מנהלים או מתנהלים?

הדרך לשנות את ההתנהלות העסקית ולהספיק את הדברים החשובים והפחות חשובים מתחילה בשינוי הרגל, בכך שניצור לצדו הרגל חדש ונתאמן בו

אנחנו מבינים ויודעים שכדי לייצר הצלחה והשגת מטרות, הכרחי להתמקד בעשייה החשובה לנו. כשאנחנו לא ממקדים את הפעילות שלנו למה שחשוב לנו, נמצא עצמינו עושים מה שחשוב לאחרים.

במקרים רבים, אנחנו נכנסים למשרד, או כבר בדרך, בטלפון, מתחילים לטפל במשימות ובבעיות דחופות חשובות ופחות
חשובות, וכך לא פעם מגיעים לסופו של יום עייפים, עם תחושת פספוס ושואלים את עצמנו – איך לא עשיתי היום דבר לקידום ופיתוח העסק שלי? הרי רציתי לעשות, אז איך לא הצלחתי להגיע לזה?

 

כאשר אנחנו מתמקדים בפעולות הדחופות אנחנו למעשה "מכבים שריפות", וכך, העשייה שדורשת השקעה וזמן, זו שתורמת לפיתוח וצמיחה עסקית ואישית, נדחקת ונדחית.

אז איך ניצור התנהלות אחרת? תחילה עלינו לזהות ולהסכים שהתנהלות כזו המונעת מדחיפות של אותו רגע, נובעת במרבית המצבים מההרגלים שלנו, ולהבין שהרגל זה אינו משרת אותנו להשגת המטרות.

הרגל ניתן לשינוי

אפשר לשנות הרגל בכך שניצור לצדו הרגל חדש ונתאמן בו. ככל שנתאמן יותר, ההרגל החדש יוטמע בנו והישן ידעך וייעלם. מה שיעזור לנו בכך הוא כלי טכני שנקרא: בניית סדרי עדיפויות. תכנון שבועי ויומי איך בונים סדר עדיפויות? על ידי תכנון מראש:

  • נרשום את כל הדברים האישיים, המשפחתיים והעסקיים, שאנחנו בוחרים לבצע במשך השבוע, במשך היום, לפי סדר חשיבות – מהחשוב ביותר לפחות חשוב.
  • נשבץ בתכנון השבועי יום ושעה לכל עשייה – נרשום מהי העשייה ומהן הפעולות הפיזיות שאנחנו צריכים לעשות למען הבחירה שלנו.
  • כמובן שגם יופיעו "זוללי הזמן" ובלת"מים" (חלק מהחיים), אז נשריין להם זמן מוגדר בתכנון היומי ולא נישאב אליהם מעבר לכך.
  • נחישות ביישום – נפעל בנחישות ובקיום ההבטחה עם עצמינו; עמידה במילה שלנו. תכנון עשייה שנותן עדיפות לחשוב (והלא דחוף, כמו שחושבים רבים), יקטין משברים עתידיים ויאפשר לנו לנהל את חיינו האישיים והעסקיים בשליטה ובאיזון לצמיחה והצלחה.

הכותבת הינה סוכנת ביטוח ומאמנת עסקית