"ליווי אישי וחווית שירות – זה העתיד של סוכני הביטוח"

במדור 'מנכ"ל בנעלי בית', יתראיין בכל פעם בכיר אחר בענף הביטוח ושוק ההון; והפעם: קובי דהאן, מנכ"ל בית הסוכן "רימונים"

שם: יעקב דהאן

גיל: 47

מצב משפחתי: נשוי + 5

מקום מגורים: מודיעין

השכלה: בוגר ניהול ושיווק, 25 שנה בענף הביטוח, התחלתי בגיל 24 כמפקח במגדל, לפני 17 שנה הקמתי את "רימונים" שמהווה בית סוכן, כיום מיטב דש ואני שותפים בעסק.

מוטו בחיים?
"שיטה ועקביות, שני הדברים שעוזרים להגיע לתוצאות, השיטה חשובה אבל העקביות היא הדבר הכי חשוב".

יש לך תחביבים?
"ספורט – אופניים, חדר כושר, קריאה ובישול".

האם אתה מנהל ריכוזי או מבזר סמכויות?
"אני מנהל ריכוזי עד שאני מרגיש בנוח עם עובד וסומך עליו, אז אני הופך להיות להכי מבזר שיש".

מה אתה עושה למען עובדי החברה?
"משתדל להשרות אווירה נעימה וכיפית, קשה מאוד להוציא אותי מהכלים, יש לעובדים גיבוי מלא ומטעויות רק נבנים".

מי עושה את הקניות בבית?
"קניות זה האחריות המלאה של אשתי; אני עובד מאוד מאוד קשה ולא מספיק להגיע לזה, מידי פעם שהיא שולחת אותי לוקח לי המון זמן למצוא את הדברים".

ספר/סרט/תכנית טלוויזיה שהותירו עליך רושם?
"אני חובב ספרי היסטוריה – הקמת המדינה, שואה, גירוש ספרד, אבל הספר 'שמואל' של הרב ד"ר בני לאו, פשוט מרתק, הוא לוקח דמות תנ"כית, נביא, ומעביר את הסיפור שלו בצורה שאתה מרגיש שאתה מתחבר לדמות ולתקופה. לדעתי ספר חובה לכל אחד".

יעד מועדף בחו"ל?
"טיסה לחו"ל מאפשרת לי לקחת פסק זמן לעצמי, לחשיבה ולטעינת מצברים. אני אוהב לטייל בהמון מקומות אבל איטליה זו המדינה שאני מתחבר אליה, האנשים מזכירים את הישראלים, יש בה שוני מאוד גדול מבחינת הנופים, מסקי בדולמיטים, ערים עתיקות, טוסקנה ועד דרום איטליה".

מה אתה חושב על עתיד מקצוע סוכן הביטוח?
"אין לי ספק שיש מקום לסוכן הביטוח בעתיד; זו הסיבה שהעסק שלי מתמקד לאורך השנים רק בסוכני ביטוח עצמאיים. לסוכנים יש שני יתרונות ייחודיים שהם חייבים להבליט אותם, האחד, זה הם עצמם, סוכן הביטוח מלווה את הלקוחות לאורך שנים ומכיר אותם באופן אישי, אין לזה תחליף. כל מוקדן או משווק אחר לא מייצר כזאת מערכת יחסים; השני, חופש הבחירה, סוכני הביטוח צריכים לשים את הלקוח במרכז ולבחור לו את המוצרים הכי נכונים ומשתלמים עבורו בחברות הביטוח; הם לא נציגים של חברות הביטוח אלה של הלקוח, וזה שוב יתרון שרק הם יכולים לספק. אף ביטוח ישיר או חברות הביטוח הישירות לא יציעו מוצרים של חברות אחרות.

"אבל בימינו זה עדיין לא מספיק, הלקוח דורש גם נוחות, יכולת לבצע פעולת, רכישה וחלק מהשירות בדיגיטל, כמו שהוא התרגל בתחומים נוספים. זה הקושי הגדול של הסוכן בגלל שפיתוח טכנולוגי דורש עלויות עצומות, ולסוכנים אין את היכולת, וזה בדיוק מה שאנחנו עושים ב'רימונים', מייצרים מערכות דיגיטליות לטובת הסוכן והלקוחות שלו, השילוב הזה הוא העתיד של סוכני הביטוח בישראל".