"מגדל נבנתה באמצעות אלפי סוכנות וסוכנים פעילים בחברה"

ליאור רביב, משנה למנכ"ל ומנהל חטיבת הלקוחות וערוצי ההפצה במגדל ביטוח, מדבר בראיון על יתרונות החברה בשוק התחרותי, עתיד מקצוע סוכן הביטוח ועל המוצרים החדשים שבדרך
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

מגדל מאז ומתמיד הייתה חברת סוכנים ונבנתה באמצעות אלפי סוכנים פעילים בחברה מיום הקמתה. אנחנו עושים ככל יכולתנו לא רק על מנת לעבוד באמצעות סוכנים, אלא כדי לסייע להם בקידום מקצועי ופיתוח עסקי ולתת להם פתרונות ייחודיים שיסייעו להם לטפל טוב יותר בלקוחות שלהם. אנחנו משקיעים המון מאמצים גם בלשמור על מעמד הסוכן ועל התיק שלו ומכבדים את השותפות הזו״, מדגיש ליאור רביב עם פתיחת הראיון. ״בעיני היתרון הגדול של סוכני הביטוח הוא שהם מכירים את הלקוחות שלהם ויכולים להתאים לכל לקוח את המוצרים שמתאימים לו. אם צריך למצוא דוגמה לחשיבות הסוכן או ליתרונותיו, הרי שהקורונה נתנה לנו תזכורת טובה בעניין; פתאום הלקוחות גילו את מה שבשגרה אולי נתפס כמובן מאליו. הם מצאו שיש להם כתובת שמכירה אותם, מטפלת בהם ויודעת לתת מענה לצרכים המשתנים שלהם.

רביב, נשוי + 4 בנות, בעל B.Sc. בהנדסת תעשיה וניהול באוניברסיטת תל אביב ו-MBA במנהל עסקים מאוניברסיטת בר אילן, מכהן כמשנה למנכ"ל ומנהל חטיבת הלקוחות וערוצי ההפצה במגדל ביטוח. הוא מסביר כי ״הגל הראשון של מגפת הקורונה התאפיין בהיסטריה סביב היציאה לחל"ת, סגירת עסקים והתאמות בביטוח העסק שפתאום נסגר או צומצם. סוכנים רבים עבדו סביב השעון כדי לתת מענה למבוטחים ולמעסיקים והיו אתנו בקשר כדי למצוא פתרונות יצירתיים.

ליאור רביב | צילום: באדיבות מגדל

״לאחר הסגר הראשון ראינו עליה מאוד חדה במכירות הסיכונים ואני מעריך שזה נובע מכך שסוכנים רבים פנו ללקוחות שלהם כדי לראות מה חסר להם ולהוסיף להם כיסויים ביטוחיים על מנת לתת להם הגנה ביטוחית מלאה. סוכנים שדאגו ללוות את הלקוחות שלהם בצורה טובה בשנה מלאת תהפוכות, זכו כנראה לאמון הלקוחות לשנים רבות נוספות״.

האם אתם רואים תנועה של סוכנים אליכם בשנה האחרונה?
״השנה נפתחה בתנופת גיוסים שפתאום במרץ התחלפה בעצירה מוחלטת. קשה היה לפגוש סוכנים, ובתחילת משבר הקורונה הסוכנים היו עסוקים בעיקר בטיפול השוטף ולא במעבר לעבודה עם יצרן חדש. אחרי שהמשק קצת השתחרר, חזרנו לתנופת גיוסים וסיימנו את השנה עם כמעט 300 סוכנים פעילים חדשים בחברה. אני חושב שזה הישג מאוד משמעותי בשנה כזו וזה בראש ובראשונה מעיד על כך שסוכנים נותנים בנו אמון״.

איך אתה רואה את עתיד מקצוע סוכן הביטוח?
"משנות ה-90 מספידים את המקצוע הזה ובמשך כמעט 3, עשורים למרות המון קמפיינים שליליים של המתחרים הישירים, כמות הסוכנים גדלה. אני חושב שהתחרות הזו כפתה על הסוכנים (וגם על החברות) להתמקצע ולשפר את השירות. סוכנים רבים אימצו את הכלים הדיגיטליים כדי להשתכלל ולפנות זמן מעיסוק בתפעול ושירות לעיסוק בייעוץ ללקוחות, בתכנון פיננסי ובניהול הסיכונים המשפחתיים.

״לפני כמה שנים הייתה אצל סוכנים רבים תחושה שלא שווה להשקיע בפנסיה בגלל ירידת המרווחים והרגולציה שהתגברה יחד עם דרישות המעסיקים. לתקופה מסוימת גם היו סוכנים שהחליטו לעבור לתחום הסיכונים – אני חושב שזו טעות. במקום לעשות את החשבון ברמת מוצר, צריך כל סוכן לראות מה הוא מרוויח על הלקוח; אם הוא משווק לו פנסיה ובדרך גם מתאים ללקוח את הסיכונים שהוא זקוק להם, מטפל לו בפיננסים או בכל מה שצריך – הוא יוצר קשר ארוך טווח עם הלקוח ומגדיל את העסק שלו בצורה טובה בהרבה”.

