ענף הביטוח הוא ענף מורכב ומסועף שכולל בחובו רגולציה אינסופית. אנחנו מקבלים עדכונים ושינויים חדשות לבקרים, לדוגמה: למעלה מ-300 חוזרי רשות בשנת 2018.
רובם של הסוכנים דואגים להתעדכן כל הזמן, לעבור הדרכות באופן פרטי או על ידי הלשכה, על ידי חברות הביטוח (בדרך כלל הדרכות סביב השקת מוצרים חדשים), לקרוא מאמרים בתחום ולהתאים את עצמם ואת צוות ומערכות המשרד לשינויים הרבים בענף.

יחד עם זאת, לא כל סוכן או סוכנות רוצים ומעוניינים להכיר, לשלוט, ללמוד ולדעת את כל תחומי הביטוח. הענף כולל בתוכו התמחויות רבות, בינהן פרישה, פנסיה, אלמנטר, ימי, נסיעות, ועוד. אצל רופאים, למשל, מתפתחת התמקצעות בתחומים ספציפיים, לא עוד אורתופד, אלא מתמחה בעמוד שדרה תחתון או ברכים. מגמה דומה קיימת גם אצל עורכי דין ובעלי מקצועות חופשיים נוספים.
כיום, בעיצומו של משבר הקורונה, המגמה כבר הגיעה אלינו. כל אחת מההתמחויות מורכבת ויש צורך לשלוט בה על מנת לתת את הפתרון המהימן ביותר ללקוח. כמו בכל תחום, לא פעם הלקוח צריך גם וגם, הוא עורך ביטוח חיים למשכנתה וצריך גם ביטוח מבנה; המעסיק מבצע הסדר פנסיוני לעובדיו וצריך גם ביטוח לעסק, אחריות מקצועית, אחריות מוצר; לקוח פרט צריך ביטוח בריאות פרטי אך גם ביטוח לרכב לדירה ולתכולה; עובד שפורש צריך גם טיפול במיסוי.
אנחנו נתקלים כל העת בצורך של הלקוח ולא תמיד יכולים לתת לו את המענה המקיף. ברוב המקרים ציפיית הלקוח היא שאם אנו לא בקיאים בתחום מסוים, לפחות נוכל להמליץ לו על מומחה בתחום שיסגור לו את המעגל וייתן לו את הפתרון המקצועי.
הוועדה הבין דורית זיהתה את הצורך של הסוכנים ובעיקר של המבוטחים והבינה כי גם בכנסים סוכני א' כמעט ולא יפגשו את סוכני ב' ואת סוכני ג' ולכן שמה לה למטרה להגביר פעילות בתחום, בנוסף לשאר פעילותיה ועיסוקיה שהיו עד היום.
חלק ממטרות הוועדה הן לאתר סוכנים העוסקים בפעילות מסוימת וצריכים השלמה בפעילות אחרת, אם לצורך היכרות טובה יותר כדי לתת מענה ללקוחות ואם לצורך שיתוף פעולה עסקי.
סוכני הביטוח הם הכוח האמיתי שמזיז את הענף, הם הכוח המקצועי, בעל הידע, בעלי היכולת לראות את התמונה הרחבה והמלאה של צרכי הלקוח. אנחנו כסוכני ביטוח חייבים לשתף פעולה יחד, הן מסיבות כלכליות גרידא, והן לצורך הנעת הענף להתמקצעות. ככל שנשכיל לעשות זאת – נטיב עם הלקוח ונמנע השתלטותן של החברות הישירות, המוקדנים של המחלקות הישירות וחברות האשראי על הלקוחות.
רק אנחנו יכולים לתת את המענה כאנשי מקצוע בשל התמחותנו ויכולת ראיית התמונה הכוללת. אף מוקדן של חברת הביטוח או נציג של חברת אשראי ואף חברת ביטוח ישירה לא יוכלו לתת את הפתרון הנכון.
גם מערכת טכנולוגית או מוכר לא יוכלו לתת את הערך האמיתי שאיש המקצוע יכול לתת כי הוא "נושם" את הענף.
היכולת שלנו לוותר על האגו ולחבור לביצוע פרויקטים משותפים היא קריטית לצורך שמירת כבוד המקצוע שלנו. המשך התמקצעות והגדלת הרווחיות אם לצורך פרגון לאיש מקצוע איכותי ואמין, חלק מנטוורקרינג או אופציה לרווח נוסף כאשר המטרה הכוללת היא יצירת ענף טוב יותר, מקצועי יותר שלא מתבסס רק על המחיר הסופי הזול ביותר ללקוח, אלא ענף איכותי שנותן פתרונות טובים, אמיתיים ואיכותיים ללקוח, ובעיקר שיכול לעמוד לצידו בעת משבר.
תפקידי הוועדה הם, בין היתר, להיפגש עם הסוכנים הצעירים והמבוגרים, להבין את היכולות המקצועיות, לבצע סינון ראשוני , לחבר בין סוכנים בהתאם לקריטריונים מובנים ונוקשים, לחזק את הידע המקצועי, להעביר הדרכות, לתת ליווי ותמיכה אישית ומקצועית ולהפגיש בין הסוכנים ובעיקר לייצר לנו, ללקוחות ולענף, את הכבוד הראוי לו ולשמור עליו ועלינו.
הוועדה הבין דורית היא אחת החשובות עבורנו ועבור עתידנו. אתם מוזמנים לשתף אותנו ברעיונות נוספים, אנחנו כאן לרשותכם.
הכותבת הינה חברת הוועדה הבין דורית בלשכה