למעלה מ-1,000 סוכנים הגיעו ליום העיון "הסוכן בקדמת הבריאות"

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

כ-1,000 סוכני ביטוח הגיעו ליום עיון בנושא "רפואה ציבורית מול רפואה פרטית ומה שביניהן", שנערך ביום שני במתחם האירועים אבניו שבקריית שדה התעופה. הכנס, בהנחייתו של קובי אריאלי, עמד בסימן ועדת גרמן, השינויים הצפויים במערכת הבריאות הציבורית והשפעתם על סוכני הביטוח.

יו"ר ועדת סיעוד ובריאות יואל זיו הביע תרעומת על כך שסוכני הביטוח לא לקחו חלק בוועדה, ואמר כי הדרך היחידה לרפא את מערכת הבריאות הציבורית היא להגדיל את התקציב שמופנה אליה. עו"ד שמיר קמינסקי דיבר על הבעייתיות בוועדת גרמן, ואמר כי העצה הטובה ביותר שהוא יכול לתת כרגע לסוכני הביטוח היא למכור כמה שיותר ביטוחי בריאות, רצוי לצעירים. פרופ' אביגדור קפלן, שהיה בעבר יו"ר כלל עסקי ביטוח ועד לא מזמן ניהל את המרכז הרפואי הדסה, סקר את הבעיות העיקריות שעמן מתמודדת מערכת הבריאות הציבורית.

הוא טען כי לא יהיה מנוס מלהכניס שר"פ לבתי החולים הציבוריים, בכפוף לכך שהדבר לא יפגע ברפואה הציבורית. נשיא הלשכה אריה אברמוביץ הדגיש בנאומו את ההישג האחרון של הלשכה: החלטתה של המפקחת על הביטוח באוצר כי ביטוחי נסיעות יימכרו רק על ידי בעל רישיון ביטוח – כלומר סוכני ביטוח וחברות הביטוח בלבד.

מנכ"ל פספורטכארד אלון קצף התייחס גם הוא לביטוחי הנסיעות, ואמר כי נוכח העלייה המתמדת במספר הנוסעים לחו"ל, התחום נמצא בפריחה ולסוכני הביטוח יש פוטנציאל להגיע ל-50% מהשוק. קצף אמר עוד כי כעת האוצר, בעידודה של הלשכה, מפרסם את התקנה שמאפשרת מסירה של לידים ותשלום עבור לידים למי שאינו סוכן. "כששומעים את זה אנחנו מתכווצים – מדוע מכניסים עוד גורמים לשרשרת הערך? אבל בשוק הבריטי זה עזר לסוכני הביטוח: אחרי ההוראה הזו, הביטוחים הישירים כמעט חוסלו. התברר להם שמשתלם יותר לקנות לידים".

זיו הציג בכנס את סקר הלשכה, שנערך בקרב 700 סוכני ביטוח, וממנו עולה כי חברות הביטוח מציגות רמת שירות בינונית-נמוכה בבריאות וסיעוד. לסיום האזינו המשתתפים להרצאה מפיו של פרופ' יורם יובל, שהעניק להם כמה עצות שיהפכו את חייהם למאושרים יותר.

בתום הכנס התקיימה ישיבת האסיפה הכללית של הלשכה. נשיא הלשכה אריה אברמוביץ סקר את הישגי פעילות הלשכה בחצי שנה האחרונה. אברמוביץ ציין את הרפורמה במערך המשפטי-רגולטורי של הלשכה, הכולל את שכירת משרד ראב"ד-מגריזו-בנקל כיועץ המשפטי ללשכה, ומינוי יועצים משפטים למחוזות ולסניפים.

בנוסף, ציין אברמוביץ את הקמת מוקד התלונות בשיווק הישיר בראשות מ"מ הנשיא אורי צפריר ואת ההישג המשמעותי מול חברת הראל שהצהירה כי לא תשווק באופן ישיר ללקוחות סוכניה. כמו כן, סקר אברמוביץ את הפעילות התקשורתית הענפה של הלשכה, מהסופה ועד לקמפיין נגד ביטוח ישיר שזכה לתהודה תקשורתית רבה. "בשלבים הבאים, נעמיק בקמפיין שיציג את תדמיתו החיובית של סוכן הביטוח וחשיבותו לצרכן הישראלי, כדי למתג את סוכן הביטוח כאוטוריטה המקצועית הגבוהה ביותר בענף הביטוח והפיננסים", אמר.

לסיכום ציין אברמוביץ את הדגש ששמה הלשכה בשיפור השירות לסוכן. "נערכים יותר ימי עיון בסניפים הקטנים והמרוחקים שמביא לידי ביטוי את הקשר שבין הלשכה לסוכנים בשטח וצורכיהם. הנהלת הלשכה ואנוכי מגיעים בקביעות לכל הסניפים, לרבות למרוחקים שבהם, לשם היכרות אישית עם הסוכנים והיוודעות מקרוב לבעיותיהם, הצעותיהם ושאלותיהם, במגמה לסייע לכולם ולפעול ככל שניתן לקידום פתרונות ונושאים שונים". כמו כן, אמר נשיא הלשכה כי השנה לראשונה קיבלו ראשי הסניפים והמחוזות תקציביים ייעודיים לפעילות סניפית ומחוזית, והוקם האתר החברתי של הלשכה לשירות הסוכנים, במטרה לשפר את נגישות שירותי הלשכה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email