“מעמדו של סוכן הביטוח חזק יותר היום מבעבר”

גדי בן חמו, סמנכ”ל בכיר במנורה מבטחים, מסכם עשר שנות שת”פ עם הלשכה בתחום הבריאות
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

חברת מנורה מבטחים, שהיא הצומחת ביותר בשנים האחרונות בתחום הבריאות, משתפת פעולה עם לשכת סוכני ביטוח בכנס הבריאות השנתי של מחוז חיפה והצפון כבר עשר שנים. מי שמוביל את שיתוף הפעולה מצד מנורה הוא גדי בן חמו, סמנכ"ל בכיר בחברה, שמספר כי מדובר כבר במסורת: "אנחנו בונים ביחד את התכנים, מזמינים את המרצים הכי טובים בתחומים שונים ויוצרים השתלמות של יום שלם שכוללת תכנים מקצועיים ומגוונים בנושא הבריאות".

לדבריו, יש למנורה שיתוף פעולה הדוק עם לשכת סוכני ביטוח: "בנוסף לכנסים, אנחנו עורכים הדרכות בקמפוס שבבניין החדש של מנורה ברמת גן ובמחוזות הצפון ואחרים, אליהן מוזמנים סוכני הלשכה, גם כאלה שאינם סוכנים של מנורה, כדי להעלות את רמת המקצועיות שלהם. אנחנו מאוד מאמינים בחשיבות של מקצועיות הסוכן, במיוחד בעידן החדש, שבו הסוכן חייב להיות מקצוען".

בן חמו. "הפוליסה שלנו היא הטובה ביותר בשוק" | צילום: אסנת בן חמו

מהו סוד ההצלחה שלכם בתחום שבו יש פוליסה אחידה?
"פוליסת הבריאות שלנו היא הפוליסה הטובה ביותר בשוק, וכך אומרים עליה גם בענף כולו, כולל מומחים מתחום הבריאות שלא עוסקים בביטוח. היא הפוליסה הכי רחבה בכיסויים שלה ואנחנו שוקדים כל הזמן על מוצרים חדשים בתחום. פוליסת הבריאות הבסיסית היא אמנם אחידה, אבל השוני בין החברות הוא בהרחבות.

כך למשל, הפרק הראשון בפוליסה שעוסק במחלות קשות, אצלנו אפשר לתבוע את הכיסוי יותר מפעם אחת, בשעה שבכל השוק ניתן לתבוע פעם אחת בלבד את הפוליסה בתחום זה".

איך אתה רואה את עתיד הסוכן בעידן הדיגיטלי?
"התקופה היא תקופה של התעצמות של התחרות וכולנו חווים את זה. דווקא היום מעמדו של סוכן הביטוח יותר חזק ונכון יותר שהוא יהיה בתמונה. לכן, לא יכול להיות שבשוק כזה תחרותי ופרוע, כשהמבוטח יכול בקלות ליפול בין הכיסאות, סוכן הביטוח לא יהיה מקצוען. כל פעם יוצאים מוצרים חדשים שמגדילים את פעילות הסוכן ולכן מקומו חזק ונחוץ יותר דווקא היום הרבה יותר מבעבר".

איך מתמודדים עם החברות הדיגיטליות?
"אנחנו מפתחים כלים דיגיטליים שישרתו גם את הסוכנים, שיוכלו לפנות באמצעים דיגיטליים ללקוחות שלהם. זה גם אמור לפתור בעיות – נכון שתהיה תחרות מול החברות הדיגיטליות הישירות ויהיו כאלה שייפגעו כתוצאה ממנה. עם זאת, אני מאמין שהכיוון יהיה כזה שחלק מהדברים ייעשה בצורה ישירה בחברות וחלק אחר על ידי הסוכנים.

"הדיגיטציה דווקא תסייע לסוכן, שהיום עושה את כל פעולות המכירה, השיווק והשירות שדורשים עבודה משרדית ומנהלית רבה. במצב כזה הסוכן נדרש לפעילות רבה ולכן נדרשת לו גם עמלה גבוהה. העתיד יהיה כזה לדעתי, שסוכן הביטוח יצמצם את כל הפעילות האדמיניסטרטיבית הנדרשת לטיפול בלקוח, שתיעשה באמצעים דיגיטליים. זה יביא לצמצום הוצאות מה שיאפשר לו לקבל עמלה פחות גבוהה ולהיות אטרקטיבי מול החברות הישירות. בנוסף, הוא יתפנה להתמקצעות ולתחומים נוספים שיביאו לו הכנסה נוספת. הסוכן יוכל לחסוך הרבה מהפעילות שעולה לו היום הרבה כסף, גם במכירה וגם בשירות השוטף, והוא יימדד על ידי הלקוחות על פי המקצועיות שלו והשירות".

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email