מנורה מבטחים משווה עמלות הסוכנים בביטוחי המנהלים לאלה של קרנות הפנסיה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

מנורה מבטחים, מהמובילות בתחום החיסכון הפנסיוני, הודיעה השבוע לכל סוכני הביטוח העובדים עמה, כי עמלת היעדים בשיווק ביטוח מנהלים תהיה זהה לעמלת היעדים בגין שיווק קרן פנסיה. מבחינת סוכני הביטוח מדובר בהרעה, משום שהעמלות על ביטוחי מנהלים גבוהות משמעותית מאלה של שיווק קרן פנסיה.

בהודעה שהוציא לסוכני החברה נעם הברמן, מנהל תחום ארצי באגף מכירות הסוכנים של מנורה, הוא כותב: "השנים האחרונות התאפיינו בהכוונה רגולטורית דומיננטית ובשינויים משמעותיים שחלו עקב כך באפיקי החיסכון הפנסיוניים אשר משווקים לציבור לקוחותיכם. במסגרת שינויים אלו השקנו לראשונה בישראל את מוצר הפרפקט (מטריה TOP+ריסק) שהינו מוצר משלים לקרן הפנסיה ונותן מענה נכון ואיכותי יותר ללקוחותיכם.

"לאחר בחינת מדיניות תגמול המוצרים הפנסיוניים בחברתנו, אנו סבורים כי נכון לייצר אחידות בגובה עמלת היעדים בין מוצר ביטוח המנהלים למוצר הפנסיה. לפיכך, עמלת היעדים שתשולם החל מה־1 בינואר 2020 בגין שיווק מוצר ביטוח מנהלים תהיה זהה לעמלת היעדים התקבע בגין שיווק מוצר קרן הפנסיה".

בקרב הסוכנים יש חשש כי מדובר בסנונית ראשונה של "אחידות בעמלות" אליה שואפת רשות שוק ההון, או מה שמכונה בקרב הסוכנים "השטחת עמלות", וכי עוד חברות ינקטו במהלך דומה בקרוב.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email