מרכז הפרישה מתרחב למחוז הצפון

עם ההתרחבות יינתן שירות תכנון פרישה במחוז על ידי חברת "פרישה פלוס" • סו"ב רון קשת: "השבוע חסכנו ללקוחה 700 אלף שקל במיסוי"

בתחילת השבוע התבשרו סוכני מחוז חיפה והצפון של לשכת סוכני ביטוח כי יוכלו להיעזר בגוף נוסף, "פרישה פלוס", לטובת תכנון פרישה ללקוחותיהם, שמאחוריו עומדים סו"ב אורי מיכאלי, רו"ח בני שריג והיועץ הפנסיוני יעקב שיף.

"פרישה פלוס" תיתן שירות לסוכני הצפון ולקוחותיהם, והמיזם יתנהל במשרדי הלשכה המשודרגים בחיפה. את מרכז הפרישה הארצי של הלשכה ממשיך לנהל סו"ב רון קשת.

"מרכז הפרישה" הוא מיזם של לשכת סוכני ביטוח עבור ציבור החוסכים, לקראת פרישה לגמלאות. במסגרת המיזם, פתחה הלשכה במשרדיה בתל אביב מרכז פרישה ובו צוות המספק מידע ותכנון פרישה מקיף, מקצועי ומפורט בהתאם לתיק האישי של כל מבוטח. השירות ניתן ללקוחותיהם של סוכני הביטוח חברי הלשכה אשר בחרו להשתתף במיזם. יש לציין כי עד להקמת המיזם, חברות הביטוח היחידות היו היחידות שסיפקו את המענה לצורך זה.

לדברי קשת, תחום הביטוח הפנסיוני מורכב מפרמטרים רבים – מיסוי, ניהול כספים, הכוונה ואופן השימוש בו (סכומים הוניים או בקצבאות). כאשר מבוטחים ותיקים מגיעים לשלב בחייהם הנושק לגיל הפרישה, הם מצפים לקבל את מלוא המידע וההכוונה המתאימים מגורם מקצועי שעליו סומכים יותר מכל סוכן הביטוח. עד היום היחידות שסיפקו את המענה לצורך זה הן חברות הביטוח, אשר מפעילות מרכזי שירות ומידע לפורשים.

קשת. "מרכז הפרישה צובר תהודה כל הזמן"

להעמיק את הידע

לקוחות המופנים על ידי סוכני ביטוח חברי הלשכה, מגיעים בשלב ראשון למשרדי המרכז בתל אביב לפגישה ראשונה ללא עלות. "במסגרת הפגישה אנחנו מאפיינים יחד איתם, ברמה המשפחתית, את מצבם הפנסיוני ומציגים להם את הערך הצפוי להם במידה ויבחרו לצאת איתנו לתהליך, ואם בכלל כדאי להם לעשות את אותו התהליך איתנו, כיוון שישנם לקוחות שהמהלך אינו כדאי עבורם", מסביר קשת. "במידה והלקוח רוצה להמשיך איתנו, נתחיל תהליך שאורכו בין שלושה לשישה חודשים, בו אנחנו מכינים עבורו את כל מה שקשור בנושא הפרישה, כולל מיסוי, ניהול כספים, בדיקת מטרות ויעדי משפחה, מעבר עושר מדור לדור, הגנות ביטוחיות ועוד. צוות המרכז מבצע את הטיפול באמצעות תוכנת מחשב ייחודית. עלות הייעוץ והשירות תלויה במורכבות התיק הפנסיוני ובזמן הטיפול".

לדבריו, עשרות סוכנים כבר הפנו לקוחות למרכז הפרישה של הלשכה, עם תיקים מורכבים יותר ומורכבים פחות, וקיבלו ייעוץ למתווה כלכלי נכון
לחיים שלאחר הפרישה מעבודה. כך למשל, "רק השבוע ישבנו עם סוכן ולקוחה שלו וחסכנו לה 700 אלף שקל במיסוי על ידי שינוי והתאמת אופציות הפרישה שלה", מספר קשת. "מרכז הפרישה צובר תהודה כל הזמן. עם זאת, חלק גדול מהסוכנים עדיין לא מבין את הצורך בתכנון פרישה, לכן יש להעמיק את הידע וההבנה של הסוכנים בתחום זה במסגרת הכנסים של הלשכה. סוכן שמגיע פעם אחת עם לקוח, הופך להיות מכור לתוכנית".