למרות משבר הקורונה: קצב המצטרפים ללשכה גדל פי 2.5 לעומת השנה שעברה

מנכ"ל הלשכה, מוטי ארבל, מספר בראיון לקראת כנס המחוזות המתקרב על הגידול בקצב המצטרפים ללשכה, על עמידה בתקציב 2020 ועל איזון כלכלי של המכללה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

"מיוני ועד סוף אוגוסט גייסנו 180 סוכנים חדשים לעומת 74 סוכנים באותה תקופה אשתקד. זה קצב גידול של פי 2.5. בקצב הזה, אני בטוח שבסוף השנה נחצה את רף 5,000 חברי לשכה ואוכל לבשר על כך בכנס 'העצמה נשית' שיתקיים בדצמבר השנה".

כך לדברי מוטי ארבל, מנכ"ל לשכת סוכני הביטוח, בראיון המתקיים עמו תשעה חודשים לאחר שנכנס לתפקידו. "כנס המחוזות", אותו יזם ארבל, יתקיים לראשונה בתולדות הלשכה בכלל, ובאופן דיגיטלי לאור התקופה.

הכנס יתקיים ב־15 בספטמבר תחת הכותרת – "התאמת הסוכן לעולם החדש". הוא יכלול חמש הרצאות מקצועיות של מומחים בתחומים המשיקים לעבודת הסוכן, הופעת סטנד־אפ והרמת כוסית משותפת ב"זום". פרטים מלאים יתפרסמו בקרוב.

מנכ"ל הלשכה, מוטי ארבל | צילום: באדיבות לשכת סוכני הביטוח

לשאלה כיצד הגיעה הלשכה להישג המרשים בגיוס חברים חדשים עונה ארבל: "א. אין ספק שפעילות הלשכה בשטח, מאבקיה הנחרצים של ההנהגה שלה בראשות הנשיא סו"ב ליאור רוזנפלד לטובת הסוכנים, מול הרגולציה וחברות הביטוח, מהדהדים היטב אצל סוכני הביטוח ומעודדים אותם להצטרף ללשכה; ב. בצד הפרקטי – הקמתי יחידת גיוס חברים חדשים, שימור קיימים והחזרת חברים; הבאתי שתי נשות מכירה מקצועיות שהשתלבו ביחידה של שי שמש, סמנכ"ל שיווק ומכירות של הלשכה. יחד גם פיתחנו ערכת 'ברוכים הבאים' שיקבל כל סוכן חדש, שזו חבילה דיגיטלית הכוללת הטבות לחברי הלשכה, פרטי חברות הביטוח, קבוצת יועצים בתחומים שונים אשר ילוו את החבר החדש בראשית דרכו, קורסים מקצועיים, ומתנות פיזיות למצטרפים".

עוד חושף ארבל, כי בחודש הבא יושק קמפיין חדש של הלשכה: "הקמפיין יתמקד בלמה כדאי וצריך הלקוח סוכן ביטוח, והערך המוסף של סוכן הביטוח. נוציא את 'שוקה' לאור, אך בצורה שונה". תקציב לקמפיין בסך כמיליון שקל הושג על ידי ארבל עצמו, שגייס בתוך יומיים בלבד את הסכום המרשים הזה מחברות ביטוח ובתי השקעות.

תשעה כנסים ארציים

כנס המחוזות הוא הכנס הראשון מתוך תשעה כנסים ארציים מתוכננים שיתקיימו מה־15 בספטמבר ועד ה־17 בדצמבר ב"זום", ובמידה שיתאפשר גם באופן פרונטלי. הכנסים המתוכננים הנוספים – בריאות, פיננסים, פנסיוני, אלמנטרי, MDRT, כנס "ברוכים הבאים" לסוכנים צעירים וחדשים, וב־17 בדצמבר כנס העצמה נשית.

"הכנסים יהיו ברמה הגבוהה ביותר שמאפשרת הדיגיטציה – תכנית טלוויזיה בשידור חי עם איכות של אולפן חדשות. לטובת המטרה שהצבתי לעצמי של הצערת הלשכה, חייבים לתת את הפתרונות הדיגיטליים מהשורה הראשונה, כדי שיבינו שמדובר בלשכה מעודכנת, חדשנית ובועטת", מדגיש ארבל, ומוסיף: "התאמתי את הכנסים לעולם החדש, שיהיו דיגיטליים ואולי בהמשך גם היברידיים, כשניתן יהיה להכניס חלק מהסוכנים לאולם וחלק יצפו מהמשרד או מביתם. אני סבור, שחברות ביטוח או בתי השקעות שיראו את העושר והמקצוענות בכנסים הדיגיטליים, יפנימו שמדובר בלשכה חדשה, צעירה יותר ובטוחה בעצמה. ביצענו מכרז בין הרבה מאוד גופים להפקה דיגיטלית של הכנסים, כדי לבחור את הטובים ביותר, ואני משוכנע שנפיק כנסים שלא יישכחו".

לקראת איזון

עוד מגלה מנכ"ל הלשכה, כי בעקבות הפעולות שנעשו להבראת המכללה לפיננסים וביטוח, היא תגיע לאיזון בסוף שנה זו: "המכללה היתה בהפסדים של מעל מיליון שקל בשנת 2019. קידמתי את תכנית ההבראה שיזם קודמי רענן שמחי, ומכרנו את ניהול הקורסים לרישיון סוכן לחברת BDO. נפרדתי מעובדים, מיניתי את דבי מורנו, שהייתה רכזת הדרכה, למנהלת המכללה, הוספתי עובדת בחצי משרה, והוצאנו מגזין שבועי מהודר של פעילויות צפויות במכללה לטובת הסוכנים. התוצאה – למרות הקורונה שהעבירה את כל ההדרכות ל"זום", חלקן הגדול ללא עלות וחלק בתשלום, נגיע בסוף השנה לאיזון במצבה הכלכלי של המכללה. גם הפידבקים שאנחנו מקבלים מהסוכנים מאוד טובים ומחזקים, עכשיו גם הכיתות הפיזיות מתמלאות, כשאפשר להכניס לחלל סגור עד 25 סוכנים", מספר ארבל.

הראיון המלא עם מוטי ארבל יפורסם במגזין "כנס המחוזות" שיופץ באופן דיגיטלי ביום הכנס.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email