מבטחי הסייבר מקצצים בביטוחים עקב העליה בדרישות תשלומי הכופר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

מתקפות הסייבר ודרישות תשלומי הכופר הנלווים זינקו במהלך 2020 ואילצו את המבטחים להיות סלקטיביים ולקצץ בכיסוי הביטוחי כנגד מתקפות ההאקרים, כך נמסר בדו"ח מבטחת המשנה ביזלי. היקף תשלומי הכופר במחצית הראשונה של השנה הוכפל לעומת 2019. זו הסכנה הגדולה ביותר שהקהילה העסקית מתמודדת איתה כיום.

סוגי מתקפות הסייבר הן רבות ולעתים גם מורכבות מאוד. מתקפות סייבר מתוחכמות אינן פועלות בשלב אחד, אחא במספר שלבים, הכל במטרה להגיע אל היעד – השתלטות על המחשבים. במתקפות הסייבר האלה יש דרישה מהחברות לתשלומי דמי כופר כדי ל"שחרר" המחשבים.

ביטוח סייבר | צילום: Shutterstock

בביזלי מציינים שמתקפות ההאקרים מאופיינות בדרישות הרבה יותר גבוהות לדמי כופר כדי לבטל את שיתוק המחשבים. העליה במתקפות ההאקרים היוותה השנה תוצר לוואי של מגפת הקורונה, כאשר חל גידול משמעותי בהיקף העבודה מהבית.

בדו"ח המבטחת נכתב כי כאשר חברת רכב נפגעה ממתקפות האקרים היא נדרשה לשלם דמי כופר בסך 500 אלף דולר. המבטחת ניהלה משא ומתן עם ההאקרים ושילמה לבסוף דמי כופר מופחתים בסך 50 אלף דולר.

הזינוק במספר התקפות הסייבר גרם לעליה בגובה פרמיות הביטוח בפוליסות ביטוח סייבר. מאידך, מבטחים הקטינו את חוזי ביטוחי הסייבר מחשש להפסדים. בין הנפגעים ממצב זה, מציינת המבטחת לויד'ס, הם העסקים הקטנים שנדרשים לשלם פרמיות גבוהות.


כך הצליח סוכן ביטוח להגדיל עסקיו ב-15% בזמן המגפה

מסתבר שגם בתקופת מגפת הקורונה שמאופיינת באי ודאות יש הזדמנויות עסקיות. סוכן ביטוח בריטי ניצל זאת והגדיל את עסקיו בשיעור של 15%.

עלון ביטוח בריטי מביא את סיפורו של סוכן הביטוח הוותיק ג'ון פיליפס שמנהל סוכנות ביטוח פרטית ועבר תקופות משבר כלכלי קודמות. אומנם בתחילת המגפה, בחודש מרץ, נרשמה ירידה בעסקים, אבל בחודשים הבאים נרשמה עליה. פיליפס מציין כי הוא נקט באסטרטגיה של מתן שירותים למבוטחים, היענות מהירה לפניות של לקוחות וטיפול שוטף של המבוטחים. הדגש באסטרטגיה היא לשמור על העמדת המידע הדרוש ללקוחות ולהקדיש מאמצים לבנית יחסים הדוקים עם הלקוחות לזמן ארוך.

פיליפיס מוסיף שאת הידע לצורך שירות הלקוחות למד מניסיונו האישי. הוריו עברו שלוש גנבות כאשר הוא היה צעיר. הוא למד מהניסיון הזה ומהטראומה שעוברים אנשים בחוויה זו של גנבה את חשיבותו של השירות האישי.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email