לראשונה בישראל: איילון חתמה על הסכם אמנת שירות עם לשכת סוכני הביטוח

האמנה מסדירה את היחסים בין הסוכנים לחברת הביטוח, ובמרכזה השירות לסוכן, ושקיפות בעמלות • נשיא הלשכה אברמוביץ: "אני קורא לכל חברות הביטוח להצטרף לאמנה"
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

לשכת סוכני ביטוח חתמה על הסכם אמנת שירות, המסדיר את היחסים בין חברת הביטוח לסוכנים, עם חברת איילון חברה לביטוח. טקס החתימה התקיים השבוע, בהשתתפות בכירי האיילון ולשכת סוכני הביטוח. על האמנה חתומים בשם לשכת סוכני ביטוח נשיא הלשכה, אריה אברמוביץ, סגן הנשיא אורי צפריר, ויו"ר המועצה הארצית זאב פרלשטיין. מטעם איילון חתומים היו"ר לוי רחמני, בעלים שותף יונל כהן ומנכ"ל איילון אמיל וינשל.

אריה_אברמוביץ
אריה אברמוביץ'

זו הפעם הראשונה בה חברת ביטוח חותמת על אמנת שירות עם סוכני הביטוח בישראל. נשיא הלשכה אריה אברמוביץ אמר בטקס, כי אינו מופתע מכך שאיילון היא החברה הראשונה שחותמת על האמנה. "איילון שותפה שלנו, והולכת עימנו לפרויקטים משותפים רבים", אמר, והוסיף כי "הייתי מאוד שמח אם איילון תהיה גם חברת הביטוח הראשונה שתייצר מודל תגמול חדש שיפריד בין עמלת הסוכן לדמי הניהול. אני קורא לכל חברות הביטוח להצטרף ולחתום על האמנה. אני מודה לאורי צפריר ויובל ארנון שהובילו את הפרויקט החשוב הזה".

"אנשים לשירות אנשים"

אמנת שירות הסוכן גובשה מתוך תפיסה של "אנשים לשירות אנשים", הממקמת את סוכן הביטוח במרכז העשייה, תוך אמונה כי יחס ושירות הניתן מתוך אחריות, זמינות, מקצוענות ונגישות, יוצרים נאמנות וקשר ארוך טווח בין הגוף המוסדי לבין הסוכן/המשווק.

להלן סעיפים עיקריים מהאמנה:

  • כל פניה של החברה ללקוחות הסוכן, שאינה קשורה לחובתה מתוקף החוק והנחיות הרגולציה, וכל הצעה למבוטח לרכוש מוצר נוסף של החברה תחייב הסכמה של הסוכן, בתנאי שבפניה נעשה שימוש ברשימת הלקוחות שהגיעה לחברה באמצעות אותו הסוכן בלבד.
  • סוכן יוכל להפסיק את עבודתו עם החברה בכל עת, ולהמשיך לקבל שירות באותה רמה ולהיות מקושר לחברה לצורך קבלת מידע כדי לאפשר מתן שירות ללקוחותיו ולהמשיך לקבל את עמלותיו בהתאם להסכם ההתקשרות שלו.
  • סוכן הביטוח יוכל לקבל, לפי דרישתו ובזמן סביר של עד חודש ימים, דוחות מחברת הביטוח שאינם מגיעים אליו בצורה שוטפת או לא נמצאים על מערכות החברה המותקנות במשרדו, והם נוגעים באופן ישיר לתשלום העמלות של הסוכן ואינם מהווים סוד עסקי.
  • דוחות החברה לסוכנים יהיו שקופים, ויינתנו הסברים מפורטים שיציינו את מקור ההכנסה ואופן חישוב העמלות. ינתן הסבר ממה נובעים החזרי כספים או הקנסות שהוטלו על הסוכן.
  • שינויים מהותיים בהסכמי מסגרת של החברה עם הסוכנים בכל תחום יועברו ללשכה המשפטית של הלשכה לעיון וקבלת תגובה.
  • אם הסוכן פנה לגורם כלשהו בחברה בכל עניין הקשורים לעבודתו איתה, אותו גורם יתייחס לפנייה תוך פרק זמן סביר, לא יאוחר מארבעה עשר ימי עסקים.
  • סוכן הביטוח יוכל להיפגש עם מנהלים בחברה לאחר תיאום מראש, ובזמן סביר של ארבעה עשר יום מרגע הבקשה.

יו"ר איילון לוי רחמני, אמר: "חתמנו על האמנה במטרה שחברות ביטוח נוספות ילכו בעקבותינו. איילון שמה תמיד את סוכן הביטוח במרכז". לדברי אורי צפריר, סגן נשיא הלשכה, "ההבדל בין איילון לשאר החברות מתבטא בפגישות שערכנו מולה: במקום צבא של עורכי דין כמו בחברות האחרות, באיילון התנהלנו מול ההנהלה".

יונל כהן, בעלים שותף באיילון, אמר בטקס כי "העשור האחרון פתח פער בין חברות הביטוח לסוכנים – החברות התאחדו והתחזקו, והסוכן נותר עצמאי. איילון תהיה פה למען הסוכנים והכשרתם בעולם צרכנות משתנה". מנכ"ל איילון, אמיל וינשל הוסיף כי "האמנה נוצרה מתוך רצון לתת שירות מצוין וענייני לסוכנים, ולא מצורך רגולטורי. לשכת סוכני ביטוח היא שותפה לדרך שלנו".

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email