מנהל ביטוח רכוש בפיקוח: "נאפשר מכירת כתבים על ידי הסוכן"

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

במסגרת כנס אלמנטר נאם אוהד מעודי, מנהל ביטוח רכב באגף הפיקוח על הביטוח במשרד האוצר, וציין כי "טיוטת הסדרת האוצר בנושא כתבי השירות אומרת, שחברת ביטוח תשווק כתב שירות, אבל כדי לא לסגור את השוק, באוצר ראו לנכון ליצור מסלול שיבוצע על ידי סוכן". בנוסף אמר כי תהיינה הגבלות, בעיקר על ספק השירות, כי בסופו של דבר, לאחרון תהיה אחריות אם הלקוח ניזוק. "אם סוכן ירצה למכור כתב שירות שכבר נמצא בפוליסה, הוא לא יוכל למכור את השירות הזה בנפרד.

אוהד מעודי הפיקוח על הביטוח

התאמת ללקוח

לדברי מעודי, שוק כתבי השירות מגלגל מעל מיליארד שקלים בשנה, ולא אחת, כתבי השירות אינם מותאמים לצרכי הלקוח: "בביקורות שעשינו, מצאנו שנמכרו כתבי שירות שכלל לא התאימו ללקוחות. להסדרה יש מטרה אחת – לצמצם כתבי שירות שלא מעולם הביטוח, וכאלה שיש בהם ערך נמוך של מימוש תביעות. פנתה אלינו חברת ביטוח שרצתה אישור לכתב שירות להדברת מזיקים. האם זה קשור לביטוח? האם המפקחת על הביטוח צריכה לבדוק החרגה של תיקנים שונים?", שאל מעודי לקול צחוקם של הסוכנים בקהל. "תיקון 40 לחוק הביטוח מגדיר שכתב שירות הוא לא תכנית ביטוח, אלא נלווה אליה. החוק דורש מחברות הביטוח להגיש לפיקוח את כתבי השירות לאישור, לפני שהם מוצעים לציבור".

 

מעודי ציין כי החוזר לטיוטת ההסדרה של כתבי השירות, מציין במפורש שהאחריות מוטלת על חברת הביטוח. "כך לדוגמה, אם רופא התרשל בשירות שסיפק, האם האחריות היא על חברת הביטוח? מבחינתנו, למרות שהחוזר עוד לא גובש סופית, האמירה היא מאד ברורה: האחריות היא של החברה". לסיכום, ציין מעודי, כי הפיקוח רוצה לפתוח את שוק השירותים למבוטחים לתחרות: "ראינו שיש נותני שירות המציעים מוצרים טובים יותר. יש לכך חשיבות שהלקוח יידע בדיוק את עלות הביטוח, ויוכל להשוות בין המוצרים. מבחינת שיפור השירות, כמו גרירה או רכב חלופי, אנו רוצים שהתנאים יהיו טובים יותר, ונביא לכך שהלקוח יקבל החזר על ביטול פוליסה באופן יחסי".

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email