מקדמים את ה"קארפול" בישראל

סלינגר: "אין צורך בפוליסות ייעודיות בנסיעה שיתופית – היא מכוסה במסגרת הפוליסות התקניות לרכב"
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

הממונה על שוק ההון, דורית סלינגר, פרסמה ביום שני עמדה לפיה הסעה שיתופית העומדת בתנאים המנויים בתקנות התעבורה, מכוסה במסגרת פוליסות ביטוח רכב חובה ורכב רכוש, בהתאם לפוליסות התקניותצואינה מחייבת רכישת פוליסות ייעודיות.

במשרד האוצר מקווים כי פרסום העמדה יביא לגידול השימוש ב"קארפול" וימשיך את מגמת הפחתת השימוש ברכב פרטי, תוך שימוש בטכנולוגיות לקידום נסיעות שיתופיות, אשר בהתאם למחקרים בעולם מעידים על יכולתן להביא להפחתת הגודש בכבישים.

סלינגר | צילום: דוברות האוצר

בדצמבר 2017 חתם שר התחבורה, ישראל כץ, על תקנות חדשות המאפשרות ביצוע הסעה שיתופית ברכב פרטי "קארפול", בה הנהג והנוסעים מתחלקים בעלויות הנסיעה, כאשר הסכום המקסימאלי יעמוד על שני שקל לק"מ. לפי התקנות, בעל הרכב לא יכול לבצע יותר משתי הסעות שיתופיות ביום, ומספר הנוסעים בהסעה לא יעלה על ארבעה נוסעים, מלבד הנהג. כמו כן, בעל הרכב לא יוכל לבצע הסעה שיתופית ללא תיאום מראש עם הנוסעים.

התקנות נועדו לעודד ולקדם את השימוש בתחבורה שיתופית שלא למטרות רווח, כך שהתפוסה הממוצעת ברכב, העומדת כיום על 1.2 אנשים, תגדל ותסייע בהפחתת הגודש בכבישים.

עם אישור התקנות התקבלו במשרד האוצר, רשות שוק ההון ומשרד התחבורה פניות רבות מגורמים בשוק אשר ביקשו לדעת האם הסעה שיתופית, שעומדת בהוראות התקנות, מכוסה במסגרת פוליסות ביטוח לרכב (חובה ורכוש), או שנדרש לרכוש פוליסות ביטוח רכב ייעודיות לנסיעה שיתופית. לנוכח השאלות, פרסמה הממונה את עמדתה בנושא. שר האוצר, משה כחלון, מסר: "משרד האוצר מבצע פעולות שונות כדי לעודד נסיעת המונים ולהפחית את מספר כלי הרכב הנוסעים בכבישים, לרבות שימוש בתמריצים כלכליים. אני מברך על פרסום עמדת הממונה וסבור שפעולה כזו תסייע בהשגת המטרה שהצבנו לעצמנו".

סלינגר: "אני סבורה שהעמדה שפרסמנו היום תעניק ודאות לציבור ותעודד אותו לעשות שימוש בפלטפורמת נסיעה שיתופית. יצירת תשתית ביטוחית ראויה עבור נהגים העושים שימוש בפלטפורמה זו הינה צעד ראוי וחשוב להפחתת העומס בכבישים ולהקלה על הציבור".

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email