מפקידי האוצר ועד לביטוח ישיר – האנשים שצריכים לכפר על מעשיהם בענף הביטוח

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

יום הכיפורים הוא יום החתימה, שבו נחתם דינו של אדם ושל העולם לשנה הבאה. זהו זמן מצוין לחשבון נפש גם בענף הביטוח – ממי צריך לבקש סליחה ולמי חשוב לסלוח. ביקשנו מכם, הסוכנים, לערוך חשבון נפש קצרצר בענף הביטוח ואלה התובנות שהגיעו מכם:

יו"ר סניף טבריה, מיכה אדוני: "מי צריך לבקש סליחה מאתנו: הפוליטיקאים, שלא פועלים עניינית ומשאירים את זירת הביטוח לפקידים תאבי פרסום ורייטינג; הרגולטור, שמתיש את הענף בחוזרים שונים ומשונים חדשות לבקרים, המאיימים על עצם קיומו של הענף הכה חשוב; המבקרים, העיתונאים מטעם, המאשימים את סוכני הביטוח בכל תחלואי ענף הביטוח; שני כהן שתמורת בצע כסף לא רואה בעיניים ומכפישה ציבור שלם; חברות ביטוח, בגלל הנצחת הקולקטיבים המפסידים, המהווים 51% מהענף, תוך ש-49% מהציבור מממן אותם; רשות ניירות ערך המקשה בבחינות. "סוכני הביטוח צריכים לבקש סליחה: מכל מבקשי רעתנו, על שאנו שורדים; על שאנו מקבלים תמורה על עבודתנו; על שאנו מקבלים תמריצים; מאנשים צעירים שלא מצטרפים לענף; ממבוטחים שלא תמיד אנו עונים על ציפיותיהם; על כך שיש דמי ניהול שלא תמיד בשליטתנו".

יו"ר סניף בני ברק, חיים אורגל: "הסוכנים שמתחרים בסוכנים אחרים באמצעים לא הוגנים צריכים לבקש סליחה. כמו למשל, הקטנת פרמיה על חשבון עמלת הסוכן, גם כשהעמלה היא 0, העיקר להעביר את הפוליסה אליהם. כמו כן סוכנים שמתחרים בסוכנים אחרים באמצעות הקטנת דמים בבתי עסק, שכידוע פוגעת גם בעמלת הסוכן. זה אולי כשר, אבל ברור שמסריח. ועל כך נאמר 'מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו'. אני לא מתנגד לתחרות, אבל תחרות צריכה להיות הוגנת".

יו"ר הוועדה לביטוח פנסיוני, יובל ארנון: "סליחה צריך לבקש מאתנו הביטוח הישיר, שמכפיש את מקצוע הסוכן; סליחה צריכים לבקש מאיתנו עיתונאים רבים שלא פונים לקבל את תגובתנו לפני פרסום כתבות מוטעות ומטעות. גם חטא ההתערבות במערכת היחסים המסחריים בין חברת ביטוח לסוכן על ידי הרגולטור דורש כפרה".

יו"ר ועדת הכספים, אבי ברוך: "אני בטוח כי על ציבור סוכני הביטוח לבקש סליחה ומחילה מחברות הביטוח. סליחה, על כי אנו מתעקשים עבור לקוחותינו, בחיתום, בתביעות ובהתנהלות השוטפת. מחילה, על כי בדאגתנו ללקוחות אנו לעתים קרובות שמים רק את הלקוח בראש מעיינינו. "עוד עלינו לבקש סליחה וגם מחילה מציבור הלקוחות הנאמנים שלנו, כי למרות הקמפיין של ביטוח ישיר כל אחד מאיתנו גאה להיות שוקה, כי מגיע לנו בזכות ולא בחסד על האמונה בצדקת דרכנו, למען ורק למען לקוחותינו שסומכים עלינו, לשאת את "אות הקין" שניסו להטביע על מצחנו. אז להיות שוקה זה לנצח. שנה טובה וגמר חתימה טובה לכולנו".

יו"ר הוועדה לביטוח בריאות וסיעוד, יואל זיו: "המפקחת על הביטוח צריכה לבקש סליחה ממאות אלפי המבוטחים המבוגרים והקשישים הפנסיונרים, שהיו מבוטחים בביטוחי הסיעוד הקולקטיבי, וחלקם מצאו את עצמם אחרי עשרות שנים של תשלומי פרמיה, ללא ביטוח לעת זקנה. אחרים ימצאו את עצמם באותו מצב בתום השנה, רק בגלל שעד עתה לא מצאה המפקחת מתווה מתאים שיאפשר להם להיות מבוטחים לעת זקנה בביטוח סיעודי באופן מכובד".

חבר המועצה הארצית אלון חיון: "אנחנו צריכים לבקש סליחה מהלקוחות, בעיקר עבור זמנם המבוזבז לחינם, שבסופו תביעותיהם לא משולמות על ידי חברות הביטוח"

חבר המועצה הארצית טולי טייטלבאום: "אני צריך לבקש סליחה מכל סוכני הביטוח, מכיוון שאני חבר במועצה הארצית בלשכה ואני לא מצליח לקדם את נושא העמלות הנמוכות לסוכנים: להגדיל לפחות ב-5% את העמלות נטו ובפרט בביטוחי חובה של הפול שאין בהם עמלה כלל. אנו עובדים בחינם עבור הפול הישראלי. סליחה מכל הלב ומקווה להצליח יותר בשנה הבאה".

