מהם כיווני ההתפתחות של סוכני הביטוח בעולם החדש?

כדי להצליח עלינו להבין ולהפנים את השינויים הרבים שעבר ועובר השוק הפנסיוני – ביטוחים המייצרים מציאות חדשה עבור כלל השחקנים בענף
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

העצמה, הכשרה והגדלת ההכנסות של חברי לשכת סוכני ביטוח – זה החזון והמטרה שאנו צריכים לשים לנגד עינינו. כדי להצליח עלינו להבין ולהפנים את השינויים הרבים שעבר ועובר השוק הפנסיוני – ביטוחים המייצרים מציאות חדשה עבור כלל השחקנים בענף וכמובן עבור הצרכנים הסופיים.

באופן כללי ניתן לומר כי המכנה המשותף והקווים המנחים את הרגולציה כיום, שהיא שמה במרכז המערכת את הצרכן ותועלתו. כלומר, אם בעבר השוק שלנו היה ממוקד במעסיקים, במוצרים, במשווקים ובחברות היצרניות, כיום אנו רואים שינוי מהותי שבו הרגולציה שמה פוקוס על הלקוחות ומה שטוב ונכון עבורם. מציאות זו כופה על כולנו להשתנות ולהתאים את עצמנו לעולם החדש.

השינוי צריך לבוא בגישה ובשפה שאנו הסוכנים צריכים לדבר עם לקוחותינו

חשוב להדגיש שהשינוי צריך לבוא קודם כל בגישה ובשפה שאנו הסוכנים והמשווקים צריכים לחשוב ולדבר עם לקוחותינו. המציאות החדשה מחייבת אותנו לימוד מחדש של מערכות הקשרים שבין סוכן/ משווק, לקוח/משפחה, שצריכה להיות בנויה ומבוססת על אמון ונאמנות. כך שבסופו של התהליך המתרחש בימים אלו, המקצוע שלנו לא ייתפס עוד ״כמוכר/ משווק של תכניות ביטוח ומוצרים פנסיונים״, אלא כמתכנן פיננסי של המשפחות שבהם אנו מטפלים ואותם אנו מלווים ועבור שירותינו נוכל לקבל הן עמלות והן שכר טרחה.

בפני סוכני הביטוח קיימים שלושה כיוונים אפשריים:
1. לא להשתנות – להמשיך לפעול כפי שאנו פועלים היום.
2. ליצור שיתופי פעולה עם סוכנים ונותני שירותים בעולם החדש.
3. לאילו שמעוניינים להשתנות ומסוגלים להכשיר את עצמם – רכישת השכלה וידע מקצועי שיאפשרו להם להתמקצע ולהתפתח מקצועית בעולם החדש ולתת ערך מוסף משמעותי ורלוונטי ללקוחותיהם, שבעבורו יוכלו מעבר לקבלת עמלות, לגבות גם שכר טרחה חד פעמי ומתמשך.

אז איך יכולים סוכני הביטוח להשתנות? מהם ההתמחויות המקצועיות שיבטיחו שישגשגו בעולם החדש? אבל, ראשית מה חייבים כדי להשתנות?
1. קודם כל – רצון.
2. גישה.
3. הבנה מדוע רוצים להשתנות ומה נדרש כדי
להשתנות למה שאתם רוצים.
4. השכלה – ידע, כלים ומיומנויות.
5. ארכיטקטורה עסקית – יעוץ ארגוני/ עסקי, אימון אישי, בניית שירותים ותמחיר, בק אופיס, תהליכים, טכנולוגיה, פתרונות ועוד.

פיתחנו בוועדה עבור הסוכנים ארבעה מסלולי התמחות מרכזיים, אשר ילמדו במסגרת המכללה לפיננסים וביטוח של לשכת סוכני ביטוח. בשבוע הבא נפרט אודות מסלולים אלו.

הכותב הינו יו״ר הוועדה הפיננסית בלשכת סוכני ביטוח

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email