מההצעה של גדי היות וזו חברה בה גדי פחות מוכר והוא גם פחות מכיר את המוצרים. עם השנים כל מבוגר או ילד חווה שינוי בבריאותו, צרכיו משתנים ועלינו להתאים את הנדרש ואל נשכח: יש תקציב למשפחה.

זה הרגע להגיד תודה ולהביע את הערכתי לגדי על קבלת ההחלטה לידע אותי כשלרגע לא עלה בדעתו לקחת את המבוטח תחת אחריותו.

חשוב לציין – כשמבצעים מינוי סוכן, האחריות המלאה היא של הסוכן החדש, ואם הוא אינו מכיר את המוצרים, מה יעשה ביום הקובע?

השאלות נשאלות לפעמים מעבר לפעם אחת ברשתות החברתיות כאשר נעשה מינוי סוכן, ולסוכן אין מענה מקצועי למימוש זכויות המבוטח המהלך מיותר לחלוטין.

מאחלת שנת 2020 מלאה פרנסה, כבוד הדדי ועולם של בריאות.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email