מנכ"לית com-B“ :סוכן הביטוח יכול ללמד את חברות הביטוח מה זה דיגיטציה“

מורן סיזר, שעומדת בראש חברת פתרונות התוכנה, בראיון על סוכן הביטוח בעולם הדיגיטלי. ”הסוכן הוא יצור הישרדותי שיודע לחשוב מחוץ לקופסא“
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

"אם יש מקצוע שבו העיסוק הדיגיטלי הוא במרכזו, זה סוכן הביטוח. כבר 15 שנה שהסוכן נמצא בעולם הטכנולוגיה וצריך להתמודד עם 13 מערכות מחשוב נפרדות של חברות הביטוח, עם תוכנת CRM לניהול המשרד, מחוללים להצעות ביטוח, טופסולוגיה ממוחשבת וציוד קצה שהרגולציה דורשת – הוא יכול ללמד את שוק הביטוח מה זה דיגיטל. לסוכן ביטוח שפותח את המחשב בבוקר יש 30 מערכות ותוכנות על המחשב, לחברות הביטוח יש אולי 3.” כך אומרת מורן סיזר (38), מנכ“לית com-B, בראיון ל“ביטוח ופיננסים“ על העולם הדיגיטלי של סוכן הביטוח.

את חברת com-B לפתרונות תוכנה, שסוכני הביטוח מכירים בעיקר מתוכנת BAFI (באפי), הקים לפני תשע שנים אביה של מורן, יעקב אלפסי, סוכן ביטוח בעברו. ”החברה הוקמה בידי אבי כחברה לפתרונות תוכנה בראש וראשונה לתחומי הפנסיה, הביטוח והפיננסים. הסוכנים מכירים אותנו בשתי תוכנות עיקריות: BAFI) Insurance For Advise Best), שנמצאת גם בענן והיא סימולטור להצעות מחיר ופתרונות תוכנה לניהול משרד סוכן הביטוח, ו־Bsmart שבעיקרה מרכזיות טלפוניות מבוססות IP לתפעול כל הפעילות הטלפונית במשרד הסוכן, תוך סינכרון עם התוכנה של באפי“, מספרת סיזר.

סיזר, גם היא סוכנת ביטוח בעברה, עבדה 15 שנה בתפקידים בכירים בחברות ניהול הסדרים בתחום הגבייה, התפעול והמעסיקים. לפני ארבע שנים עברה לנהל את החברה המשפחתית, המעסיקה כיום 30 עובדים. ”המוטו בחברה הוא משפחתיות ומשפחה“, אומרת סיזר שבני משפחתה משמשים בחברה בתפקידים בכירים. ”אין עבודה אחרי חמש, אין פרויקטים שדורשים עבודה סביב השעון. למרות שאנחנו חברת הייטק, העובד אינו עבד לחברה. זה גם מתגמל את העובד וגם את החברה“.

"שיקול לא רציונלי"

סוכני הביטוח מוגדרים כלא מספיק דיגיטליים, ואת טוענת בדיוק ההפך. איך זה מתיישב?

”הייתי רוצה לנפץ כמה מיתוסים בנושא. כל הזמן מושמעת מנטרה, שצורמת לי מאד, על הצורך בקשר בין עולם הביטוח לעולם הדיגיטל, כאילו שמדובר בשתי ספרות שונות. סוכן הביטוח יכול ללמד את חברות הביטוח מה זה דיגיטציה. זו הדרך היחידה שלו לעבוד ואפילו לא מבחירה, כבר 15 שנה הוא עובד באמצעים דיגיטליים כי החברות הכריחו אותו“.

אבל הדור הצעיר מעדיף במובהק את השימוש בדיגיטל כדי לחסוך זמן, ככה הוא רגיל ואין לו כוח וחשק לדבר עם הסוכן. השיקול הסופי של המבוטח הוא לא רציונלי ולובש את דמות האדם שמשרת אותו.

