למעלה מ-100 סוכנים נהנו מפתרונות שהעניק להם מיזם לוידס

מטרת המיזם לייצר שוק משלים לשוק המקומי וכך יוכל כל סוכן להתמודד עם ביטוחים בשווקים בינלאומיים. סו"ב אריאל מונין: "הצעד מאפשר לתת מענה מבלי לאבד את הלקוח"
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

בסוף שנת 2016 הכריזה הוועדה לביטוח כללי בלשכה על מיזם "הנגשת הלוידס לסוכן" אשר יצא לדרך בשיתוף פעולה עם עודד צסרקס (OCBRS LTD), אסף חגאי־פריי ואיילון חברה לביטוח. מטרת המיזם היא לייצר שוק משלים לשוק המקומי כדי לאפשר לכל סוכן לנסות ולהתמודד עם ביטוחים, בשווקים בינלאומיים שלרוב הגישה אליהם מסובכת יותר.

בהתחלה, סוכנים רבים הביעו סקפטיות וחשבו כי הפתרון מתאים רק לסוכנים ומבוטחים גדולים, אך עד מהרה נוכחו לגלות כי גודל לא מהווה תנאי כניסה. מאז תחילת המיזם נהנו מפתרונות שונים למעלה ממאה סוכנים, לחלקם נפתח מספר סוכן ייעודי לפוליסות שהופקו במיזם מאחר שלא היו פעילים באיילון קודם לכן. סוגי הביטוחים המרכזיים במיזם עד כה הם ביטוחי אחריות מקצועית, חבות המוצר, צד שלישי, חבות מעבידים וכל הסיכונים לדברי ערך.

לדברי צסרקס וחגאי־פריי, "שיתוף הפעולה עם איילון חברה לביטוח הופך את הפתרון למקומי – עבודה מול מבטח שיש לו משרדים בישראל, טיפול ושירות מקומי החל משלב ההפקה, חתימה על אישורי קיום ביטוח וטיפול בתביעות הם עניין שבשגרה עבור כל סוכן ובהחלט מהווים יתרון יחסי ואפילו יתרון מוחלט לעומת האלטרנטיבה לעבוד ישירות מול לוידס (אפשרות שקיימת למספר מוגבל של סוכנים וברוקרים)".

מונין. "הישג חשוב לכלל הסוכנים"

פתרונות מידיים

אחד המקרים בהם מתגאים צסרקס וחגאי־פריי הוא הפתרון המידי שניתן ליבואן הראשון של ה"הוברבורד" בישראל. הפנייה הגיעה ימים ספורים לפני מועד הכיסוי הנדרש, בו בזמן שהיבואן כבר היה ערוך להפצה לחנויות המכירה השונות איתם התקשר בחוזה גדול.

לאחר שהחברות המקומיות סרבו לתת כיסוי ביטוחי, נזכר הסוכן בפרסום של המיזם ופנה ישירות במטרה למצוא פתרון ביטוחי שייתן מענה דחוף למבוטח. עם קבלת מלוא הנתונים פנו לשוק הלונדוני וערכו הליך קבלת הצעות ממספר גורמים, והצליחו לקבל תמיכה תוך יומיים ולהציע פתרון מלא ללקוח. גם בחברת איילון נרתמו לטובת המבוטח והפיקו כתב כיסוי מידי בהתאם לכיסוי מחו"ל. לימים אף אירע נזק לבית המוערך בעשרות אלפי שקלים ועתה נבחן האם המקרה נופל תחת כיסוי פוליסת חבות המוצר שרכש המבוטח.

"כמובן שלא בכל המקרים משיגים תמיכה במהירות כה גדולה, אך עד כה מרבית הפניות נענו בחיוב וקיבלנו מענה מלא או חלקי לצרכי המבוטח", הם מציינים.

חברות ביטוח רבות, גדולות וקטנות, דואגות להפנות את סוכני הביטוח אל מיזם הלשכה, כשמדובר בעסקים בעיתיים או קשים בהם הן אינן יכולות או רוצות לטפל, ביודען כי יינתן מענה הולם ואיכותי לצרכי הלקוח והסוכן, ובכך החזון של יצירת שוק משלים מתממש.

סו"ב אריאל מונין, יו"ר הוועדה לביטוח כללי, מסביר כי "שיתוף הפעולה מייצר שוק משלים ומהווה הישג חשוב לכלל הסוכנים. הצעד מאפשר לכולם לתת מענה לצרכי לקוחותיהם מבלי לאבד את הלקוח לסוכן אחר או לשלם מחיר גבוה בתפוקה אחרת לחברת ביטוח, שנכונה לאחר תחנונים לתת מענה מינימלי כלשהו. במהלך כנס אלמנטר 2017 שהכנותיו יסתיימו בשבועות הקרובים, מיועדים להתקיים שני מפגשים מצומצמים, ברישום מוקדם של סוכנים במטרה להסביר אודות המיזם ולסייע במתן פתרונות לסוכנים".

 

דרכי ההתקשרות למיזם: OCBRS-AHF, טלפון במשרד: 03-7704030 דוא"ל: [email protected]

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email