מגבלת שכר הבכירים הכריעה: מנכ"ל AIG עובר לסמל"ת

לאחר שש שנים, יעזוב שי פלדמן את תפקידו ויעבור לכהן כמנכ"ל יבואנית הרכב; בכך מצטרפת AIG למגדל ולהפניקס, שנמצאות גם כן בהליך איתור לאיוש תפקיד המנכ"ל

גל הנטישות של בכירי ענף הביטוח ושוק ההון נמשך וכעת מגיע גם לחברת הביטוח AIG. מנכ"ל החברה בשש השנים האחרונות, שי פלדמן, עוזב את תפקידו ועובר לכהן כמנכ"ל יבואנית הרכב סמל"ת. לפי הערכות, שכרו בחברה יהיה גבוה ב־40% מהשכר ב־AIG.

פלדמן, 44, שיחליף בתפקידו כמנכ"ל סמל"ת את אורי להב, שמסיים קדנציה של עשר שנים, ינהל כעת חברה פרטית אשר אינה חוסה תחת מגבלותיו הנוקשות של חוק שכר בכירים בגופים פיננסיים, המגביל את העומדים בראשם בשכר של עד 2.5 מיליון שקל בשנה. להב היה מועמד לפני כחצי שנה לתפקיד מנכ"ל חברת כלל ביטוח, תפקדי בו זכה בסופו של דבר יורם נוה.

פדלמן | צילום: סיון פרג'

עזיבתו של פלדמן מגיעה אחרי עזיבתו של מנכ"ל הפניקס, אייל לפידות, את תפקידו ולאחר הודעתו של יו"ר מגדל, שלמה אליהו, כי הוא מחפש מחליף למנכ"ל המכהן דורון ספיר, כפי שדווח בשבועות האחרונים ב"ביטוח ופיננסים".

פלדמן הוביל בחמש השנים האחרונות את AIG לחברת הביטוח המובילה בישראל במדדי השירות והתביעות של משרד האוצר והיא ידועה כמי שמשווקת ביטוחים גם באמצעות סוכנים. הרווח הכולל של החברה בשנת 2018 עמד על כ־74 מיליון שקל והיא מחזיקה בנתח שוק של 3.1% בביטוח חובה ו־4.1% בביטוח מקיף.

סמל"ת היא אחת מיבואניות הרכב הוותיקות בענף עם מותגים כמו פיאט, סובארו, קרייזלר ואלפא רומיאו, והיא מחזיקה בנתח שוק של 3.8 מהיקף המכירות בישראל. לפלדמן צפויים אתגרים לא פשוטים, כמו המלחמה ביבוא המקביל, היחלשות המותג פיאט ועוד.