"מבחן ציבורי ומקצועי שאסור להיכשל בו"

נשיא לשכת סוכני הביטוח אריה אברמוביץ במכתב פתוח לחברות הביטוח: הפרדת דמי הניהול מעמלת הסוכן היא כורח, לטובת הציבור כולו
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

חברות הביטוח וסוכני הביטוח הם מערך עדין, שיחד מהווים שתי וערב של חומר אנושי וטכנולוגי – האחד תלוי בשני.

אנו, סוכני הביטוח, מהווים צינור אנושי שמחבר את חברות הביטוח למבוטחינו, ומספק את הערך המוסף של ניסיון רב שנים, ידע מקצועי והיכרות אישית עם הלקוחות. מאידך, חברות הביטוח מהוות את המערכת שלוקחת על עצמה מידי יום את הסיכון הכספי כאשר היא מבטחת במאות אלפי שקלים ואף במיליונים את ציבור המבוטחים והחוסכים.

יחד אנחנו מספקים למבוטח את הביטחון לחיות את חייו ולגדל את ילדיו. יחד אנחנו מסירים ממבוטחינו את הדאגה הכספית למקרה וחלילה יזדקק לכך. מטרתנו משותפת – ביטחונם האישי של הציבור הישראלי. אנו שותפים לאותה דרך – חברות הביטוח מספקות את הכיסוי הביטוחי, ובכך לוקחות על עצמן את הסיכון הכספי בקרות מקרה הביטוח. סוכן הביטוח עובד למען המבוטח, ותופר לו את החליפה התפורה למידותיו, על מנת לספק לו את הכיסוי הטוב ביותר שיתאים לצרכיו האישיים, ולהבטיח לו שהאינטרסים שלו יובאו לידי מימוש. עם זאת, לצערי הרב סוכני הביטוח בתחום הפנסיוני והחיסכון ארוך הטווח אינם באים על שכרם הראוי.

אריה אברמוביץ
אריה אברמוביץ

זיעת אפו של סוכן הביטוח אינה באה לידי ביטוי בתגמול שחברות הביטוח מפרישות לו, והיקף עבודתו עבור חברת הביטוח ולמען המבוטח אינו מגולם בתשלום שחברות הביטוח כיום משלמות. מצב זה צריך להיפסק. הוא חייב להיפסק. מגיע לסוכן הביטוח להתפרנס בכבוד עבור השירות שהוא נותן ללקוחותיו. אבל אסור שהוא יתפרנס כתוצאה מעמלות של דמי ניהול.

אנו תומכים בבניית מודל תגמול חדש שישנה את דרך השתכרות סוכני הביטוח וייטיב עם החוסכים לפנסיה. ניתוק דמי הניהול מעמלותינו יאפשר לנו להסיר אחת ולתמיד את מראית העין והתפישה התקשורתית כנגדנו, כבעלי אינטרסים הנוגדים את טובת הלקוח, ויאפשר לנו להתרכז בידע המקצועי, לטובת הלקוח.

הימים בהם סוכני הביטוח עשו את עבודתן של החברות ולא תוגמלו כראוי יחלפו מן העולם – השאלה היחידה שנותרה פתוחה היא מתי. התשובה לכך טמונה ברובה אצלכן – חברות הביטוח. אצלכן הפתרון, אתן נושאות באחריות לשינוי מודל תגמול הסוכן ולהפיכתו לתגמול ראוי, שישקף את עבודתו. הפרדת עמלות הסוכן מדמי הניהול היא המבחן הגדול ביותר של כולנו – סוכנים וחברות ביטוח כאחד. מי שינסה לסכל זאת, מי שינסה להמשיך ולהרוויח על הגב של הצרכן הישראלי, מי שתינתן לו האפשרות לשנות סדרי עולם ולא יעשה זאת – הציבור הישראלי לא ימחל לו על כך. זהו מבחן ציבורי, מקצועי, ורגולטורי של ענף הביטוח כולו – אסור לנו להיכשל בו.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email