מדד הסולידריות במשבר הקורונה: מי הצטיינה בתחום ביטוח בתי העסק?

רשות שוק ההון חושפת אלו חברות באו לקראת בתי העסקים במשבר הקורונה. הממונה ברקת: "הגברת השקיפות הינה ערך חשוב בעייני"
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

לאחר שפרסמה ביולי האחרון את מדד הסולידריות של חברות הביטוח עם מבוטחיהן בתחום ביטוחי הרכב, מפרסמת הרשות את דירוג חברות הביטוח שפעלו להיטיב עם ציבור לקוחותיהן בביטוח בתי עסק, וזאת בהמשך להקלות השונות שפרסמה רשות שוק ההון לטובת ציבור המבוטחים נוכח משבר הקורונה.

הרשות הורתה לחברות הביטוח לדווח על כל פעולותיהן לטובת ציבור המבוטחים בתחום זה, ריכזה 14 פעולות שונות שננקטו לטובת המבוטחים, ודירגה את חברות הביטוח השירותיות ביותר. המדד כולל 11 חברות ביטוח הפעילות בענף בתי עסק, חברות ביטוח שפעילותן בענף זה זניחה לא נכללו במדד.

מדד הסולידריות בעת הקורונה: מגדל במקום הראשון. צילום: shutterstock

ענף ביטוח בתי עסק מהווה כ-10% מנתח שוק הביטוח הכללי. סך הפרמיות ששילמו המבוטחים עומד על כ-2.2 מיליארד שקל בשנת 2019.

ארבע קטגוריות

הרשות בחנה מספר פעולות שמיטיבות עם ציבור המבוטחים לפי ארבע קטגוריות שונות: הטבות כלכליות למבוטחים; הטבות כלכליות בעסקאות חדשות; הטבות בתנאי הביטוח; הנגשת המידע והדרכה למבוטחים.

אופן הדירוג של הרשות בוצע כך שכל פעולה לטובת מבוטחים בקרב חברות הביטוח קיבלה ניקוד, כמו כן החליטה הרשות על מתן בונוס לחברות שפרסמו את ההטבות הייעודיות בכלי התקשורת ובאתר החברה וכן לחברות שהעבירו הנחיה רוחבית פנים ארגונית מחייבת. ניקוד זה הביא למתן ציון המשקף את היקף הפעולות החיוביות שביצעה כל חברת ביטוח. בין הפעולות שנבחנו וקיבלו ניקוד במסגרת מדד הסולידריות – מתן החזר כספי לציבור המבוטחים, הנחה למבוטח שנדרש בבידוד לתקופת הבידוד אשר הביא להקפאת הפעילות העסקית, גם במקרה של דיווח בדיעבד על הבידוד, הגדלת הנחות במועד חידוש הפוליסה, מתן אפשרות הקפאה וצמצום כיסויים של הפוליסה וגמישות מול צרכי בית העסק המשתנים, מתן הדרכה למבוטחים בנושא הגשת תביעות ופרמטרים נוספים.

בסיום ההליך כל חברת ביטוח קיבלה ציון שנע בין 0 ל- 8.3.

מתוצאות הדירוג עולה כי מגדל נמצאת במקום הראשון עם ציון של 8.1 ואחריה כלל ביטוח עם ציון של 7.9. במקום האחרון נמצאת שירביט, שעלתה לכותרות בשבוע האחרון עקב מתקפת הסייבר עליה. במקום הלפני אחרון נמצאת מנורה מבטחים עם ציון של 5.7.

חדר מצב ייעודי

עוד נמסר, כי נוכח השלכותיו הלא פשוטות של משבר הקורונה והסגרים שהוטלו על האזרחים פחתה הפעילות העסקית בחלק ניכר מהתחומים במשק באופן ניכר. בשל כך, רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון הקימה חדר מצב ייעודי לטובת הטיפול בפניות הציבור והביאה לידיעת הציבור בפרסומים שונים בתקשורת, באמצעות דף ייעודי של שאלות ותשובות באתר האינטרנט של הרשות המיועד למשבר הקורונה.

"הגברת השקיפות לגבי אופן התנהלותן של החברות לטובת ציבור המבוטחים הינה ערך חשוב בעייני המייצר עידוד תחרות ותמריץ לחברות להשתפר בשירות הניתן לציבור. כראיה, חברות שקיבלו ציון נמוך במדד השירות שהתפרסם ביולי שיפרו את התנהלותן והעניקו הטבות לבתי העסקים בצל משבר הקורונה. רשות שוק ההון בהובלתי תמשיך לדאוג לציבור המבוטחים ולפעול הן להנגשת מידע ושקיפות מצד החברות והן לשמירה ומיצוי זכויות המבוטחים, לצד עידוד החברות להפגנת סולידריות בעתות משבר", אמר ד"ר משה ברקת, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email