מעל ל-250 אלף לקוחות ייהנו השנה מלוחות השנה של לשכת סוכני הביטוח

מאות אלפי לקוחות של סוכני ביטוח יחלו את השנה החדשה עם לוח שנה של לשכת סוכני הביטוח, שילווה אותם עד לתשרי הבא: מעל ל-250 אלף לוחות שנה הוזמנו מיותר מ-1,000 סוכנים. לדברי יו"ר ועדת הרווחה עוזי ארגמן, "לא חלמנו על המספרים האלה. התשואות מגיעות בעיקר לסוכנים שנרתמו לנושא והזמינו לוחות שנה של הלשכה. חסכנו לסוכנים הרבה כסף בגלל המחיר הנמוך שהצלחנו להשיג עבור הלוחות, וקיבלנו הרבה מיילים של עידוד ושביעות רצון מסוכנים".

לדבריו, החשיבה על לוחות השנה החלו ברעיון ליצור משהו שיאחד את הסוכנים וייצור סולידריות. "במשך השנים הזמינו סוכני הביטוח לוחות שנה דרך חברות הביטוח שהוציאו לוחות עם פרסומים שלהן. ביקשנו ליצור מוצר מאחד עם צביון שלנו, מסרים של הלשכה ותכנים שנרצה להעביר". לאחר שהוחלט בלשכה להוציא את הפרויקט לדרך, החל מרוץ נגד השעון. "לרוב, מתחילים לתכנן לוחות שנה בינואר. אנחנו יצאנו לדרך באפריל", מספר ארגמן.

"קבעתי פגישות עם הספקים הגדולים ביותר שעובדים עם חברות הביטוח. אחת המטרות שלנו היתה להוזיל עלויות ככל האפשר – לעבוד עם ספק אחד ולהדפיס כמויות גדולות. על כן, היינו צריכים לבחור את הספק הרצוי בקפידה. קיווינו ליצור לוחות זולים יותר משל חברות הביטוח וזה הצליח".

לאחר שבדקו, השוו מחירים ותוצאות ונסעו לבדוק ארבעה ספקים, נחתם הסכם עם חברת פליק. "השלב השני היה עיצוב הלוחות. רצינו להעביר בעיקר מסרים מקצועיים, למשל, בדצמבר החלטנו לפרסם שזה הזמן להפקיד לקרנות השתלמות, מתוך הניסיון שלנו במקצוע: רבים – עצמאים ושכירים – פונים אלינו בדצמבר ושואלים למה לא הזכרנו להם על קרן ההשתלמות. בכל דף שמנו מסר אחר. רצינו להיבדל מחברות הביטוח, לא עם תמונות נוף שגרתיות אלא משהו ייחודי שלנו".

בנוסף, הוכנס אלמנט ייחודי של ברקוד, שמוביל לסרטון אנימציה וג'ינגל של הלשכה. "לאחר שבחרנו את אופי התמונות, היינו צריכים לנסות התחשב באופי הסוכנים – לא לשים תמונות נועזות מדי עבור סוכנים דתיים. עשינו מוצר שיתאים ככל האפשר לאוכלוסיה רחבה ככל האפשר. עם זאת ולמרות ניסיוננו להתחשב בכולם, היו סוכנים שלא הזמינו לוח מסיבות של דת וצנעה".

ועדת הרווחה היתה אחראית לשיווק הלוחות. "פירסמנו באמצעות מיילים, ימי עיון, פייסבוק, מסרונים ועיתון הלשכה. גם בכנס הבריאות שנערך ביוני הצבנו שני דוכנים והבאנו דוגמאות של לוחות השנה כדי שסוכנים יוכלו להתרשם ולראות. בסופו של דבר הצלחנו לספק ולחלק את כל הלוחות בזמן, כל התלונות של הסוכנים טיפלו. וניכר שכולם היו מרוצים. בהזדמנות זו, אני רוצה לאחל לכולם שנת בריאות ואושר ושנת אחדות".