לעשות מהלימון לימונדה // אגרת מנכ"ל הלשכה

מוטי ארבל, מנכ"ל לשכת סוכני הביטוח, מסכם שנה ראשונה בתפקיד ומדבר על הפעילויות, התוכניות והרפורמות שנערכו בלשכה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

לאחר 24 שנות ניהול ביורוקום נוקיה, ממנהל סניף תל אביב ועד מנכ"ל הקבוצה, הגעתי בסוף שנת 2019 לתפקיד מנכ"ל לשכת סוכני הביטוח.

לאחר חודשיים של תקופת חפיפה עם רענן שמחי, הרווחתי חבר, אדם נמרץ אהוב ומיוחד, שקיבל אותי בחום ואהבה עם ספר עב כרס הנושא את הכותרת "תיק חפיפה" שהכין לכבודי, כמו שרק איש צבא מנוסה וממושמע יודע.

ב-1 בינואר 2020 קיבלתי את המפתחות ללשכה, עם תחושת יהירות קלה, שקטן עליי לנווט את המטוס הקל הזה, אחרי ניהול מערכת של 700 עובדים עם מחזור שנתי של מעל מיליארד שקל.

מנכ"ל הלשכה, מוטי ארבל | צילום: באדיבות לשכת סוכני הביטוח

כבר בחודש הראשון הפנמתי, שהמטוס הקל הזה הוא לא פחות מורכב ממטוס קרב מתקדם, ועמותה זו לא בדיוק חברה עסקית פרטית. המגרש אחר, חוקי המשחק שונים, ובכלל מדובר בסוג של משחק אחר ושונה ממה שהכרתי ומדבר בשפה פחות מוכרת.

בעודי מתעשת ומחשב מסלול מחדש, נזכרתי באמירה של יועץ בכיר שליווה אותי בתפקידי הקודם  ואוחז בתעודה מפוארת כאחד מבין ה-50 האנשים החכמים בעולם, "לא משנה איזה ארגון אתה מנהל, תמיד תעצב אותו ותארגן אותו באופן שיאפשר לך להגיע למטרות שלך בדרך המהירה ביותר והנכונה ביותר".

הנהלה חדשה

להבדיל מהמנכ"ל הקודם שניהל באופן ישיר את 20 עובדי הלשכה, הקמתי הנהלה חדשה שמורכבת מחמישה מנהלים. הגדרתי לכל אחד ואחת יעדים ברורים להשגה, העברתי את האחריות והסמכות לחברי ההנהלה לעניין השגת המטרות והיעדים וכך יצאתי לדרך תוך כדי שאני לומד את העבר, את השפה החדשה וכל מה שעמד מול עיניי, זה איך אני מביא ויוצר ערך מוסף לבעלי הלשכה שהרי הם לא אף אחד אחר מאשר הסוכנים שבחרו להיות חברי לשכה בלשכת סוכני הביטוח בישראל.

הפעילות של הנשיא סו"ב ליאור רוזנפלד, סגנו וממלא מקומו סו"ב ליאור הורנצ'יק, הוועד המנהל וכל 26 הוועדות השונות הכוללות פעילים מדהימים בהתנדבות, פעלו ללא הפסקה מול הרגולציה, כוחות השוק, חברות הביטוח המייצרות את המוצרים שאותם הסוכנים משווקים במקצועיות מרשימה ודאגו לנטרל כל ניסיון להצר ולפגוע בציבור הסוכנים ופרנסתם, רק סייעו לי ולעובדי הלשכה להשיג את המטרות והיעדים שהצבתי לכל המחלקות.

אני חייב לציין שהיכולת שלי, ושל מנהלי ועובדי הלשכה להשיג את המטרות והיעדים שהצבתי, נפגמת, לאור העובדה שהארגון מנהל בחירות אחת לארבע שנים ובאופן טבעי ומתבקש נוצרים מחנות עם אינטרסים מנוגדים השואבים אנרגיות מיותרות, המקשים להתמקד ולתעל את המשאבים בהשגת המטרות.

