מרבית עובדי פספורטכארד ודייויד שילד כבר עובדים מהבית

בחברות מתארגנים לתרחישים בהם יוכרז עוצר כללי כתוצאה מהדבקה של אחד העובדים בקורונה; נשיא הקבוצה: "מכירות ושירות למבוטחים ולסוכנים ימשיכו ללא הפסקה 24/7"
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

חברת פספורטכארד, מקבוצת דיוויד שילד, שמחזיקה בנתח הגדול ביותר בשוק ביטוחי הנסיעות לחו"ל, נמצאת בחזית משבר הקורונה ההולך ומתרחב. בעקבות הנחיית הבידוד לכל מי ששב מחו"ל למשך 14 יום, הצפי הוא לטיסות מעטות בלבד.

אבל בקבוצה לא מאוד מודאגים לפגיעה משמעותית בעסקים. לדברי אלון קצף, נשיא הקבוצה: "לחברה עשרות אלפי מבוטחים שגרים בחו"ל באורח קבע (רילוקיישן), נוסף על מטיילים שרכשו פוליסות לתקופות ארוכות".

אלון קצף. צילום: יח"צ

קיימת אצלכם היערכות מיוחדת?
"אנו נערכים לשני תרחישים עקריים: הכרזה על עוצר כללי; הדבקה בקורונה של אחד מעובדי החברה ופינוי המשרדים. בימים אלו אנו כבר עובדים בתרגולת של מצב חירום. לטובת מניעת הדבקה, אנו משתדלים שמרבית העובדים יעבדו מהבית. לכל העובדים חולקו מסיכות N95 . עם הכרזה על מצב חירום, יחויבו כל העובדים והאורחים ללבוש את המסיכות בשטח המשרדים.

"כמו כן, הארוחות בחדר האוכל הופסקו וכל עובד מקבל מנה אישית לשולחן העבודה שלו; הוגבלו ישיבות העבודה לצוותים קטנים והוגדר גיבוי לצוותי הנהלה (במקרה של הדבקה ובידוד); צוותי חירום תפעוליים צוידו בציוד מגן מיוחד 'חליפות חלל' וזאת הן לטובת הטסות רפואיות ו/או לכל צורך אחר".

מה עם השירות למבוטחים, לסוכנים?
"השירות למבוטחים יישמר 24 שעות ביממה", מבטיח קצף ומוסיף: "החברה התקינה תחנות עבודה בבתיהם של 350 עובדים כך שגם בתנאי עוצר, השירות לא יפגע ומפרט השירות יהיה זהה למפרט בתנאי שגרה. בנוסף להיערכות המלאה לעבודה מהבית, החברה הוגדרה גם כספק שרותי חירום ולפיכך בתנאי עוצר רשאים העובדים להגיע למשרד החברה; השלוחה הקדמית של החברה בנתב"ג אוישת 24 שעות ביממה ותמשיך לשרת את המבוטחים הבודדים שיוצאים לטיסות דחופות; כמו כן, קיים גיבוי הדדי בין מוקדי השירות של החברה בישראל, גרמניה ואוסטרליה. ככלל, מכירות ושירות למבוטחים ולסוכנים ימשיכו ללא הפסקה 24/7".

"יצירתיות יתר"

במכתב שיצא השבוע לסוכני החברה, כותב יואל אמיר, מנכ"ל פספורטכארד ישראל ומנכ"ל דיוידשילד גלובל: "שהייה בבידוד בית מהסוג שאנו עדים לו בימים אלה, המתחייב על פי הוראות משרד הבריאות, תכליתו העיקרית הינה מניעת הדבקה של הציבור בנגיף הקורונה, ואולם השוהים בבידוד אינם בגדר חולים. לפיכך, בידוד מניעתי שתכליתו למנוע הדבקה של הציבור לא נכלל במסגרת הכיסוי לביטול נסיעה. עם כל ההבנה לקושי הנגרם למי מלקוחותינו המשותפים שנאלץ לבטל את נסיעתו לחו"ל עקב החובה לשהות בבידוד בית מניעתי, חשוב להסביר כי לא יינתן כיסוי להפסדים הנגרמים מביטול הנסיעה".

אמיר מבקש את התערבות הסוכנים במידת הצורך כדי למנוע אי נעימויות עם מבוטחים: "לאחרונה אנו נתקלים, לצערנו הרב, ב'יצירתיות יתר' של מבוטחים אשר ביקשו לפצותם על ביטול נסיעתם עקב החשש מנסיעה. משנמסרו להם תשובותינו החלו להתקבל אצלנו אישורים רפואיים על 'מחלה' או 'מחלות'. אין חולק על כך כי דאגתנו היא קודם כל ללקוחותינו אולם למותר לציין כי אנו לא רואים בעין יפה ניסיונות אלו. מקרים מעין אלו מחייבים אותנו לבצע בדיקות מעמיקות מאוד על כל מקרה, וזאת במקרים מסוימים, על חשבון זמנם של הלקוחות הזכאים שממתינים להתייחסותנו".

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email