מהפך בציפיות: סוויס רי צופה אופטימיות בעסקי הביטוח ב־2021

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

מבטחת המשנה הגדולה סוויס רי מבצעת מהפך בציפיות בשנת 2021 על רקע מגפת הקורונה. היא מגלה עתה אופטימיות, וצופה שמחזור פרמיות הביטוח יזנק בשנה הבאה בשיעור ריאלי של 3.4%, לעומת התכווצות של 1.4% השנה עקב המגפה.

כזכור סוויס רי הציגה תחזית פסימית ביחס להשפעת הקורונה על ביטוחי המשנה לפני כמה חודשים. עתה מעריכה סוויס רי שתהיה התאוששות במחזור פרמיות הביטוח בשנתיים הקרובות, שחלקה הגדול מיוחס לעליה בפרמיות הביטוח. SIGMA, מכון המחקר של החברה, מציינת כי הזעזוע שפקד את שוקי הביטוח עקב הקורונה היה פחות קשה מהצפי שהמכון הציג ביוני החולף.

לפי נתונים עדכניים, מחזור פרמיות הביטוח האלמנטרי השנה גדל ב-1.1%. הגידול הזה יימשך בתאוצה נוספת בשיעור ממוצעת של 3.6% במהלך השנים 2022 ו-2023. ההתאוששות הזו בביטוח האלמנטרי תהיה מובלת על ידי אסיה וארה"ב, כאשר הביטוח המסחרי יוביל את הגידול במחזור הפרמיות.

על פי הערכת כלכלני סוויס רי, סין תמשיך להיות שוק הביטוח הגדל עם עלייה של 10% במחזור הפרמיות השני במשך השנתיים הבאות הודות לכלכלה צומחת. ואילו בשווקים הצומחים תרשם עלייה שנתית של 4% במחזור הפרמיות.

לגבי ביטוחי חיים, זהו הסקטור הביטוחי שנפגע קשה בהתכווצות הכלכלית. התחזית של ענק הביטוח היא שתהיה התכווצות של 4.5% בפרמיות הביטוח על רקע הזינוק בשיעורי האבטלה וקיטון חד בכוח הקנייה. סקטור ביטוח החיים  גם נפגע השנה על ידי הריבית השלילית,  אבל בסוויס רי מעריכים שבשנה הבאה 2021 יהיה מהפך ותרשם צמיחה של 3%, כאשר השווקים המתעוררים יובילו זאת, כשבאסיה כוח הקנייה ירשום גידול של 6.9% בשנה הבאה.

ביחס להשפעת מגפת הקורונה על המדינות, מציינים כלכלני סוויס רי שזו תהיה פונקציה של יכולת המדינות להתמודד עם זעזועים ובמדיניות הממשלה. הנפגעים העיקריים מהשלכות המגפה יהיו בריטניה, יפן וארה"ב.


אליאנץ’ תאפשר לסוכנים לנהל שיחות עם מומחי רכב

ענק הביטוח אליאנץ' משפר השירותים לסוכני החברה. אליאנץ' תאפשר לסוכנים לנהל שיחות אישיות עם אנשי החברה המטפלים בתביעות בעלי רכב, ולקבל עדכונים ביחס למצב התביעות, מועדי התשלום ואישורים לביצוע תיקונים במוסכים.

הקשר הישיר הזה יאפשר לקבוע בדיקת הרכב על ידי שמאי או שליחת מסמכים למבוטח. זה יתבצע באמצעות מערכת דיגיטלית, כל זה במסגרת מערכת לשיפור השירות למבוטחי הרכב, אשר מהווה חלק נכבד מפעילות החברה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email