חודש דצמבר הוא אומנם רק אחד משנים עשר חודשי השנה, אך מה שהופך אותו למטורף אצל חלק מהעוסקים בענף הביטוח הוא בעיקר לחץ פנימי, מנגנון תכנוני משובש ואולי חוסר היכולת לתפקד בצורה אופטימלית בעת משבר הקורונה. בתכנון חכם ובבנייה נכונה אפשר ורצוי להגיע אליו נינוחים.
סטיבן קובי בספרו "שבעת ההרגלים לאנשים אפקטיביים במיוחד" כותב על היכולת לצפות את הסוף מראש ובעצם על היכולת לייצר לנו מהלך שבו אנו "גוזרים לאחור" את העשייה שלנו. גם בחסידות חב"ד ישנו עיקרון דומה: במקום לראות את הכשלים והמהמורות, אנו רואים את עצמנו ניצבים על קצה ההר ועולים אליו בדילוגים של בחירה מודעת שמגיעה מלכתחילה.

לפיכך, חודשי השנה הראשונים, כלומר ינואר-מרץ 2021, מהווים בסיס מצוין להתחלה חזקה. בהיעדר חופשות חגים ארוכות, אלו חודשים שבהם אפשר להציב יעדים אישיים וארגוניים ולעמוד בהם.
המפתחות להצלחה
- תוכנית רחבה עם יעדים ומדדים שנתיים תוצג לכלל העובדים עד סוף ינואר 2021.
- היעד האישי ייקבע בשיתוף כל עובד ועובד, המנהל יהיה אחראי לתמיכה מקצועית ולעידוד.
- העובד יהיה אחראי לחלק של הביצוע ולשיקוף שביעות רצון / התנגדויות מצד הלקוחות.
- אם הציפיות והמדדים לא יהיו ברורים לכם לחלוטין, הם גם לא יהיו ברורים לעובדים ולא יבוצעו.
- אם יש לסוכן הביטוח שותפים או מנהלי משנה, חשוב לחלק ביניהם את משימות התמיכה לאור אישיותם (בעיקר תמיכה מקצועית ותמיכה אישית – רגשית).
- לכל עובדי סוכנות הביטוח יש חלק בהצלחות של 2021, ולכן יש למנות מטעם העובדים אחראים לכל תחום של עשייה.
- נראות במיילים, ברשתות ובקבוצות היא מילת המפתח בשנת העסקים הנוכחית ולכן יש משמעות לכל מדיום ויזואלי.
- יש לפעול כל העת לצורך בידול ומיצוב, ולכן "הסיפור הארגוני" חייב לעבור אל העובדים ומשם ללקוחות.
- זכרו כי הלקוחות הראשונים שלכם הם העובדים שלכם, הם יעבירו את המסרים שהטמעתם בהם בעוצמה אל הלקוחות.
- יש לפעול לאווירה חיובית ומאפשרת ולפעול לחלוקת משימות הגיונית.
- יש לעודד את העשייה, גם השוטפת וגם החדשנית והמקורית.
- הלקוח מצפה למענה מהיר ומקצועי ולא פחות מכך, להרגשה כי גם בתקופה הזאת אתם ניצבים לימינו במגוון רחב של אמצעים.
- סגנון ייחודי הוא בסיס חשוב להצלחה, ולכן חשוב שכלל הצוות יפעל לאור מודל אחיד: מענה, מילות מפתח, אופן הטיפול, הצגת הפתרונות ועוד.
- התחלה ברגל ימין היא היכולת לייצר זהות בין הצרכים של הלקוח למגוון האפשרויות שלכם, ולכן יש לאפיין צרכים משתנים ופתרונות עדכניים.
- כפי שביטוח עושים עם סוכן ביטוח, שינוי ארגוני ופיתוח עסקי עושים עם יועצים ארגוניים אשר מכירים את הדינמיקה בסוכנות הביטוח ויכולים לתת ערך רב לצורך עמידה ביעדים העסקיים של שנת 2021.
הכותב הוא מנכ"ל "אנלוגי" ויועץ חיצוני ללשכת סוכני הביטוח