כנס פיננסים 2018 לקראת שקיפות בעמלות ביטוח חיים

כלל ומגדל יפיקו בקרוב דוחות עמלות דיגיטליים מפורטים לסוכנים. סו"ב הורנצ'יק: "סיימנו להיות שק החבטות של חברות הביטוח". משנה למנכ"ל כלל: "כלל בהנהגתה החדשה רוצה וחייבת לשתף פעולה עם לשכת סוכני ביטוח"

רב השיח "מאחורי הקלעים – עולם העמלות" סיים את כנס הפיננסים המוצלח של הלשכה. המנחה סו"ב אודי אביטל, יו"ר ועדת פיננסים, אירח בפאנל את ליאור רביב, משנה למנכ"ל מגדל; סו"ב ליאור הורנצ'יק מ"מ נשיא לשכת סוכני ביטוח; אבי מויאל, ראש אגף ביטוח חיים ופיננסים, הכשרה חברה לביטוח; שלומי תמן, משנה למנכ"ל כלל חברה לביטוח.

רביב ממגדל סיפר על מוצר איחוד הקופות שלהם: "אין סוכן שאין לו מאות ואף יותר לקוחות שיש להם כסף בכמה מקומות, והמוצר הזה עושה להם סדר ולסוכנים עוד הכנסה; הוא מאחד את כל הכספים של הלקוח וכל הזנבות במקום אחד וכך הסוכן מקבל עמלות. המוצר קיים שנתיים ובתחילה היה קשה כי היה כרוך בהמון טופסולוגיה. לפני שנה וחצי הרמנו תהליך דיגיטלי שבמחמש דקות אפשר לאחד את כול הקופות. ככה גייסנו בתקופה זו למעלה ממיליארד שקלים שהיו מחוץ למגדל ועוד כספים בתוך החברה. הפוטנציאל בתיק הסוכן הופך להכנסה ונותן ערך לכולם".

הורנצ'יק, תמן, מויאל, רביב ואביטל | צילום: גיא קרן

תמן: "מגדל לא הראשונה – גם לנו יש מוצר מאחד עם דמי ניהול נמוכים. עושים ביטוח ועושים מסלקה, אז מבחינת הלקוח והסוכן יהיה נכון לרכז הכול בפוליסה אחת בדמי ניהול נמוכים. אנחנו הנהלה חדשה ורעבה שלא מסתכלת אחורה אלא רק קדימה. בכלל נעשה עבודה עמוקה ויסודית, ויחד נוכל לקחת אתכם צעד קדימה ולתת גז. לא בסיסמאות – רק עבודה ומעשים נותנים תוצאות.  ה-DNA של כלל הוא שת"פ, כיבוד הדדי, הקשבה, הוגנות והגינות. כראש מערך העסקים נקפיד על זה – יש לכם עם מי לדבר בכלל".

מויאל: "אנחנו חברה קטנה עם 750 סוכנים שהצליחה לגנוב 25% משוק החיסכון. אמרתי לאיש חברת ביטוח גדולה שלא הבין איך אנחנו עושים זאת: 'אתם נושאים מטוסים גדולה ואנחנו סירת מרוץ'.

"המוצרים בבסט אינווסט נמכרים רק באמצעות סוכני ביטוח שמקבלים על זה עמלות יפות. המוצר מאפשר ללקוח לעבור מבית השקעות אחד לשני מבחינת מסלולי ההשקעות שלו מבלי לשלם מס רווח הון. מתחילת השנה גייסנו שני מיליארד שקל, ואשתקד כ-3.5  מיליארד שקל, כי זה מוצר טוב שקל למכור אותו".

סו"ב אביטל פנה לסו"ב הורנצ'יק וביקש ממנו לספר על מערכות היחסים בין הלשכה לחברות.

סו"ב הורנצ'יק: "מתחילת הקדנציה הודענו בקול רם שחברות ביטוח שילכו אתנו בחיבוק, יסייעו לסוכנים, ימצאו להם פתרונות ויחזקו את משרד הסוכן, יקבלו מאתנו תמיכה בחזרה. חברות ששכחו או ישכחו – ישמעו מאיתנו חזרה. סיימנו להיות שק החבטות של חברות הביטוח.

"אני קורא לחברות שהתבלבלו להתיישר ומהר; הן משמיעות אמירות ברורות ואנו רואים מעשים בפועל; ויש חברות שמפריחות סיסמאות ולא מיישמות אותן בפועל. סוכני הביטוח היו בקדמת הבמה ויישארו בקדמת הבמה. הם אלה שיודעים לתת את הפתרונות ללקוחות הקצה, ואת זה כדאי שיידעו חברות הביטוח וגופים נוספים ספציפיים ומהר – כי את דעתנו עליהם נשמיע מעל כל במה.

"לא נקבל אחד בפה ואחד בלב"

"אני רוצה לחדד לגבי הכשרה – לא יכול להיות שתגידו אחד בפה ואחד בלב, שתארחו אותנו לפגישה נעימה בחברה ובפועל המעשים הפוכים".

מויאל התייחס לדברי הורנצ'יק ואמר: "כל הגופים מקימים היום פלטפורמות דיגיטליות לשיווק וגם שם אנחנו עובדים עם סוכנים מתוך כבוד וחשיבה שיחד נוכל לצעוד קדימה".

הורנצ'יק בתגובה: "נחמד לומר שסוכני הביטוח עובדים אתנו; ספר כמה סוכנים וכמה הם מקבלים על אפליקציית 'גו' (בביטוח רכב. ר.מ.) למשל; אני מסתכל על כל חבילת המוצרים שלכם ולא רק על החיסכון. אתם חברה שנבנתה על ידי סוכני ביטוח ופתאום אנחנו מקבלים מכם סיבוב גב לא נעים".

מויאל: "אני עוסק אמנם בביטוח חיים אבל יודע שצריכה להתקיים בנושא פגישה עם המנכ"ל שמעון מירון. כול הפעילות ב'גו' מתבצעת על ידי סוכני ביטוח, ואת זה אני יודע כחבר הנהלה. אתם אמורים להיבנות מהמוצר הזה".

הורנצ'יק: "אני לא מכיר מישהו שמשווק מוצר ולא מתוגמל עליו".

תמן: "כלל בהנהגתה החדשה רוצה וחייבת לשתף פעולה עם לשכת סוכני הביטוח".

רביב: בכנס סוכני מגדל הבהיר היו"ר שלמה אליהו שגם אם אנחנו עושים ביטוח רכב און ליין, לא נשאיר לקוח ישיר בלי שיבחר סוכן בעצמו או שיוצמד לו סוכן בידינו. המצב של ללכת עם ולהרגיש בלי הוא בלתי סביר בעיניי. אני לא מצליח להבין – אתם מצפים שמגדל תשמור עליכם ולכן הפסקנו את השיווק הישיר, אבל אני מצפה שגם אתם תשמרו על מגדל, שתביאו אליה את העסקים שלכם.