"לסוכני הביטוח פוטנציאל עצום באשראי קמעונאי"

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

"היקפו של שוק האשראי הצרכני הוא 120 מיליארד שקל בשנה ו־90 אחוז ממנו נשלטים על ידי הבנקים, ומחירי האשראי גבוהים מאוד – לסוכני הביטוח פוטנציאל עצום מול לקוחות האשראי הקמעונאי". כך אמר שמעון חזוט, מנכ”ל אלבר קרדיט. חזוט אמר את הדברים בפאנל שהתקיים בכנס של 'עדיף'.

לדברי חזוט, "השחקנים היחידים הפועלים כיום בשוק, חוץ מהבנקים, הן חברות כרטיסי האשראי. מחירי האשראי הגבוהים והפוטנציאל לשחקנים חדשים גדול. הערכות מדברות על שהריבית העודפת הנגבית מלקוח היא ארבעה אחוזים. יש פה פוטנציאל גדול לחיסכון ללקוח – ופוטנציאל לסוכני הביטוח".

הסוכנים – אנשי אמון

רונן נורני, מנכ"ל אובליסק יעוץ פיננסי, אמר כי "סוכנים העובדים עם עסקים הם אנשי אמונם של בעלי החברה, וכדי לפעול באשראי, נקודת הפתיחה היא אמון". לדבריו, "זה עולם שצריך ללמוד ולסוכן יש את הנקודה הראשונה, של קבלת האמון, אולם חסר ידע. סוכן הביטוח צריך לעשות קורס אשראי כדי להבין מה זה אשראי. אם הוא מתחבר לעולם האשראי ורואה משהו חי בדף בנק, מקומו בתחום יעוץ האשראי".

דודי עמית, יו”ר תת הוועדה לפיננסים בלשכת סוכני ביטוח, השווה את פעילות הסוכן לזו של רופא המשפחה, אליו באים לאבחון והוא מפנה לאנשי מקצוע נוספים: "אני רואה את סוכן הביטוח כרופא משפחה המלווה על ידי יועץ השקעות, עורך דין ויועצים נוספים. ניהול ההשקעות משתנה – עוברים למדדים ולמוצרים פשוטים ללקוח. אם תדע לכוון את הלקוח, תרמת לו רבות". לדבריו, הכניסה לשוק האשראי והפיננסים תאפשר גם להכניס דור צעיר לענף הביטוח, שפחות מתעניין בהסדרים פנסיוניים וביטוחי סיכונים.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email