מיזם למודעות הצרכן: בלעדי הסוכן לא תגיע לתוצאות המיטביות

לאור מסע ההכפשות הבלתי פוסק החלטנו שמספיק – מספיק להתגונן, מספיק להתנצל ולהתבכיין. הגיע הזמן לעשות, במקום לשבת ולחכות שעיתונאי, או כל מי ששם לו למטרה לכתוב עלינו מידע "צהוב" כשאין לו אייטם רציני – אנו פשוט נגיב ברשת. כאילו אנו מתנצלים על היותנו, או על המקצוע בו בחרנו. יש לנו ידע וכוח ששווה המון, אך אנו לא דואגים לייצג עצמנו בכבוד הראוי לנו. לכן החלטנו שמעכשיו – באים טוב.

באים טוב הוא מיזם של אנשים טובים שרוצים לתקן עוול שנעשה כבר שנים רבות, עליהום תקשורתי ושיווקי, וכפועל ישיר הלקוחות מפסידים. זהו מיזם להעלאת והגברת המודעות של הצרכן. הצרכן שלרוב אינו מבחין בין חברות הביטוח לבין מנהל הסיכונים שאמון למצות את זכויותיו עד תום ואף מעבר.

לאחר פוסט בו כתבתי שנמאס מהגישה המתנצלת, לחכות שישמיצו ואז רק להגיב, הגיע הזמן לפעול. מיד פנה אלי חברי רון קשת, מנהל מרכז הפרישה של לשכת סוכני ביטוח, והציע להקים איתי את המיזם הכל כך חשוב, למען לקוחותינו ולמעננו. אני, בן 42, נשוי ואב לשלוש בנות, מגיע מתחום יזמות נדל"ן. כ־15 שנה בתחום הפיננסים והביטוח הפנסיוני; מתכנן פיננסי מוסמך CFP , מנהל תחום הפרישה מקבוצת שיא פתרונות פיננסיים; מתמחה בתכנון וניהול פרישה, מיסוי ובקרת תהליכים אל תוך ציר חייו המתמשכים של הפורש.

מצילים את הלקוחות

לרבים מאיתנו יש המון מקרים בהם נלחמנו, נשכבנו על הגדר, השקענו משאבים רבים על מנת שהאדם בשעת מצוקה יקבל את הטיפול הטוב ביותר, את הכסף שנחוץ לו לילדים ויוכל להמשיך לחיות בכבוד. ואז, בסוף היום, אנו קוראים כתבה בה נכתב שאנו גנבים, רמאים ונוכלים.

אשתף אתכם במקרה: לפני כ־6 שנים, התחיל עניין איתור ומציאת כספים אבודים. זוג כתבים ערך על כך תכנית טלוויזיה. פניתי לאחד מהם והצעתי לו את שירותיי בהתנדבות, לאור העובדה
שאיתרתי ללקוחותיי יותר מ־6 מיליון שקל, עוד הרבה לפני עידן "הר הכסף", "הר ביטוח", או המסלקה הפנסיונית – בשיטת הפקס הארכאית. הכתב התלהב מאוד מהרעיון וביקש להפנות אלי את התחקירנית שלהם. למחרת קיבלתי ממנה טלפון בו אמרה: "נחמד מצדך, אך זה לא מעניין אותי, אני מחפשת מקרים בהם סוכן ביטוח 'דפק' את הלקוחות, תוכל לעזור לי עם זה?". לשמחתי לא היו לי דוגמאות לתת לה ולכן הסתיימה שיחתנו, לא לפני שציינה שאם בכל זאת אזכר באיזו רכילות מעניינת כמובן.

מטרות הקבוצה:
אנו אוספים בתחילה סיפורים אותנטיים של הלקוחות שלנו, כאלו שבאמת בלעדינו לא היו מגיעים לאותן תוצאות, כאלו שהצלנו את מצבם.
1. הכלל הראשון הוא החשוב ביותר – אנחנו חברים, עם מטרה משותפת, יחידה אחת. דואגים זה לזו, זה לזה וזו לזה.
2. חיזוק ושיפור מעמד הסוכן/יועץ/מתכנן בתקשורת ומול המוסדיים וכמובן עם הלקוח.
3. כפועל יוצא, הלקוח יבין את מעמד הסוכן ובידולו מול חברות הביטוח – רבים מלקוחותינו לא מבינים מה ההבדל בין סוכן ביטוח לחברת ביטוח ורובם חושבים שהם אותו גוף, או שהסוכן מייצג את טובת חברת הביטוח.
4. בעתיד – הקמת גוף וולונטרי לטיפול בתביעות מול חברות הביטוח למיצוי זכויות עד תום של המבוטחים, ללקוחות שידם אינה משגת ומטופלים בביטוחים ישירים. סוכן נמדד בשרות ובעת תביעה, כיצד הוא עומד עם כל התותחים לרשות הלקוח בזמן שהכי זקוקים לו, ולא על סמך ההנחות שהוא נותן.
5. הרגולטור הוא חלק מהמציאות שלנו, הוא מייצר הזדמנויות ואנו צריכים ללמוד לראות זאת כך, לכבד ולקחת את ההזדמנויות בזרועות פתוחות. מי שמפחד משינוי – שימצא עיסוק אחר.
6. כתכנית עתידית, הקמת קבוצה המעוניינת בהפצת ידע במסגרת חינוך פיננסי ופנסיוני.

תכנית העבודה ודרך הפעולה:
1. בשלושת החודשים הראשונים נאסוף את כל הסיפורים ונערוך אותם על פי שיקול דעת של מנהלי הקבוצה (נשמח לצרף מי שמוכן לתת מזמנו לפרויקט).
2. התוצרים: סרטונים, כתבות, מצגות של לא יותר מ־20 שניות – עם אפשרות כניסה לצפייה במיצג המלא (פייסבוק, אינסטגרם, ערוץ יוטיוב ועוד).
3. כעבור חצי שנה יוקם הגוף הוולונטרי לטיפול בתביעות ויפורסם בכלי התקשורת. גוף שמטרתו דאגה לרווחתו של מי שידו אינה משגת ושייך לישירים (לא ביטוח ישיר/AIG). אנו נתרום מהידע, מהניסיון והזמן שלנו להשגת המטרה.
4. ייבחנו מועמדים הרוצים להצטרף – והם יזכו לחשיפה אישית בקבוצה ובמדיה.

הכותב הינו סו"ב ירון בן עמי, מתכנן פיננסי מוסמך CFP