"ללשכה יש חשיבות אדירה בחייו של הסוכן"

בכל שבוע נארח סוכן צעיר שיספר על עצמו, השתלבותו במקצוע ועתיד המקצוע בעיניו; והשבוע: סו"ב תומר זוסמן, סוכן עצמאי בסוכנות תלפיות בבני ברק

גיל: 33
מצב משפחתי: נשוי
השכלה: BA מנהל עסקים עם התמחות במימון, המרכז האקדמי פרס
רישיון: פנסיוני

מה עשית קודם ולמה עברת לתחום הביטוח?
"הייתי מנהל פרויקטים כספיים בחברה ממשלתית ובנקאי עסקי ארבע שנים. הרצון לתרום ולתת את הטוב ביותר ליוו אותי לאורך הדרך באמונה בדרך שלי גם אם זה מתעלה על האינטרס האישי למען האחר. לאחר התואר הראשון עבדתי בבנק ונחשפתי למגוון מקרים ואירועים אשר עוררו אצלי את ההבנה העזה כי האזרחים בישראל נדרשים ל'מורה דרך', איש מקצוע אשר ילווה וידאג לאינטרס עבורו ויגן על הזכויות בשקיפות להצלחתו שלו ושל משפחתו בתוך מגוון אפשרויות ושירותים העונים לצרכיו ודרישותיו. היום אני מומחה פנסיוני ופיננסי, ביטוחי חיים, אובדן כושר עבודה בריאות וסיעוד".

תומר זוסמן | צילום: ג'ני פפרמן

אלו מכשולים היו בדרכך?
"לדעתי, המכשול העיקרי נבע משמירה על הדרך ו'האני מאמין' גם כשניתן היה לבחור בדרך קלה ונינוחה".

האם ישנם קשיים היום שהלשכה יכולה לעזור להתמודד איתם?
"ללשכה יש חשיבות אדירה בחייו של הסוכן ובמשמעות ההתאגדות הקבוצתית עבור כלל לקוחותינו. אני חושב שיש לנו במה להתגאות וחשוב שנתמוך למען העוצמה והנוכחות שבכוח האחדות. לשכה חזקה מהווה תנאים ורווחיות ללקוחותינו, לסוכנים ולכל עם ישראל. חשוב לקבל ייצוגיות לגיטימית ומוכחת בשלטון בעת קבלת ההחלטות. ככל שנהיה מאוגדים ומאוחדים יותר כך תגבר התועלת עבור 'שומרי הסף' ומותג הסוכן במדינה". תן דוגמא לתרומתך או מניסיונך לטובת לקוחותיך.

"כאשר אתה מצליח להבין את רצונות ומטרות הלקוח ומצליח לממש אותם, הגשמת עבורו חלום. ברגע שאתה מצליח לגרום ללקוח שלך לחייך, להרגיש בטוח, ולהבין כי אתה איש הסוד שלו ו'שומר הסף' עבורו ועבור משפחתו, שמחת עוד משפחה בישראל וזה עושה גם לי טוב".

איפה אתה רואה את עצמך בעוד עשר שנים?
"ממשיך את הלמידה והעשייה עם שירות מקצועי ומשביע רצון ולדרישות השוק וכל זאת במחיר הוגן. מאמין שהסוכנות תגדל ותתחזק בלקוחות חדשים ובתהליכי העמקת הקשר עם לקוחות קיימים. בנוסף לתחומי הליבה בהם אני עוסק היום, אני מכוון להתפרס על תחומים נוספים למען ניהול ותכנון הוליסטי ופיננסי אשר מתבטאים במתן פתרונות רחבים ומגוונים בכל שלבי החיים של הלקוח מלידתו ועד פרישתו. במקביל להמשיך לעזור ולתרום לסוכנים צעירים ולקהילה".

טיפים שאתה יכול לתת לסוכנים צעירים?
"להיות מעודכן ולעקוב אחר שינויים בשוק; ללמוד ולהתמקצע למען הרחבת הפתרונות ללקוח הקצה; יצירת שיתופי פעולה המשלימים יכולות ותוצאה – סוכן ביטוח פנסיוני שמשתף פעולה עם סוכן ביטוח כללי, למשל; לקיים פגישות תקופתיות ללקוחות קיימים ולהעמיק את הקשר תוך הדגשת הערך אשר אנחנו כסוכנים מהווים עבורם; גביית שכר טרחה – בעת עשייה מחוץ לתחום הישיר. מוצר זהו ערך, אם אתה יודע שאתה נותן ערך גבוה ללקוח וחוסך עבורו לא מעט כסף וזמן אין סיבה שלא נעריך את העשייה עבור התועלת ללקוח".