מדד השירות של האוצר בתחום החיסכון הפנסיוני קובע: פסגות והראל בצמרת דירוג ביטוחי החיים הכוללים חיסכון – הפניקס בתחתית

החברה נמצאה כנותנת שירות גרוע גם במדד השירות של חברות הביטוח שפרסם אגף שוק ההון לפני כחודשיים. הראל במקום ראשון מבין חברות הביטוח כנותנת השירות הטובה ביותר

הפניקס ביטוח היא החברה שמעניקה את השירות הגרוע ביותר בתחום ביטוחי החיים הכוללים חיסכון. כך עולה ממדד השירות בתחום החיסכון הפנסיוני לשנת 2015 שפרסם השבוע אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר. יש לציין כי הפניקס נמצאה כחברה נותנת שירות גרוע גם במדד השרות של חברות הביטוח שפרסם האגף לפני כחודשיים.

נותן השירות הטוב ביותר בתחום ביטוחי החיים הוא בית ההשקעות פסגות (ציון 74) וצמודה אליו במקום השני היא הראל ביטוח (73). מנורה מבטחים במקום השלישי. יש לציין, כי פסגות נכנסה לתחום ביטוחי החיים רק לפני שנה והיא אוחזת נתח של כ-2% בלבד בשוק זה.

בתחום הפנסיוני נרשמו אלפי תלונות | צילום: fotolia
בתחום הפנסיוני נרשמו אלפי תלונות | צילום: fotolia

בין נותני השירות בקרנות הפנסיה נבחרו אלטשולר שחם והלמן אלדובי לשני המקומות הראשונים, והראל במקום השלישי. גם בקרנות הפנסיה דורגה הפניקס במקום הנמוך ביותר. בתחום קופות הגמל מובילה ילין לפידות את מדד השירות ואחריה אי בי אי. כלל והפניקס רשמו את הציון הנמוך ביותר.

3,470 תלונות בתחום החיסכון הפנסיוני

מדד החיסכון הפנסיוני שקלל שלושה פרמטרים: שביעות רצון והמלצת לקוחות, המהווה 70% מהציון הכולל; ציון תלונות הציבור, המהווה 20% מהציון הכולל; וציון זמני מענה טלפוני, המהווה 10% מהציון הכולל. ציוני הפרמטר של שביעות רצון והמלצת לקוחות התייחסו רק לפניות ישירות לחברות הביטוח, הפנסיה והגמל ונמדדו באמצעות שאלון ביקורת בקרב 11,702 לקוחות בתחום קופות הגמל, 8,020 לקוחות בתחום קרנות הפנסיה ו-4,811 לקוחות בתחום ביטוח חיים. את הסקר ביצעו חברות "מחשוב מחקרי שוק ולקוח סמוי" ו"מידע שיווקי סי.איי.", שזכו במכרז שערך אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון לצורך ביקורות אלה.

הדירוג. מתוך ציון מירבי של 100
הדירוג. מתוך ציון מירבי של 100

על פי נתוני האגף, מספר התלונות שהוגשו לו מצד הציבור בתחום החיסכון הפנסיוני בשנת 2015 עמד על כ-3,470 בסך הכל. מתוכן עמד מספר התלונות על השירות בקרנות הפנסיה על 1,435, כאשר 288 תלונות טופלו בידי האגף. בתחום קופות הגמל הוגשו 1,048 תלונות מתוכן טופלו 489, ובביטוח חיים הוגשו 986 תלונות מתוכן טופלו 289 תלונות.

בתגובה, אמר יו"ר הוועדה לביטוח פנסיוני בלשכה, יובל ארנון, כי הממצאים בנושא אובדן כושר העבודה אינם טובים. "לא לחינם החליטה הוועדה הפנסיונית של הלשכה לטפל במוצר זה ולשפרו לאור ריבוי התביעות אשר נדחות או מגיעות לבית משפט", אמר. "אובדן כושר עבודה הוא אחד התחומים בשטח האפור והבעייתיים ביותר; לכן אנחנו הקמנו צוות בלשכה והתחלנו לטפל בשיפור המוצר. במקביל הוקם צוות בפיקוח אשר נפגש איתנו מספר פעמים ושמע את הצעותינו לשיפור המוצר. בימים האחרונים יצאה טיוטה 2 אשר מביאה בחלקה הגדול ומשקפת לא מעט מההצעות שלנו, וגם עליה הגבנו השבוע במטרה לשיפור נוסף במוצר. ללא קשר, מאוד מפליא שתחום תשלום תביעות א.כ.ע לא נבדק בקרנות הפנסיה שהן היום הגוף העיקרי שקולט כספים מהציבור בתחום הפנסיוני, ודווקא את זה הפיקוח לא מצא לנכון לבדוק – פשוט חובבני".