מ"מ נשיא לשכת סוכני ביטוח: "המטרה המרכזית לשנה הקרובה היא חיזוק הקשר עם היצרנים"

בכירי הלשכה השתתפו בשולחן עגול שנערך בכנס עדיף השבוע • בין הנושאים שעלו: תדמית סוכן הביטוח וחיזוק הקשרים עם הגופים הרגולטוריים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

"ישנן לא מעט מטרות שהצבנו לעצמנו לשנה הקרובה, בלשון המעטה, אבל התחייבנו ואני מניח שנעמוד בכולן, לאט-לאט ובזהירות", כך אמר בשבוע שעבר מ"מ נשיא לשכת סוכני הביטוח, ליאור הורנצ'יק, בשולחן עגול עם בכירי הלשכה, שנערך בכנס האלמנטר של עדיף.

הורנצ'יק הסביר כי מטרה ראשית הינה חיזוק הקשר עם היצרנים ועבודה משותפת יחד, תוך הבנה שבקדמת הבמה תמיד יהיה סוכן הביטוח. שנית, חיזוק הקשרים תוך הבנה של עבודה משותפת עם הרגולציה, והמטרה השלישית והעיקרית היא תדמית סוכן הביטוח והחזרתו לקדמת הבמה. מנחה השולחן העגול, העורך הראשי של עדיף, רועי ויינברגר, ציין כי ניתן היה לראות בחודשיים מאז נכנסה לתפקידה הנהגת הלשכה החדשה בליץ תקשורתי, כך שנציגיה של לשכת סוכני ביטוח הופיעו כמעט כל יום וערב בתקשורת, ושאל איך זה מקדם את תדמית הסוכן.

בכירי הלשכה בכנס עדיף

"זה מקדם, ללא כל ספק. כשאתה אומר בליץ תקשורתי חשוב לציין שאנו בהתחלה של ההתחלה. ליאור רוזנפלד, הנשיא המכהן, הכתיב שנהיה בקדמת הבמה וכך היה מיום היבחרו ויהיה עד סוף הקדנציה. השאיפות המרכזיות שלנו הן שכל בית במדינת ישראל יידע שצריך לעבוד בליווי צמוד של סוכן הביטוח ואני קורא לזה .ALL AROUND הוא נאמן המשפחה וצריך ללוות אותה לאורך כל השנים", השיב הורנצ'יק.

לדברי סו"ב ישראל גרטי, יו"ר ועדת אלמנטר אחד הנושאים הדחופים שבכוונת הוועדה לטפל בהם הוא הסירוב של חברות ביטוח לבטח בביטוח מקיף נהג שהגיש בשלוש השנים האחרונות שתי תביעות. "אין לנו מידע על היקף התופעה וגם לא לפיקוח. זו תופעה שאני נתקל בה כשסוכנים פונים אליי בבעיות כאלה ואחרות של שתי תביעות. יש עוד דבר שעלה בוועדת הכלכלה, של מבוטחים מעל 26 שמסרבים לבטח כי אין להם עבר ביטוחי. שני הדברים האלה נידונים מול הפיקוח, והפיקוח קיבל מוועדת הכספים 30 יום וביקש ארכה להציג את התוכנית שלו, שתאפשר למרות הכל לבטח עם שתי תביעות ולא להשאיר אדם חשוף בלי ביטוח".

לדברי עו"ד ג'ון גבע "המגבלה לדעתי מסחרית ולא בחוק. הואיל ומדובר בביטוח רשות, אז לא ניתנו הכלים להתמודד עם זה. בביטוח חובה, שהוא חובה כשמו, כשחברת ביטוח מסרבת לבטח, מקרה של נזקי גוף של אדם מועד לפורענות, הוא חייב לבטח את עצמו, אמנם בפרמיה יותר גבוה, אבל לא יימצא אדם בישראל ללא שהוא יכול לרכוש כיסוי ביטוחי חובה לנזקי גוף".

"לא תיתכן פגיעה בסוכן"

נושא נוסף שעלה לדיון הוא רווחיות הסוכן. אין ספק שיש פגיעה ברווחיות הסוכן וגם בזו של חברות הביטוח. אחד הפתרונות לירידה ברווחיות היא גביית שכר טרחה מהמבוטח. "אין איסור למעט חוק הייעוץ והשיווק הפנסיוני והתיקון בחוק מנובמבר בחוק ההסדרים, סעיף 19א' המפורסם שבא ואסר לגבות שכר או הוצאות מהלקוח אם הוא מקבל עמלה מהגוף המוסדי, כלומר אפשר לגבות מהלקוח, אבל אם הסוכן מקבל עמלה – נאסר עליו לגבות כסף מהלקוח", מסביר גבע.

ליאור הורנצ'יק הוסיף כי "אנו חושבים שנכון לגבות כסף. מקצוע הסוכן הוא מקצוע יוקרתי ומחייב ולא סתם למדנו ימים ולילות. להיפגש עם סוכן ביטוח עולה כסף ואנו מעודדים ומחזקים לגבות כסף, איפה שניתן על פי חוק, חד משמעית".

מ"מ נשיא לשכת להב, טוביה צוק, ביקש גם הוא להתייחס לנושא "יש גילוי דעת של הממונה על ההגבלים העסקיים, שקבע כי אם הסוכנים לא ילכו בדרך שקבעה הממונה, הם יזכו לתגובתה. יש לרגולטור הזה מעמד של שופט. הוא יכול לעצור לחקירה. אני לא הייתי מייעץ לאף הנהגה ובוודאי לא לנשיא הלשכה הנוכחי ללכת בניגוד לגילוי הדעת של הממונה על ההגבלים העסקיים".

סביבה דיגיטלית

נושא מרכזי נוסף שעלה בכנס עסק במערכות השונות שיכולות להקל על סוכני הביטוח, בעיקר בתפעול היומיומי ובשיווק. מערכות העולות מיליוני שקלים. יו"ר ועדת הטכנולוגיה, סו"ב עמוס גואטה, התייחס לכך ואמר כי "אחת הבעיות זה שמצד אחד סוכנויות ביטוח נדרשות להמון אפליקציות ותוכנות שונות כדי לתפקד בסביבה שנעשית יותר דיגיטלית. אנו צריכים ליצור קשר עם חברות ביטוח כדי להיעזר בהן במצבים שונים. חלק מחברות הביטוח נותנות תוכנות לסוכנים, ואם המגמה הזו תימשך עם מספר חברות גדול יותר, ניתן יהיה לצמצם עלויות".

סו"ב יעקב סוויסה ציין כי עשה מחקר לגבי כל התוכנות הפעילות בשוק, גם בתחום בדיקת העמלות. "ישנו כשל שוק חמור בעולם הסימולטורים. סוכן ביטוח עובד באלמנטרי עם תוכנת באפי, בפנסיוני עם אלמגור, בחתימות עם תוכנה אחרת. המצב יצר כשל שוק אדיר שגורם לסוכני הביטוח להוציא יותר מדי כסף על מערכות ניהול משרד. אם מחברים את כל העלויות זה מצב קטסטרופלי המסתכם בהוצאה של 3,000-4,000 שקל על מערכות טכנולוגיות, זה לא צריך להיות ככה".

גרטי הוסיף כי חלק גדול מתהליך הדיגיטציה הוא לראות איך מורידים את הוצאות הסוכן.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email