אילו יתרונות יש למגדל לעומת חברות אחרות? עבור המבוטחים וגם עבור הסוכנים.
"אנחנו מתגאים בכך שאנחנו נותנים לסוכנים את מגוון המוצרים הרחב ביותר ודואגים כל הזמן להכניס חדשנות גם במוצרים וגם בתהליכים. אנחנו מתגאים בם בהיותנו חברה מאוד הוגנת ושקופה וזה נכון גם כלפי סוכנים וגם כלפי לקוחות; זה נכון בעת טיפול בתביעות לקוחות, זה נכון בכל הקשור לתשלום עמלות בהוגנות ובשקיפות, וזה חלק מה-DNA של החברה. מעבר לכך, אנחנו מעמידים לסוכנים, ללקוחות ולמעסיקים את הכלים הדיגיטליים הכי מתקדמים שיש בשוק. אפליקציית מגדל היא אפליקציית הלקוחות היחידה בענף הביטוח שנותנת ללקוח בכף היד לראות את כל המידע ולבצע כל פעולה שירצה וזה יתרון אדיר ללקוחות וגם לסוכנים שלא צריכים להתעסק בכל מיני בקשות פשוטות של לקוחות. אנחנו גאים בכך שב-2020 כמעט 40% מההפקות שלנו כבר הגיעו מסוכנים דרך שידורים דיגיטליים – זו מהפיכה שמקלה על הסוכן ומקצרת מאוד את משך הזמן להפקה.

״גם בגזרת הלקוחות 25% מהבקשות מגיעות אלינו בדיגיטל מאתר החברה, מהאפליקציה או מתהליכים דיגיטליים שהסוכן שלח ללקוח משולחן העבודה – זה הופך את כל התהליך לקל ושקוף יותר. החידוש האחרון שלנו לסוכנים בתחום זה הוא אפליקציית מגדל CONNECT שהושקה לפני חצי שנה, שמאפשרת לסוכנים לראות בטלפון את כל המידע האישי של המבוטחים, את הפוליסות שלהם, מצב תהליכי העבודה והתביעות, טיפול בשימור לקוחות, השלמת חוסרים בקליק, וכמובן את מודול הלידים שלנו שמאפשר לכל סוכן להעביר אלינו לידים לטיפולנו או לקבל מהחברה לידים למכירות שיבוצעו על ידו.

״בנוסף, אחד היתרונות שלנו הוא שאנחנו עוטפים את הסוכנים במגוון תחומים שקשורים בפיתוח העסקי שלהם. השקנו השנה את אקדמיית Migdal Business Finance שמכשירה סוכנים לתחומי הפיננסים ועוזרת לסוכנים לשדרג את את ההתנהלות העסקית שלהם. אנחנו גם מציעים לסוכנים המון שיתופי פעולה בתחומים בהם הם לא פעילים – אם זה באמצעות המרכז לניהול פרישה, מכירות סיכונים על תיק הסוכן באמצעות "קול מגדל", מכירות שת"פ בפנסיה אצל מעסיקים של סוכנים ועוד סוגים רבים של שיתופי פעולה”.

אילו מוצרים חדשים מציעה מגדל בשוק הביטוח התחרותי של היום?
"מתחילת השנה השקנו 3 מוצרים בתחום הסיכונים:

מגדל מזור מורחבמוצר המחלות הקשות הטוב בישראל שנותן יותר פיצוי כספי למבוטח, פיצוי ברשימת המחלות הרחבה ביותר, פיצוי נוסף במקרים של גילוי מוקדם של סרטן ועוד יתרונות רבים וייחודיים;

מגדל ריסק MAX מוצר ריסק בו הלקוח מקבל מראש פרמיה שתתקבע בגילאים המאוחרים. אנחנו נותנים ללקוח הנחות מאוד גדולות דווקא בשנים שהוא צריך אותן והפרמיה יקרה;

ומגדל הכנסה למשפחה החדשה מאפשר למעשה שני מסלולים לקבלת סכום ביטוח למקרה פטירה בתשלומים חודשיים. ניתן לקבוע מראש את מספר התשלומים שישולמו למוטבים או לחילופין לבחור את המועד עד אליו ישולמו התשלומים. את מוצר זה אפשרנו ללקוחות לרכוש עד גיל 85.

״כל המוצרים האלו הושקו רק ברבעון הראשון ויש לנו בקנה עוד כמה הפתעות לסוכנים וללקוחות".

סו"ב יוסי אנגלמן, סגן נשיא לשכת סוכני הביטוח: "סוכנות וסוכני הביטוח מהווים מכפיל כוח משמעותי בפעילות ענף הביטוח, הן למבוטחים אותם אנו משרתים בנאמנות והן לחברות הביטוח אותן אנו מייצגים. מתוך שליחותנו למען המבוטחים וחובתנו המובנת לחיזוק מקצוע סוכן הביטוח נמשיך לתת דגש ומשנה חשיבות לפעילות עם חברות הביטוח שרואות בסוכן הביטוח נכס אסטרטגי".

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email