בפגישה שהתקיימה לאחרונה בין הנהגת הלשכה לבין הנהלת שלמה ביטוח, הבטיח אורי אומיד, מנכ"ל שלמה, כי "בכל פיתוח עתידי של פורמט מכירה דיגיטלי של החברה, ישולבו כל סוכני הביטוח של החברה וללא פגיעה בעמלתם".

אומיד והמשנה למנכ"ל טובי שמלצר, גם הציגו בפני בכירי הלשכה מיזם דיגיטלי אחר שהושק לאחרונה, שבו יכולים סוכני החברה לבצע את חידוש הביטוחים מידי חודש באפליקציה ישירה ללא תלות בעובדי החברה. בנוסף, סוכם כי בכל אפליקציה שתפנה לציבור הרחב ישולבו סוכני ביטוח ללא פגיעה בעמלתם.

מימין: שמחי, גרטי, רוזנפלד, אומיד, שמלצר, ויינשטיין ואנגלמן

החלטה אסטרטגית

סו"ב ישראל גרטי, יו"ר הוועדה לביטוח כללי, אמר בתגובה: "הייתה פגישה מצוינת בין הנהגת הלשכה להנהלת שלמה ביטוח. שלמה קיבלה החלטה אסטרטגית, שהיא חברת סוכנים המעוניינת להמשיך לצמוח ולהתפתח בענף הביטוח אך ורק עם סוכני הביטוח. הראיה – זה עובד לטובתה; שלמה חברה לביטוח גדלה הרבה יותר מהיעדים שהציבה לעצמה בזכות ההחלטה לעבוד אך ורק עם סוכני הביטוח. אנחנו מברכים את הנהלת שלמה על פיתוח מערכת דיגיטלית לחידושי רכב ודירה, שתהיה ותפעל ממשרדי הסוכן. כל צורת מכירה דיגיטלית שהחברה תשיק, תהיה כלי לעבודה מול סוכני הביטוח ולא כלי לניגוח הסוכן ועמלתו".

סו"ב יוסי אנגלמן, סגן נשיא לשכת סוכני ביטוח, בירך גם הוא את החלטת שלמה ביטוח ואמר שמדובר בהצהרה חשובה ביותר. לדבריו: "הכשרה שהייתה אחת היחידות שחתמו על אמנת זכויות הסוכן עם לשכת סוכני הביטוח, הודיעה לפני מספר חודשים, שהיא יוצאת עם מוצר דיגיטלי וזול )אפליקציית "גו"(, שסוכני הביטוח יוכלו לקבל עליו עמלה של 5% ־ 7.5% . האם סוכן ביטוח יכול להתבסס על עמלה כזו כדי לקיים את משרדו וגם להרוויח לביתו? אם מכמתים את זה למספרים צריך למכור אלפי פוליסות בשנה, אבל עדיין צריך לתחזק אותן, שזה עוד עלויות. גם הפרמיה עצמה קטנה יותר וגם העמלה קטנה משמעותית מהמקובל. זה בלתי אפשרי, גם בצורה היעילה ביותר, לחיות מעמלה כזאת. לכן, הודענו להכשרה, וזו עמדתנו בכלל בענף הביטוח, שנעודד סוכנים לעבוד עם חברות ביטוח שנותנות עמלות ראויות לסוכנים כדי שיוכלו להתפרנס בכבוד".

שילוב הסוכנים

"ואם שואלים, האם יש חברות ביטוח שרוצות להיכנס לעולם המכירות הדיגיטלי בלי לפגוע בעמלת הסוכנים ולעבוד רק עם סוכנים? מסתבר שיש. שלמה ביטוח היא חברה כזאת, שלא רק שהבטיחה לשלב את סוכני הביטוח במכירות הדיגיטליות שלה ולא לפגוע בעמלתם, אלא אף פיתחה מוצר דיגיטלי עבור הסוכנים לחידושים של הביטוחים האלמנטריים ואחזקתם, מה שיחסוך להם עלויות רבות", אמר אנגלמן והוסיף: "אנחנו מעודדים עוד חברות לצאת בהצהרות דומות; אני בטוח שעוד חברות יצטרפו לרעיון הזה; אנחנו מנהלים משא ומתן עם החברות, ויש כמה מהן שבטוח יעשו זאת ויצהירו על כך בקרוב.

"במשחק הזה שנקרא מבוטחים, חברות ביטוח וסוכני ביטוח, חייבים להדגיש שעם כל הכבוד לדיגיטציה, אין תחליף לסוכן הביטוח. הסוכן חייב להיות מומחה גם בעולם הדיגיטלי, אבל זה לא אומר שהוא צריך לוותר על פרנסתו, או לפחות להגיע למצב שבקושי יכול לקיים את ביתו".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *