מחיסרון ליתרון: עוצמת הכנסים המקוונים של הלשכה

משבר הקורונה לא פסח גם על הכנסים המקצועיים של לשכת סוכני הביטוח, ואלו התקיימו במתכונת שונה; בטור מיוחד מסביר יו"ר ועדת כנסים ואירועים בלשכה איך הפכו הכנסים המקוונים להצלחה של ממש
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

אף אחד לא תיאר לעצמו כי ידיעה שולית מסין תהפוך במהירות שיא למגפה עולמית שתוביל לסגרים, להגבלות ולריחוק חברתי. אך זהו המצב המתמשך, ומטבע הדברים הוא משפיע גם על מתכונת הכנסים והאירועים בלשכה.

בהתאם להוראות עברנו להיפגש מסך מול מסך, באמצעות ערוצים דיגיטליים, כחלק ממציאות חיינו ועבודתנו בעת הזו. המפתיע הוא שגם במעבר למודל מקוון של כנסים, השתתפות החברים נותרה מרשימה מאוד ואף מעבר לציפיות, כפי שתתבהר בסקירה זו, בצד מגמות עיקריות וסיבות "תורמות".

המודל המקוון מוכיח את עצמו מעל למצופה | צילום: shutterstock

הסנונית הראשונה שבישרה על השינוי במתכונת אירועי הלשכה היתה במחוזות. מתוך ההבנה כי הפעילות חייבת להימשך וערכי ההעשרה, ההעצמה וההתמקצעות – הם חלק מערכי הליבה של הלשכה יזמנו כנסים ראשונים במחוזות, תוך התאמת המעטפת הארגונית והתכנים למדיה המקוונת.

ההתאמה הנדרשת חייבה אותנו להשקיע זמן ומחשבה רבים, על מנת לשמור על עניין, סקרנות ודינמיות לאורך זמן, קל וחומר כאשר כל משתתף נמצא במשרדו או בביתו וחשוף ל"גירויים" רבים אחרים. לכן, נתנו דגש בבניית מתווה האירועים למתן ערכים מוספים ייחודיים ברמה המקצועית, באופן העברת התכנים, בשילוב הופעות אומנים ובפעילויות חווייתיות נוספות.

כל אלה יצרו תמהיל אטרקטיבי לכל המשתתפים שבא לידי ביטוי במחוזות והמשיך לכנסים ארציים בבריאות ובאלמנטר. בקרוב, נקיים גם כנסים ארציים בדיגיטל בתחומי הפיננסים, הפנסיה וביטוח החיים ועד לכנס ארגון MDRT. כל זאת, הודות למאמץ מערכתי כולל בהשראת הנשיא, סו"ב ליאור רוזנפלד, בשיתוף חברי ההנהגה, המנכ"ל מוטי ארבל, סגני הנמרץ סו"ב אריה אופיר, יושבי ראש הוועדות המקצועיות, חברי ועדת כנסים ואירועים ויושבי ראש המחוזות והסניפים.

תשתית ועוצמה טכנולוגית

מובן מאליו כי בתהליך זה נדרשנו לעקומת למידה מהירה, כאשר כאן עמדה לרשותנו התשתית והעוצמה הטכנולוגית של הלשכה. ביכולתה ליישם פתרונות יצירתיים ומקוריים דרך המסכים ולטשטש את הגבולות בין המרחב הפיזי למרחב הווירטואלי.

מעטפת זו הוכיחה את עצמה ומכנס לכנס, מאירוע לאירוע, הלכנו עוד יותר רחוק עם האפשרויות ותמהיל התכנים. בפועל, אנחנו כבר שם, עמוק בתהליכים דיגיטליים מלאים של אירועים. תהליכים המתבצעים  כמו מכונה משומנת בימים רגילים, רק שהפעם במרחב הדיגיטלי ובמודל כנסים חדש.

המודל המקוון מוכיח את עצמו מעל למצופה, ובכל כנס אנו עדים למאות רבות של משתתפים מכל חתך הגילים. מרשימה במיוחד ההשתתפות של הסוכנים הוותיקים, הרגילים בימים כתיקונם למפגשים פיזיים. ככל שהשינוי נכפה על כולם והרבה יותר משמעותי  עבורם, מסתבר כי בשורת הדיגיטל הגיעה גם אליהם ומרגש לראות אותם עושים את ההתאמות ולוקחים חלק בכנסים.

לצדם אנו רואים הרבה מאוד סוכנים צעירים שהתפתחו בעידן הטכנולוגי ורואים במרחב הדיגיטלי חלק בלתי נפרד מחייהם המקצועיים והחברתיים גם יחד. הסוכנים הצעירים מוצאים במודל הכנסים הנוכחי תועלות רבות: ברמת הנוחות, הזמינות, הנגישות ועד לאלמנט מהותי נוסף עבורם – היעדר הצורך לעזוב את המשרד למספר ימים והמשך פעילותם השוטפת, בו זמנית עם השתתפות בכנסי הלשכה.

