מה יגרום ללקוח להבין שהוא צריך יותר כסף לאחר פרישה?

מיזם שיווקי מחקרי של כלל ביטוח בתחום קופות גמל להשקעה יקל על הסוכנים למכור את מוצרי החברה בתחום; בעקבות פניית הלשכה הוסיפה כלל את פרטי הסוכן לעלון שישלח
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

כלל ביטוח מבצעת בימים אלה מהלך שיווקי המשלב מחקר אקדמי לקידום המוצר שלה "כלל גמל לעתיד". שיתוף הפעולה המחקרי מבוצע עם חוקרים בתחום הפנסיה והמימון באוניברסיטה העברית, אוניברסיטת פנסילבניה (וורטון) והמכללה למנהל.

צוות החוקרים כולל את ד"ר אביגיל הורוביץ ופרופסור אורלי שדה וחוקרים נוספים מחו״ל. משה ארנסט, משנה למנכ"ל כלל ביטוח ומנהל חטיבת חסכון ארוך טווח, מסביר: "אנחנו מנסים להוביל שינוי חשיבתי אצל המבוטחים – מדוע הם צריכים קופת גמל להשקעה כדי להתגבר על החוסר הכספי הנוצר לאחר הפרישה. פורש שעבד 40 שנה וחסך לזמן פרישה, אבל יכול לחיות גם 20 שנה לאחר גיל הפרישה, והסכומים שצבר לא יספיקו לו. עבדנו זמן רב על בניית העלון השיווקי; בנינו כמה נוסחים – אנחנו שולחים למבוטחים שונים נוסחים שונים של העלון עם משפטים שחיברו עבורנו אנשי אקדמיה.
אלה משפטים שיהפכו את הכף מבחינת הלקוח. מדובר בנוסחים שונים, הסברים שונים לשאלה – למה אתה צריך כסף לגיל הפרישה".

מימין: הורנציק ארנסט ושמאי | צילומים: סיון פרג'

מהי מטרת המחקר?
"להגיע לדרך האפקטיבית ביותר לגרום ללקוח להבין כמה המוצר חשוב לו. זה גם ישרת את סוכני הביטוח שיוכלו לגייס לקוחות ביתר קלות לטובת המוצר, וכמובן אותנו – חברת כלל ביטוח, בעלי המוצר. מדובר בעלון מקוון, אלא שכשאדם מקבל מייל שיווקי, הוא ברוב המקרים לא קורא אותו. יש היום חוקרים שעוסקים במדעי ההתנהגות של לקוחות ויודעים לומר מה בכל זאת יגרום לאדם לקרוא את המייל ולהיות מושפע ממנו. אז בנוסף לחומר שיווקי רגיל שאנחנו שולחים ללקוחות, אנחנו שותפים למחקר אקדמי שבודק את הדבר האפקטיבי ביותר שישפיע על הלקוח".

ירון שמאי, משנה למנכ"ל כלל ביטוח, מנהל חטיבת לקוחות והפצה, מוסיף: "כל המהלך הזה בא לשרת בסופו של דבר את החיסכון הפנסיוני של הציבור. אנחנו חושבים שהחיסכון הפנסיוני הנכון הוא חשוב, ולכן גם חשובה ההסברה שלו. אנחנו מפנים את הלקוחות לסוכנים שלהם כדי שיקבלו את המידע הנדרש והייעוץ המקצועי".

פרטי סוכן בכל עלון

בתגובה מסר סו"ב ליאור הורנצ'יק, מ"מ נשיא לשכת סוכני ביטוח: "זהו מיזם מבורך אשר יסייע לסוכנים בשיווק לטובת ציבור המבוטחים. המוצר עצמו הוא מוצר איכותי ומומלץ. אני שמח על שיתוף הפעולה עם כלל ביטוח ומקווה שכפי שהחל כך גם יימשך בעתיד. אני מברך על כך שהשיח שלנו עם הנהלת כלל ביטוח פתוח והדדי, ושאנחנו רואים עין בעין את החשיבות בהימצאות סוכן הביטוח בקדמת הבמה. יחד עם ירון שמאי ומשה ארנסט הגענו להבנות מלאות על כך שפרטי הסוכן של המבוטח יופיע על כל עלון שיישלח, כך שהוא יוכל לפנות אליו. אני מאחל לכולנו הצלחה רבה".

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email