מנכ"ל איילון: "בעסקים שאיילון תרוויח גם סוכניה ירוויחו"

את הדברים אמר אריק יוגב בפתיחת כנס ביטוחי חיים ובריאות לסוכני הביטוח; רוזנפלד: "איילון ולשכת סוכני ביטוח הן משפחה אחת"

"בעסקים שאיילון תרוויח, גם הסוכנים ירוויחו. איילון היא חברה של סוכנים. זה ה־DNA שלנו. כך היה וכך אנו נמשיך. זו אינה מקריות שבסקר לשכת סוכני ביטוח נמצא כי איילון הינה החברה המובילה בשמירה על האינטרסים של הסוכנים. זכינו ולא בכדי, בהערכה שלכם על פועלנו לשמירה על עמלת הסוכן, על אי עקיפה של סוכנים בפעילות ישירה, על גמישות במתן פתרונות להעצמת הסוכן והצלחתו העסקית וגם בנכונות שלנו לתשלומים לפנים משורת הדין", כך התחייב מנכ"ל איילון, אריק יוגב, בפתיחת כנס ביטוחי חיים ובריאות לסוכני הביטוח.

יוגב ציין כי תעריפי הריסק החדשים של איילון קיבלו כבר אישור רגולטורי. איילון אף הודיעה כי תמשיך לשלם את העמלות לסוכנים כרגיל עד סוף אפריל והיא מציעה את מודל העמלה השטוחה (FLAT) להמשך. עוד אמר יוגב בכנס: "אם בעבר כ־100% מהרווחים של איילון הגיעו מענף ביטוח כללי, הרי שבשנה האחרונה תחומי הבריאות והחיים מהווים כ-30% מרווחי החברה ואנו צופים כי בשנים הבאות, הנתח הזה עוד יגדל".

אריק יוגב, מנכ"ל איילון ביטוח | צילום: אייל גזיאל

אריק יוגב ציין, כי איילון הרחיבה את פעילותה בתחום ביטוחי הבריאות והחיים כחלק מאסטרטגיה עסקית המעמידה 3 רגליים יציבות לחברה: ענף ביטוח כללי, ביטוחי חיים וביטוחי בריאות – אסטרטגיה אשר מייצרת העדפה לרווח על פני נפח, חדשנות מוצרית ושדרוג השירות שהיא מעניקה. "טייבנו את התיק תוך המשך צמיחה בתחום הביטוח הכללי, שעודנו כמובן רכיב עיקרי בתמהיל המוצרים שלנו", אמר יוגב.

בהתייחסו למגמות הצפויות בשוק הביטוח הדגיש מנכ"ל איילון כי רגולציה והתפתחויות טכנולוגיות ימשיכו להוביל לתחרות בכל השוק. יוגב הציג בפני הסוכנים את עיקרי התכנית האסטרטגית הדיגיטלית של החברה, המוכוונת לסייע לסוכני איילון לייצר ללקוחות ערך מוסף משמעותי על ידי פיתוח כלים דיגיטליים לשירות הסוכנים והעצמתם, חיזוק השקיפות מול הסוכנים, הקצאת לידים לסוכנים פעילים לטובת הגדלת הפעילות המשותפת, סדנאות מקצועיות בתחומי השיווק הדיגיטלי ועוד.

פגיעה מינימלית בעמלות

נשיא לשכת סוכני ביטוח, סו"ב ליאור רוזנפלד, ניצל את נאומו בכנס ביטוחי חיים ובריאות לסוכני ביטוח של איילון על מנת להודות למנכ"ל איילון, אריק יוגב, על שיתוף הפעולה המוצלח של איילון עם הלשכה, שיתוף פעולה שהתעצם מאוד מאז
כניסתו של יוגב.

"איילון ולשכת סוכני ביטוח הן משפחה אחת ואנו מצפים גם משאר חברות הביטוח לזכור מי עזר לבנות אותן ולהגן על הסוכנים", אמר רוזנפלד. נשיא הלשכה התריע, כי אל לחברות "לנצל את מסמך הוראות הריסק החדש של רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון לפגיעה בסוכנים והכריז כי לאחר ששוחח עם ראשי החברות אין לו ספק שהפגיעה בעמלות תהיה מינימלית".

בנושא השיווק הישיר של החברות, ציין רוזנפלד כי "לא יכול להיות שחברת ביטוח תמכור מוצרים ופוליסות אונליין בזול יותר ממה שסוכניה מוכרים. אנו עומדים על כך שסוכני הביטוח יקבלו עמלה מלאה בכל המכירות הדיגיטליות הללו ככל שתתקיימנה".

רוזנפלד הוסיף: "אנחנו לא יכולים להילחם בשיווק הדיגיטלי וחייבים להיות חלק ממנו. סוכן ביטוח חפץ חיים חייב להתחבר לאותם כלים דיגיטליים כמו הכלים המצוינים שאיילון מעמידה לרשות סוכניה".

הדברים פורסמו בגיליון מיוחד שפרסמה עדיף תקשורת לקראת כנס עדיף שהתקיים בשבוע שעבר