מדד האוצר לשירות חברות הביטוח קובע: החברות הקטנות מובילות בשירות ללקוח

ממדד שירות חברות הביטוח לפי מוצרים עולה כי יש שיפור כולל לעומת אשתקד המדד מתבסס על כ־685 אלף תביעות ביטוח
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

החברות הקטנות מובילות במדד השירות למבוטח, והבולטת בהם, בעיקר בתחום ביטוחי הרכוש היא שירביט. כך עולה ממדד השירות של חברות הביטוח לפי מוצרי ביטוח. מהנתונים עולה, כי מאז הפרסום הראשון של מדדי השירות בשנת 2014, עלתה רמת השירות בכל מוצרי הביטוח. "זו השנה השנייה שמדד השירות מספק למבוטח מבט ייחודי ומעמיק על פעילות חברות הביטוח ועל איכות השירות ללקוחות", אמרה הממונה על הביטוח, דורית סלינגר. המדד מגביר את התחרות לטובת הצרכן ומוביל לשיפור בשירות החברות ללקוחות. נמשיך לפעול לשיפור השירות ולהתנהלות הוגנת של החברות שתאפשר לצרכן לקבל החלטות מושכלות ולהגיע למימוש זכויות מלא".

מדד השירות בכל מוצר ביטוח מחושב לפי הרכיבים הבאים:

  • תשלום תביעות – אחוז התביעות שאושרו ושולמו, ומהירות הטיפול בהן
  • שביעות רצון לקוחות – מידת שביעות הרצון והמלצת הלקוחות על חברת הביטוח
  • תלונות הציבור – שקלול מספר התלונות שהוגשו לאגף כנגד החברה, ומספר התלונות בהן נמצא שהחברה לא פעלה כנדרש
  • זמן מענה טלפוני – אחוז השיחות בהן זמן ההמתנה למענה של נציג שירות היה נמוך מ־3 דקות
המדד מתבסס בין השאר על שביעות רצון הלקוחות וזמן מענה טלפוני | צילום: fotolia
המדד מתבסס בין השאר על שביעות רצון הלקוחות וזמן מענה טלפוני | צילום: fotolia

המדד מתבסס על כ־685 אלף תביעות ביטוח שהטיפול בהן הסתיים בשנת 2015, 4,250 תלונות ציבור שהתקבלו והתבררו באגף בשנת 2015, ועל 4,750 בקרות על זמני מענה טלפוני.

בביטוח הרכב והדירה, שירביט במקום הראשון, AIG בשני ושומרה בשלישי. במקומות האחרונים נמצאות החברות הפניקס ומנורה. ביטוח ישיר ו־AIG נמצאות בשני המקומות הראשונים בביטוח הבריאות. במקום השלישי מדורגת הראל ובמקומות האחרונים נמצאת שוב הפניקס, ולצידה מגדל.

מנורה מבטחים היא חברת הביטוח שזכתה לציון הטוב ביותר בביטוח הסיעודי, והראל במקום השני. הפניקס במקום האחרון. מבחינת זמני המתנה, במנורה תצטרכו להמתין פחות מדקה, במגדל – יותר מ־6 דקות.

 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email