נדמה כי למגמות אלו תורמים האתגרים הרבים שעמם מתמודדים הסוכנים בתקופה מורכבת זו. ככל שהאתגרים המקצועיים מתעצמים, כך מתעצם הרצון לרכוש ידע, יכולות ומיומנות, במטרה להמשיך ולתת את המענה המיטבי לצרכים ולדרישות של הלקוחות.

תהליך הלמידה, שיכלול טכניקות מכירה, שיפור תהליכי השירות ועד לפתיחת אפיקים עסקיים חדשים המותאמים לרוח התקופה – מוצאים את ביטויים בהלימה אופטימלית בין האתגרים לבין עולמות התוכן, תחת מעטפת הכנסים בתחומי הפעילות השונים.

מחוברים גם מרחוק

לממד האתגרים המקצועיים מתחבר שלא במפתיע הממד החברתי. בימים של ריחוק והימנעות ממפגשים בין אישיים או קבוצתיים מתעצם גם הצורך החברתי להיפגש, ולו דרך המסכים. להישאר מחוברים ולהרגיש שייכות כחלק מקהילה מקצועית גדולה, בימים טובים יותר ובימים טובים פחות. קהילה החולקת במשותף את הקשיים והמגבלות במעבר לעבודה מרחוק, את הלחץ והמצוקות הממשיות של חלקים רבים מהציבור הישראלי. 

מרכיב השותפות והגב של הלשכה בהחלט מקלים ומסייעים לסוכנים בהתמודדותם היומיומית עם הנסיבות חסרות התקדים. אוסיף ואומר כי כנסים אלו מחזקים את המשותף והמאחד בין חברי הלשכה דווקא בשעה משברית.

את ההבנה כי הלקוחות לא יכולים בלעדינו, וכי עלינו לגייס את כל תעצומות נפש, המוטיבציה והאנרגיה כדי להמשיך ולתת להם את המענה המיטבי לאורך כל שרשרת הערך – בשירות השוטף, בהתאמת הפתרונות, בקרות מקרה הביטוח ובמיצוי זכויותיהם ככל שנדרש – במצבים ובצמתים קריטיים בחייהם.

שיתופי פעולה מסחריים

מובילות הלשכה באה לידי ביטוי גם בגיוס חסויות ושותפים לדרכנו. אומנם היקף ההכנסות מחסויות פחת ביחס לכנסים רגילים, אולם עדיין נותני החסות מביעים עניין רב בלקיחת חלק בכנסים המקוונים, בשל מסת החשיפה בערוצי התקשורת הפנים-ארגוניים של הלשכה ובמהלך האירועים עצמם, בדומה לחסויות טלוויזיוניות.

מנגד, במודל המקוון דוכני המציגים מן הסתם אינם ניתנים לביצוע כמו בכנסים הרגילים, כך שבמרכיב ההכנסות אנו מתמקדים בעיקר בחסויות ובשיתופי פעולה. בהקשר זה, צריך לזכור כי עוגת ההכנסות מהאירועים קטנה יותר, במקביל לצמצום ניכר בעלויות ההפקה של הכנסים, דבר שמבטיח את היתכנותם הכלכלית, לטובת שמירה על יציבותה הפיננסית של הלשכה אל מול מגוון משימותיה.

עוד החלטה, שקיבלה הנהגת הלשכה בראשות סו"ב ליאור רוזנפלד, היא לאפשר את השתתפות החברים בכנסים ללא עלות. גם בכנסים רגילים, עלות ההשתתפות הייתה מסובסדת ועדיין, החלטה זו ראויה לכל שבח וממשיכה ומצביעה על התנהלותה של הלשכה – למען חבריה ותמיד לטובתם.

העולם השתנה מקצה לקצה, כנסי הלשכה הותאמו לרוח התקופה והעשייה ממשיכה במלוא עוצמתה. אם נדרשנו להוכחה נוספת עד כמה הלשכה מתקדמת ומובילה, הכנסים המקוונים מהווים נדבך משמעותי בביסוס מעמדה אל מול כל ענף הביטוח והציבור.

במבט קדימה, נמשיך ונקיים אירועים עוצמתיים, נייחל לחיסון המיוחל ובחלוף המגפה נסתכל על תקופה זו כמשוכה יוצאת דופן, שגם עמה התמודדנו בצורה הטובה ביותר. עד אז – בריאות איתנה לכולם.

הכותב הוא יו"ר ועדת כנסים ואירועים בלשכה, והבעלים של קבוצת הביטוח קמפוליסה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email