ביצועים חיוביים

יחד עם זאת אני גאה בשם כל מנהלי ועובדי הלשכה שהפגינו הירתמות חסרת תקדים להיצמד להשגת היעדים שהצבתי בפניהם המשרתים באופן חד משמעי את מטרות הלשכה וטובתם של החברים.

בעוד ארבעה שבועות, השנה הראשונה המאתגרת שלי מסתיימת, כשמשבר הקורונה רק העיב והקשה על השגת היעדים שהצבתי.

אני גאה בשם כל ההנהגה הפועלת ללא לאות ובשם כל מנהלי ועובדי הלשכה לחלוק ולשתף אתכם בהישגים המסתמנים לשנת 2020 לעומת העבר, אותם השגנו, עבורכם, למענכם, ליכולת ההשפעה שלכם על שוק הביטוח ולעתיד הסוכנים בענף כה תחרותי ודינמי.

הפרמטרים המהותיים שאליהם כיוונתי בשנה כה מאתגרת הינם: ראשית, בתחום שדרוג תשתיות הלשכה לטובת העתיד וההתאמה לפעמי הקידמה ולהצערתה; שנית, לנתונים הכמותיים המבססים את חוסנכם, עוצמתכם והשפעתכם של סוכני הביטוח המאוגדים בלשכה על ענף הביטוח.

בתחום התשתיות
  • איחוד מערכות ה-CRM, משלוש מערכות שונות למערכת אחת גדולה ועוצמתית העונה על צורכי הלשכה העכשוויים והעתידיים.
  • איחוד אתרי הלשכה משלושה דומיינים שונים לאתר אחד וגדול המאחד את כל מותגי הלשכה וממקד במקום אחד, ידידותי ואינטראקטיבי הנותן מענה כולל לכל צרכי החברים.
  • טיוב מאגר הנתונים של כל סוכני הביטוח בישראל, עובדיהם, עובדי ומנהלי חברות הביטוח, בתי ההשקעות, בתי הסוכן, חברות השירותים ובכלל כל משתפי הפעולה עם הלשכה.
  • ·         "חוברת ברוכים הבאים" – בניית מערך הטבות משמעותיות לכל מצטרף חדש ללשכה ולכל חבר לשכה שטרח לצרף חבר חדש המושק בימים אלה.
  • מבנה ארגוני חדש המשרת את מטרות הלשכה ומבטיח את השגת היעדים.
  • תשתית לקיום כנסים דיגיטליים מהמובילים בענף, הן ברמת המשתתפים והן ברמה המקצועית והיצירתית המחויבת לעידן בו לא ניתן להיפגש פרונטלית.
  • עריכת תוכניות עבודה ל-2021 המתבצעת בימים אלו על מנת להצעיד את הלשכה לשנה מבטיחה יותר.
בתחום הביצועים
  • מעבר לרווח תפעולי של כ-1,900,000 שקל בשנת 2020 לעומת השנים הקודמות:רווח של 188,000 שקל ב-2019; הפסד של 188,000 שקל ב-2018; הפסד של 197,000 שקל ב-2017; הפסד של 1,962,000 שקל  ב-2016; הפסד של 1,121,000 שקל ב-2015; הפסד של 1,178,000 שקל בשנת 2014.
  • גידול ב-16% בגיוס חברים חדשים מ-514 חברים בשנת 2019, ל-600 חברים בשנת 2020.
  • הגעה ל-5,000 חברי לשכה פעילים לראשונה, לעומת 4,675 בתחילת השנה.
  • גידול ב-8% בפוליסות אחריות מקצועית מ-370 פוליסות ב-2019 ל-400 פוליסות בשנת 2020.
  • גידול ב-70% בקורסים והשתלמויות במכללה מ-49 פעילויות ב-2019 ל-83 פעילויות בשנת 2020.
  • צמצום כוח אדם ב-25% מ-20 עובדים ומנהלים ל-15.

שמחתי לשתף אתכם בביצועי ניהול הלשכה לשנת 2020 בתקווה לשבירת שיאים חדשים ומאתגרים לשנת 2021.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email