"למה ההתנהגות הזאת?"

סוכנות ביטוח גבתה מלקוחה 2,400 שקל על מסלקה ו-5,400 שקל עמלה לטיפול בבקשת הלוואה בסך 60 אלף שקל
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

"בעוד שאנחנו נלחמים על שמנו הטוב ויוצאים נגד גורמים לא מקצועיים שמנצלים תמימות של לקוחות, יש סוכנויות ביטוח שמעזות להתנהג בצורה חזירית כלפי לקוחות. בחרתי לשתף בסיפור עצוב שקרה ללקוחות שלי ובאותה נשימה – להלין על קולגות שבכלל מעיזים להתנהג כך", מספרת סו"ב אסתי יהונתן  ל"ביטוח ופיננסים", שהיא גם שוטרת מתנדבת, המבקשת להציף התנהלות לא הוגנת של סוכנות ביטוח.

"בימים טרופים אלו, כאשר כולם מנסים לשרוד את התקופה והמצב הכלכלי הקשה, זוג לקוחות שלי שנקלע לחובות עקב קניית דירה, פנה לסוכנות ביטוח לקבלת הלוואה בסך 60 אלף שקל מהקופות הקיימות אצל האישה; בתחילה הם פנו אליי וביקשתי שיחזרו אליי אחרי החג. הלחץ הגדול השפיע עליהם כנראה והם המשיכו בתהליך בסוכנות האחרת.

אסתי יהונתן. צילום עצמי

"בדיעבד הסתבר לי שהם שילמו לסוכנות האחרת דמי שימוש במסלקה בסך 2,400 שקל בשעה שלסוכן זה עולה 18 שקל – טוב שיגבו 100 שקל, אבל הם גבו 1,200 שקל מכו אחד מבני הזוג. בנוסף, גבתה מהם הסוכנות דמי טיפול בסך 5,400 שקל. אני לא הייתי גובה מהם דבר על הטיפול, וכל סוכן אחר היה גובה כמה מאות שקלים, אם היה גובה.

"ואני שואלת מאיפה החוצפה להעז להתנהג כך?", קובלת סו"ב יהונתן; "זה פשוט ניצול ציני של לקוחות תמימים הנמצאים במצוקה".

לדבריה, על הלוואה בסך 60 אלף שקל הם שילמו 7,800 שקל בגין הטיפול בה (13%), כשכל שקל חשוב להם "ועוד לא דירנו על הריבית של ההלוואה. זה ממש ברמה של שוק אפור. איבדנו את צלמנו?.

"אם לא נדבר, זה לא ייעצר. עצוב ונורא כואב על הזוג שנוצל עקב מצוקתו הכלכלית הקשה. אני 28 שנה בענף ומעולם לא ראיתי דבר כזה; ניצלו את המצוקה שלהם, את התמימות שלהם.

התחרות המטורפת והחזירות של חלק מסוכני הביטוח לא תיעצר אם לא נטפל בה, ואני שמחה על הקמת הצוות המיוחד שהוקם בלשכה כדי שיטפל בסוכני ביטוח שמתנהגים ככה כלפי לקוחות".

לדברי סו"ב ורדה לבקוביץ, חברת הצוות המיוחד בלשכה, שם הסוכנות נמצאת בידי הצוות, והוא יטפל בנושא בחומרה, כולל העברה לטיפול רשות שוק ההון.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email