לפני שנים ערכתי את הכנסים הראשונים של סוכנות הביטוח שלנו. הנושא שעמד על הפרק היה התנהלות נכונה בעידן של שקיפות ובקרה.
הכנס היה מיועד לעמותות שהחלו לחוש את הדרישות הרגולטוריות שהלכו והתעצמו ודרשו מהן התנהלות שקופה, מידתית ונקייה. תפקידו של הכנס היה להדריך את המנהלים והחשבים בסבך הדרישות הרגולטוריות, והארת הנקודות שעליהן שם דגש רשם העמותות.

כבר באותה העת האמנו שככל שניתן ללקוחות פוטנציאליים ערך מוסף, מקצועי ונדרש אשר אינו מצוי תחת ידם, תחלחל התובנה והם ימצאו במשרדינו את המקום המקצועי והראוי לשרת אותם גם בתחומי הביטוח והפיננסים.
תוך כדי התאספות הנרשמים והמינגלינג שנערך טרם תחילת הכנס, פנו אלי בזה אחר זה מנהלים וחשבים על מנת לנסות ולהבין, האם אני באמת מתכוון לעמוד בתוכן הכנס שפורסם? הם התקשו להאמין, כי באמת ובתמים אנו נשאיר את הכנס, כבמה מקצועית גרידא. התפיסה שכנס = מכירות, שלטה באותה תקופה.
מסתבר שלא טעינו – לאורך השנים נתן הכנס את שכרו בצידו. הטמענו את העובדה כי מקצועיות היא שם המשחק ורבים מהמשתתפים הגיעו בעצמם למשרדינו, הפכו ללקוחות והמליצו לאחרים. בישיבת סיכום שנערכה לאחר הכנסים עם מנהלים בכירים בחברת הביטוח שעזרה במימונם נשמעו קולות רמים וטונים צורמים וכעוסים על אלה שאישרו את המהלך מבלי שנהיה מוכנים להתחייב למכירות – ולתוצאות מיידיות.
אולם כעבור זמן הודו גם המקטרגים כי המהלך היה נכון. הוא הביא למיתוג מקצועי ופירות עסקיים רבים.
בראיה ארוכת טווח התמקדות במכירות, כנראה שלא תפעל לטובתנו. הרכישות בעולם הדיגיטלי, ייעשו בנגישות, במהירות, בפשטות ובמחירים תחרותיים.
לא יקח זמן רב ואנו נחוש ונראה כי השוואת מחירים בכל הענפים ורכישה מקוונת ימצאו מקום כל עץ רענן. יחד עם זאת ככל שהעולם הדיגיטלי מתפתח הוא מביא בכנפיו עודף מידע עצום שקשה מאוד לכמת אותו, להשוות אותו ולהשתלט עליו. גם את צוות המשרד עלינו לאמן, בשפה חדשה ומסבירה ברוח מסרים אלו. עליהם להתמקד בהסברה ללקוח, להקדיש זמן ומחשבה לתכנון עתידו הכלכלי.
הטכנולוגיה אמנם יכולה, להביא אתכם במהירות לכל מקום. דבר אחד היא לא יכולה, להחליט בשבילכם, לאן אתם צריכים לנווט!
הכותב הינו חבר ועדת יח"צ וקשרי חוץ בלשכת סוכני ביטוח