סגנית נשיא הלשכה, שוש כהן: בוויקפדיה מוגדרת סליחה כ'תהליך שכלי רגשי או רוחני, שבו חדל אדם מלחוש עלבון או כעס כנגד אדם אחר על מעשה שהוא ראה בו כפגיעה, מחלוקת או שגיאה'. אני אומרת שסליחה היא מלה ענקית: יש לה משמעות כבירה, היא עצומה, היא מנחמת, היא הפתרון. בכל מריבה קטנה כגדולה, ולבל נשכח שעלינו ללמוד גם למחול לעצמנו. אהבתי במיוחד את הציטוט הבא: הסליחה לא משנה את העבר אך מרחיבה את העתיד (פול בוסה)".

יו"ר המכללה, אשר סייפר: "חברות הביטוח הטוענות שהן 'חברות סוכנים' צריכות לבקש סליחה מכלל סוכני הביטוח בארץ, היות שלא פעלו ביוזמתן בקמפיין פרסומי רחב עם תקציב משותף לכל 'חברות סוכנים', שתפקידו לחזק את מעמד סוכן הביטוח והוא מסביר לציבור הרחב את היתרון של קיום סוכן ביטוח כמשרת ציבור, ולא רק כפי שהוא מוצג שלא בצדק בתקשורת ובפרסומים המגמתיים. "פקידי משרד האוצר צריכים לבקש סליחה על יוהרתם. הם מעולם לא ישבו מול לקוח והבינו את מצוקותיו וצורכיו כפי שעושים סוכני הביטוח בעבודה היום-יומית שלהם, ולמרות זאת, במקום לחזק את מעמד סוכן הביטוח כנותן שירות לציבור הם מחלישים את מעמדו, פוגעים בבעלי מקצוע ובטווח הארוך גורמים להקטנת התחרות ולגידול הריכוזיות בענף. בכך גם גורמים נזק לציבור שאינו ניתן לתיקון".

מ"מ נשיא הלשכה, אורי צפריר: "המפקחת צריכה לבקש סליחה מהמבוטחים בביטוח מנהלים עם מקדם מובטח, הכלואים ואינם יכולים להתמקח על הורדת דמי הניהול הגבוהים שלהם, עקב החלטתה לא לאפשר ניוד. חברות הביטוח צריכות לבקש סליחה מהסוכנים על אי השקיפות בתשלומי העמלות המגיעות לסוכנים על פי ההסכמים שלהם. הסוכנים צריכים להתנצל בפני הלשכה כי לא האמינו בתחילה שתביא את השינויים המיוחלים. הלשכה צריכה להתנצל בפני הסוכנים על שלא הצליחה, תוך 10 חודשים, להבריא את כל תחלואי הענף שהצטברו בעשר השנים האחרונות. "נשיא הלשכה, ממלא מקומו, סגניתו, ראשי הוועדות, יו"רי הסניפים בכל הארץ והפעילים האחרים צריכים להתנצל על שהקדישו לעבודת הלשכה רק 40% מיום העבודה ולא 100%, כך שלא היה נותר להם זמן לעבוד לפרנסתם. ואני מבקש סליחה מכולם, מפני שתמיד אפשר לעשות יותר לכולם וכל הזמן".

יו"ר מחוז חיפה והצפון, ליאור רוזנפלד: "סליחה אישית אני יותר מצריך לבקש משני בניי המקסימים. מתברר שפעילות ציבורית, בוודאי בלשכה דינמית כמו שלנו, שואבת אותך לשעות רבות של עשייה. עשייה שכזאת באה בין היתר על חשבון שעות איכות עם המשפחה. "סליחה גדולה אנחנו צריכים לקבל מאגף הרגולציה באוצר: לעתים נדמה שיושבים שם אנשים שפשוט מחפשים חדשות לבקרים היכן להקשות על ציבור מקצועי, שירותי ונאמן של סוכני ביטוח".

יו"ר הוועדה לסוכנים צעירים, דביר רפ: "על רביב צולר, מנכ"ל ביטוח ישיר, לבקש סליחה מכל סוכני/ סוכנות הביטוח, עובדיהם ועובדותיהם ובני משפחותיהם, על הפגיעה, ההשמצה הקשה והעלבון שהוא גורם להם מדי יום כבר כמה שנים".

יו"ר הוועדה לטכנולוגיה, ראובן רפ: "לפני יום הכיפורים הזה, כמו לפני כל יום כיפורים, אני נדרש בראש ובראשונה לחשבון נפש עם עצמי ועם המקורבים אלי. מה לא עשיתי בסדר? מה עלי לתקן? ממי עלי לבקש סליחה? ברור שממשפחתי הקרובה. השעות הרבות שבהן אני משקיע בעבודה ולא עם אשתי, ילדיי ונכדיי, לא ישובו. מדי שנה אני מחליט לעשות שינוי ולהקדיש יותר זמן למשפחה ופחות לניירת ולמשרד. נקווה שהשנה זה יצליח. "ובתחום המקצועי, סליחה מאותם לקוחות שלא התעקשתי מספיק ולא הצלחתי לשכנע אותם לרכוש את הביטוח הכל כך חשוב להם, והאירוע הביטוחי אכן התרחש. סליחה מאותה אלמנה צעירה (ומשלושת ילדיה) שהתקשרה אלי ושאלה אותי, "האם בסופו של דבר, בעלי הסכים לערוך את הביטוח?", והשבתי לה, בצער רב, בשלילה. אני מקווה שהשנה אצליח לעמוד במשימותיי ואגיע אל יותר לקוחות ובעיקר אל אלה שלא יוכלו לעמוד בנטל הכלכלי הכבד, ללא ביטוח מתאים. שנה טובה וגמר חתימה טובה".

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email