”סוכן הביטוח עוסק בדיני נפשות, ולכן הייתי משווה את מקצועו של סוכן הביטוח לזה של רופא ולא לסוכן נסיעות. חולה שצריך רופא היה עושה לעצמו דיאגנוזה במחשב ודרך טיפול? לא נראה לי. חולה יכול להשתמש במידע דיגיטלי על המחלה שלו, אבל בסופו של דבר הוא תמיד יזדקק לקשר האישי עם הרופא. כך גם סוכן הביטוח והמבוטח – יש קשר דיגיטלי ויש גם מגע אישי. גם הדור הצעיר וגם הדור המבוגר רוצים לדבר עם הרופא. השיקול הסופי של מהלך פיננסי וביטוחי הוא לא רציונלי, אלא לובש את הדמות של האדם שמשרת אותך“.

אז את מרוצה ממצבו של סוכן הביטוח בעולם הדיגיטלי?

”סוכן הביטוח מתמודד כבר שנים רבות עם שיווק ישיר, שנועד להכחיד אותו, עם רגולציה שמתאימה למדינה בת אלף שנים, שאין כמותה בעולם, אבל העובדה היא שמספר סוכני הביטוח רק הולך וגדל מדי שנה. הסוכן הוא יצור הישרדותי שיודע לחשוב מחוץ לקופסא, וגם להמציא את הקופסא אם צריך. אנחנו הסוכנים לא ניכחד, רק נמשיך ונצמח. הסוכן צריך לרכוש עוד ועוד כלים דיגיטליים בגלל התחרות הקשה והמשתנה כל יום בתחום הזה“.

יחס אישי ונגישות

אז מה הכלים שאת מציעה לסוכן הביטוח כדי שיהיה גם דיגיטלי וגם אישי?

”להעלות את רמת השקיפות בקשר עם הלקוח, להקפיד על יחס אישי ונגישות בין המבוטח לסוכן שלו. הכל ניתן לביצוע בכלים דיגיטליים. השקנו לפני חודש אפליקציה למבוטחי הסוכנים שבה המבוטח יכול לקבל סיקור דיגיטלי של כל נתוני הביטוחים שלו, הכיסויים, המסמכים שנשלחו לו, התראות על חידוש ביטוח מתקרב ושירותי הגרירה שלו. סוכן הביטוח חייב לאפשר למבוטח שלו פלטפורמות להצעות מחיר לביטוח. הן אמנם לא מחליפות את הסוכן בעת שהמבוטח נקלע לצרה, אבל אם הסוכן לא יהיה בעולם הדיגיטלי הזה אז המבוטח שלו ייחטף מהר מאד על ידי סוכן אחר או שיווק ישיר“.

הסוכנים חוששים שמדובר בהוצאות כבדות עבורם.

”גם זה מיתוס. אנחנו מספקים את האפליקציה למבוטחי הסוכנים שרשומים בתוכנת BAFI בחינם, וכל ציוד הקצה הוא בחינם. סימולטור להצעות ביטוח באתר הסוכן עולה כמה אלפי שקלים בשנה בלבד, ניהול מעסיקים זו פונקציה הניתנת חינם, כמו גם קליטת קבצים ויצוא קבצים למסלקה“.

אלו עוד חידושים דיגיטליים צפויים לטובת סוכן הביטוח?

”החל מחודש מרץ נשיק פיתוחים חדשים, כמו ניתוח תיק ביטוח הוליסטי בלחיצת כפתור שיחסוך לסוכן 5 שעות עבודה, חתימה דיגיטלית באפליקציה הן בפנסיוני והן באלמנטרי, מערכת קול סנטר לקליטה אוטומטית של לידים מחברות וספקים חיצוניים שמסתכרנים עם הלידים שבסימולטור באתר הסוכן, ומערכת BI( Intelligence Business )שתספק לסוכן את האפשרות לחיתוכים שונים בנתוני התיקים שלו כדי להציע ולמכור יותר ללקוחות שלו. לסוכני הביטוח אני אומרת – גם דיגיטלי וגם אישי. אתם כבר שם, רק צריך למקסם את הכלים והיכולות“.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email