מדד השירות לחיסכון פנסיוני: הפניקס היא החברה עם השירות הגרוע ביותר בתחום

המדד של משרד האוצר העלה כי שביעות הרצון הנמוכה ביותר של החוסכים היא מביטוחי המנהלים
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

מדד השירות לחיסכון הפנסיוני, שפירסם השבוע משרד האוצר, מעלה כי הפניקס היא החברה עם ציון השירות הגרוע ביותר בתחום החיסכון הפנסיוני. המדד משקף את רמת שביעות רצון העמיתים בקרנות הפנסיה, קופות הגמל והמבוטחים בביטוחי חיים, מרמת השירות הניתן להם על ידי הגופים המוסדיים בישראל.

ממדד האוצר, שגובש בעזרת שאלון מפורט שעליו ענו יותר מ-12 אלף לקוחות, עולה כי הפרמטר החשוב ביותר לחוסך הישראלי הוא שירות קצר וענייני, שניתן על ידי איש שירות אחד. הציון שקיבלו הגופים המוסדיים נע בין 1 ל-100 נקודות.

באוצר ציינו כי המדד בא לעזור לחוסכים בבואם לבחור היכן ינוהל החיסכון הפנסיוני שלהם. הציונים חולקו לשלוש קטגוריות: ביטוח מנהלים, קופות גמל וקרנות פנסיה. בעוד שבין האפיקים השונים ניכר שוני בשלושת המקומות הראשונים, הרי שאת המקום האחרון בציון השירות מאכלסת חברת הפניקס בשלוש הקטגוריות.

לציון הגבוה ביותר בתחום השירות בביטוחי המנהלים זכתה חברת ביטוח ישיר (77), אחריה חברת הראל (68) ואחריה חברת מגדל (66). ממוצע הציונים בקטגוריה זו הוא 63. הפניקס, כאמור, נמצאה במקום האחרון עם ציון של 56.

בתחום קופות הגמל נמצאת במקום הראשון חברת ילין לפידות (91), אחריה אלטשולר שחם (89), ולאחר מכן אי.בי.אי (88). ממוצע הציונים בקטגוריה עומד על 80. הפניקס קיבלה ציון של 60 בלבד.

בתחום קרנות הפנסיה נמצאת במקום הראשון חברת אלטשולר שחם (82). אחריה מיטב דש (80), ולאחר מכן הלמן אלדובי (77). ממוצע הציונים בקטגוריה הוא 72. גם כאן נמצאת הפניקס במקום האחרון עם ציון של 63.

מהלשכה נמסר כי ”שביעות הרצון הנמוכה בתחום ביטוחי המנהלים מוכיחה כי חברות הביטוח מנצלות את העובדה שהלקוחות שבויים ולא יכולים באמת לעבור מחברה לחברה ומעניקות להם שירות ירוד. אין ספק כי פתיחת השוק לתחרות ומתן האפשרות לניוד ביטוחי מנהלים תעודד רמת שירות גבוהה יותר“.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email