סוכני הביטוח הוותיקים יוכלו בוודאי להעיד כיצד החידושים הטכנולוגיים שיפרו את עבודת הסוכן ואיך השתנה עולם הביטוח בזכותם. תוכנות, אפליקציות ושירותים דיגיטליים אחרים עומדים לרשות הסוכן ונדמה שכל שנותר הוא לבחור את השירות המתאים ולהטמיע אותו במשרד הסוכנות.

"מרגע שניתנה הסכמת המבוטח להפקת הביטוח, התהליך, שגזל בעבר שבועות ארוכים ומתישים, מצטמצם להליך קצר ומהיר", אומר סו"ב עמוס גואטה, יו"ר ועדת הטכנולוגיה בלשכת סוכני ביטוח. "אם פעם היה הסוכן מתרוצץ כדי להחתים טפסים שונים אצל חתמי חברת הביטוח ומתייק את ההעתק לתיקיה חומה באחת ממגירות ארונית המתכת האפורה שבמשרד – היום מאשר הסוכן את הפוליסה במערכת הממוחשבת ושולח את הפוליסה הדיגיטלית על כל נספחיה ישירות לתיבת הדואר של המבוטח. את ההעתק, הלא־פחות דיגיטלי, מתייק הסוכן לתיקיה שנמצאת אי שם בענן וירטואלי", הוא מוסיף.

סו"ב גואטה | צילום: עצמי

באפי היא תוכנה לניהול משרד המשמשת גם כסימולטור לחישוב עלויות פוליסות ביטוח מסוגים שונים. היא כוללת גם אפליקציה לסמארטפונים שם ניתן לצפות בפרטי הלקוחות, הפוליסות, התביעות והמסמכים הסרוקים על גבי ממשק נוח המאפשר גישה מהירה וזמינות גבוהה לנתונים ולמידע מכל מקום. מהאפליקציה ניתן לחייג ללקוחות ואפילו לשלוח להם מסמכים.

סו"ב נתי סלע, סוכן עצמאי מסוכנות "סלע ביטוח" עובד עם המערכת כשלוש שנים ומספר כיצד החיים הפכו לקלים יותר בזכותה. "אני משנת 1995 בענף. התחלתי לעבוד עוד כשהיו תיקיות קרטון בארוניות והרבה בלגאן במשרד. היום, עם באפי, החיים יותר קלים. אתה סורק, מעלה לתוכנה וזורק".

בדומה לבאפי קיימות מערכות נוספות לניהול המשרד, כשאחת מהן היא פוקוס. סו"ב מוטי הרשקו, המשמש כסגן יו"ר ועדת הטכנולוגיה בלשכה, מספר כי בזכות השימוש בפוקוס הוא הגדיל את המכירות ב־50%. "היכולת שלי להגיע לפגישה עם נתונים אמיתיים התקצרה משבוע לרבע שעה. בכלל, כל יכולת השליטה והבקרה על הנעשה במשרד היא חשובה מאוד", אומר הרשקו.

מוטי הרשקו | צילום באדיבות המצולם

ייעוץ בשלט רחוק

לצד מערכות המקלות על ניהול המשרד, ישנן גם מערכות המסייעות לסוכן להעניק ייעוץ פנסיוני. מערכת SMS2010 מציעה סימולטורים מתקדמים המאפשרים בדיקה, התאמה ותכנון של התיק הפנסיוני. לצד יכולות אלה ואחרות, היא כוללת מחולל טפסים דיגיטליים, חתימה דיגיטלית מרחוק על ידי מסרון ועריכת טפסים להחתמה מרחוק, כולל לוגו, לכל סוכן או סוכנות.

גם מערכת אלמגור מציעה יכולות דומות. סו"ב נתאי קרסין מסוכנות "ראשונים" מספר כיצד המערכת עושה סימולציות בין הקופות הפנסיוניות ומתבססת על דוחות המגיעים מהמסלקה הפנסיונית וכל שנותר לעשות הוא "Fine tuning" של הסוכן ברמה המקצועית.

סו"ב קרסין נמצא בעולם הביטוח משנת 1999. הוא מספר כי "לפני שהיינו עובדים עם המערכות האלה היינו עובדים חודש שלם כדי לאסוף נתונים מול הקרנות. לאחר מכן היינו עושים עבודות הקלדה רבות. זה היה לוקח המון זמן".

נתי סלע | צילום: ניר באר

ומה עושים בשעות בהן הסוכן עמוס או מחוץ לשעות העבודה? עבור מקרים כאלה קיימים צ'טבוטים, כשדוגמה להם הוא LeO. זהו חלון שיחה המוטמע באתר הסוכנות, או בחשבון הפייסבוק העסקי, שם לקוחות יוכלו לחדש פוליסות ולבצע פעולות נוספות, ממש כפי שעושים בשיחה מול סוכן אמיתי.

אפליקציית Lea domat של חברת הביטוח פספורטכארד מאפשרת לסוכן להזין שם וטלפון של לקוח המתעניין בביטוח נסיעות לחו"ל, ובכל השאר יטפל מוקד השירות של החברה. "זה מאפשר לי לסגור ללקוח פוליסה נסיעות לחו"ל תוך כדי שאני בנסיעה", מסביר סו"ב נתי סלע. "הם מטפלים מול הלקוח בכל ההחתמה ואני מקבל דיווח שהפוליסה הוחתמה יחד עם עמלה שמועברת ישירות לחשבון הבנק".

חשוב לציין כי זהו רק קצה הקרחון, וישנן דוגמאות רבות לתוכנות, אפליקציות ושירותים דיגיטליים שיכולים לסייע לסוכני הביטוח בעבודתם. סו"ב הרשקו מציין כי לסוכנים ותיקים רבים יש פוביה מטכנולוגיה. "חבל שזה קורה כי יש כאן מאגר נתונים אדיר שלא מנוצל. באמצעות השירותים הללו ניתן לייצר בקלילות הרבה הכנסה וגם להפיק מהם תובנות. אם לא לא תגיב בזמן – הלקוח לא יישאר", מסכם הרשקו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *