לקראת החרגה של הקורונה בהצהרות הבריאות?

מגדל פרסמה נספח חדש להצהרת הבריאות של מבוטח המתייחס ספציפית למחלת הקורונה; יו״ר ועדת הבריאות בלשכה: ״מעיד על חוסר הוגנות והתנערות מיותרת״
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

סערה התחוללה השבוע בענף הביטוח בעקבות נספח חדש להצהרת הבריאות שפרסמה מגדל, המתייחס ספציפית למחלת הקורונה (ראו מצד שמאל), באתר פורמלי המיועד לסוכנים וחברות ביטוח. יש לציין, כי לא מדובר רק בהצהרה שהמבוטח חלה בקורונה, אלא אפילו אם רק היה בבידוד.

במגדל מסתתרים מאחורי "דיונים עם מבטחי המשנה", שעלולים אולי להחמיר באמת את תנאי הצהרות הבריאות בעקבות מגיפת הקורונה העולמית. בחברה טוענים שהנושא נמצא בבחינה ועדיין לא תקף.

סו"ב מורי | צילום: גיא קרן

תגובתה הרשמית של מגדל: "מדובר בנספח שטרם אושר. אנו בוחנים את הנושא בדיונים פנימיים ומול מבטחי המשנה. נכון לרגע זה, אין התייחסות ספציפית לווירוס הקורונה בהצהרות הבריאות של מגדל. ככל שיהיה שינוי במדיניות, תעדכן מגדל את סוכני הביטוח בהתאם".

מרשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון נמסר כי "ממידע שהגיע לרשות נמצא כי חברת ביטוח פרסמה נספח הצהרת בריאות הכולל שאלות חיתום הקשורות לנגיף הקורונה, וזאת על אף שאותה חברה לא הגישה את השינוי בתכנית הביטוח לרשות, בהתאם להוראות סעיף 40 לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים. יצוין כי הרשות סבורה ששאלות חיתום אין מקומן בתכנית הביטוח. ״יובהר כי כל עוד חברת ביטוח לא הגישה שינוי בתוכנית ביטוח, חל איסור על החברה להנהיג את התוכנית, לרבות פרסומו".

פרסומים של סוכנות ביטוח שפנתה ללקוחותיה בהמלצה לרכוש, לחדש ולהתאים את ביטוחי הבריאות שלהם לפני שתחול ההחרגה של הקורונה, עוררה תגובות נסערות של סוכנים אחרים ברשת, שטענו שמדובר בניצול ציני ונבזי של המצב.

״מהלך מיותר״

יו"ר ועדת הבריאות והסיעוד בלשכה, סו"ב איגור מורי, אמר בתגובה לפרסום הנספח של מגדל: "לצערי, חברת מגדל לא חיכתה זמן רב ופרסמה כבר שאלון הרחבה מיותר להצהרת הבריאות בנושא קורונה. אמנם חברת הביטוח רשאית לשאול שאלות בהצהרות הבריאות, אך שאלון הקורונה של מגדל הוא גם מיותר כי ברוב שאלוניה יש כבר שאלות רקע על מחלות זיהומיות בהם לקה המבוטח בעבר, וגם התייחסות למחלות ריאה.

״השאלות האלו מספקות את המידע הנדרש, והמהלך של מגדל יש בו מראית עין של חוסר הוגנות והתנערות מיותרת. לא כך נוהגת חברת ביטוח שרוצה לעמוד בהגינות לצד הלקוח. ישנה סברה גם כי מדובר בטריק שיווקי שבא לומר לסוכני הביטוח להגביר את מכירות הביטוחים ללקוחות ׳לפני השינוי הגדול׳ הצפוי בהצהרת הבריאות. אני לא חושב כך, ומניח שמדובר בעיקר בטעות בשיקול דעת ובהלה מיותרת אצל מנהלי החברה".

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email