מערך הסייבר הלאומי בשת"פ עם הלשכה: הגברת המודעות לביטוח סייבר לעסקים

השת"פ יכלול הגדלת המודעות והידע המקצועי של הסוכנים באמצעות הכשרתם בשיתוף עם אנשי מערך הסייבר; רק ל־13% מהחברות במשק יש ביטוח סייבר. מדובר בשוק חדש וגדול עבור הסוכנים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

בסדרת פגישות עם בכירים במערך הסייבר הלאומי הוסכם על שיתוף פעולה בין לשכת סוכני ביטוח לבין מערך הסייבר להעלאת מודעות בעלי העסקים לביטוח סייבר. במסגרת תכנית השת"פ יעלה גם קמפיין משותף בנושא.

מסקר שפרסם מערך הסייבר הלאומי לאחרונה עולה כי רק ל־13% מהחברות במשק יש ביטוח סייבר, וכי בכירים רבים בחברות בענפי החקלאות, הבינוי והסיטונות אינם מודעים לכך שקיימת אפשרות לרכוש ביטוח התקפות סייבר.

"הקמת סיירת סייבר משותפת" | צילום: shutterstock

 

על פי תפיסת המערך, גופי הביטחון והחברות הגדולות במשק יודעים היטב כיצד להגן על עצמם מול איומי סייבר, אך יתר המרחב האזרחי מוזנח; המערך רואה בביטוח מרכיב חיוני ביכולת ההתאוששות של המשק לאחר מתקפות סייבר, משום שהביטוח מקטין את הסיכון הכלכלי של המגזר העסקי. בנוסף, מערך הסייבר רואה בהליך החיתום הביטוחי, שבודק את מערכות ההגנה של בעל העסק, כלי עקיף לשיפור ההגנה הכוללת של המשק.

במסגרת תכנית חדשה שנועדה להמריץ את שוק ביטוח הסייבר פועל המערך גם לשיפור הידע המקצועי של סוכני הביטוח בתחום הסייבר ולשיפור הפוליסות של חברות הביטוח.

סו"ב ישראל גרטי, יו"ר הוועדה לביטוח אלמנטרי בלשכה, שמונה לרכז את הנושא בלשכה, מספר: "המדינה רוצה את שיתוף הפעולה שלנו בקידום המודעות של המגזר העסקי לצורך ביטוח כהגנה מפני נזקי סייבר. הסברנו להם שסוכני הביטוח מודעים לביטוח הסייבר ושהלשכה מקדישה זמן לנושא, אבל אם בעלי העסקים לא מבינים את החשיבות של זה, לסוכן אין סיכוי לשכנע אותם לרכוש את הביטוח. כמו שהמדינה הריצה קמפיין על שימוש מושכל במים כדי לחסוך בהם, ככה המדינה צריכה לפרסם קמפיין בנושא חשיבות ביטוח הסייבר לעסקים.

"הסכמנו על הצורך לבנות תכנית מסודרת משותפת להעלאת המודעות של בעלי העסקים ובו גם קמפיין פרסומי משותף שנועד להביא לכך שבעלי העסקים יבינו שחייבים לעשות ביטוח סייבר. באחת ממדינות אירופה בוצע פרסום אגרסיבי לצורך בביטוח סייבר, וממצב של אפס מודעות הם הגיעו לכך שכיום ללמעלה מ־50% מבעלי העסקים במדינה זו יש ביטוח סייבר".

"סיירת סייבר"

לדברי גרטי, הלשכה תבצע יחד עם המערך סקירת שוק של ענף ביטוחי הסייבר, גם כדי לשפר את הפוליסות וגם כדי לשפר את התאמת הפוליסה לעסק בו מדובר: "לצורך כך מערך הסייבר יעמיד מתודולוגיה מקצועית לבעלי עסקים להגנה מפני מתקפת סייבר. במסגרת שיתוף הפעולה, יקבל מערך הסייבר הלאומי זמן במה להסברה על הסייבר בכנס האלמנטרי הקרוב באילת", מספר גרטי ומוסיף: "כמו כן, סיכמנו על בניית מערך מקצועי פנימי בלשכה לצורך לימודים והשתלמויות לסוכנים שרוצים להיכנס לתחום הסייבר. אני הצעתי להקים מעין 'סיירת סייבר' של סוכנים שיהיו המחוללים של זה בענף. מי שירצה ישתתף בהדרכות והשתלמויות של הלשכה עם מערך הסייבר, בעקבותיהם יקבלו תעודה מיוחדת של 'סוכן סייבר'; מעין תו איכות לקבוצת סוכנים שתתמקד בנושא, שתקבל עדכונים שוטפים בתחום ותהווה את חוד החנית של התחום בלשכה.

"בנוסף, נקיים עם המערך גם ימי עיון משותפים וגם שת"פ מבחינת פרסום בכל המדיות של ביטוח סייבר לעסקים. הכוונה לעסקים קטנים ובינוניים, כי הגדולים מסודרים. עבור עסק קטן מדובר בפרמיה של כמה מאות שקלים לשנה; עבור סוכני הביטוח מדובר בשוק חדש וגדול מאוד", מסכם גרטי.

נשיא הלשכה סו"ב ליאור רוזנפלד: "אני רואה חשיבות ברמה הלאומית לדאוג לכיסוי סייבר לכל בית עסק ובית מגורים, זהו כיסוי חובה שכל סוכן יהיה מחויב להציע אותו. מדובר כבר היום בסיכון ממשי שרק ילך ויתעצם".

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email