מונין: "מהותנו כסוכנים היא לתת שירות ולהיות שם בשביל הלקוח ברגע האמת"

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

"לא בכדי בחרנו השנה בשירות כנושא מרכזי בכנס אלמנטר", אמר יו"ר הוועדה לביטוח כללי אריאל מונין בפתיחת הכנס.

"הנושא עשה כותרות באחרונה גם בגלל מדדי הפיקוח שפורסמו. מהותנו כסוכנים היא לתת שירות, להביא את הלקוח לבחירה נכונה, להיות שם ברגע האמת ולממש את זכויותיו".

מונין פתח את דבריו בסיפור על המבוטח אברם כץ שבית המלאכה שלו נשרף כליל ובזכות הביטוח שעשה אצל סוכן הביטוח הוא פוצה על אובדן מפעל חייו. "אותו סוכן של אברם כץ ב-1903, נכנס לעולם הביטוח כבחור צעיר והיה סוכן עד 1933. ב-1963 החליט הנכד של אותו סוכן ללכת בעקבות סבא – הנכד הזה הוא אבא שלי. אבא, תודה שהכנסת אותי לענף".

בהמשך פנה מונין למנכ"לי חברות הביטוח שישבו בשורה הראשונה. "אני לא יודע כמה מכם היו צריכים להרגיע לקוח שמתקשר באמצע הלילה. מדובר באתגר גדול מאוד. רוב הסוכנים יודעים לתת שירות בענף הביטוח. חברות הביטוח הם גופם רווחיים שמדברים על רווח, אבל זכרו שמאחוריכם יושבים אנשים שמתמודדים עם לקוחות ומפעילים בעצם עסק קטן. המדינה צריכה לזכור שבענף יש חובה לשמור עלינו, אלפי העסקים הקטנים".

הוא ציין כי סוכני הביטוח מוכרים בעצם חוזה עם אותיות קטנות בתוכו. "עם כמה שהמפקח רוצה שהציבור יידע איך לקרוא את פוליסת הביטוח ויבין בתחום – זה לא קורה. לכן האחריות שלנו כסוכנים גדולה מכיוון שאנחנו יודעים מה יש בפוליסה – אנחנו מכרנו אותה ללקוח. מבוטחים משלמים ורוצים גם לקבל תמורה בעד התשלום. אנחנו צריכים לצאת מנקודת הנחה שרק אנחנו, המתווכים, קוראים את הפוליסה".

מונין ציין כי הוועדה לביטוח כללי בראשותו שמה לה למטרה להתמקד בכמה נושאים. "השירות שמקבלים המבוטחים בתחום נזקי המים הוא מביך – חברות הביטוח צריכות לעשות משהו בנידון. המבוטח משלם ולא מקבל שירות וזה נורא ואיום. שרשרת אנשי המקצוע שמטפלים בכך – ספקים, קבלני משנה, שמאים – היא ארוכה ולעתים יש ניגודי אינטרסים, אבל את הלקוח זה לא מעניין. מבחינתו, יש לו טחב בסלון והוא צריך להיפטר מזה. אני יודע שהמצב מורכב אבל כולם צריכים לעשות צעד כדי להשתפר. בואו נהיה יצירתיים.

"נושא נוסף הוא תביעות צד ג' נגד הליסינג – כיום כשלקוח מתקשר ואומר שפגעו בו, השאלה הראשונה של הסוכן היא מי פגע. אם הלקוח אומר שזה היה רכב ליסינג אנחנו בבעיה כי אנחנו יודעים שהוא יקבל את הכסף רק בעוד שבעה-שמונה חודשים. אנחנו קוראים לחברות הליסינג ליישר קו עם חברות הביטוח ולמשרד התחבורה לפעול בעניין".

בסיום דבריו ציין מונין את מחקרו של פרופ' יוג'ין הנדל, ראש המועצה הלאומית לכלכלה, שפורסם בשבוע שעבר, לפיו סוכני ביטוח הולכים להיעלם מהעולם. "לפי המחקר שלו כבר אין צורך במתווכים בפעולות שאפשר לבצע באינטרנט. הוא טען כי רק המקצועות הרגשיים, שבהם נדרש מגע אנושי, לא ייעלמו. אם הוא היה מדבר אתי, הייתי מזמין אותו למשרד כדי להראות לו שכל יום אנחנו מדברים עם אנשים ואנחנו קצת כמו עובדים סוציאליים. כשאני מסתכל על ענף הביטוח אני חושב שכולנו עוסקים באהבה, מכיוון שאי אפשר לעסוק בענף הזה אם לא אוהבים אנשים".

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email