משבר הקורונה – שעתם היפה של סוכני הביטוח

סו"ב מושיק בן פורת מסביר למה רק שילוב כוחות בין חברות הביטוח לסוכנים, וגם תמיכה הדדית, יוציאו את ענף הביטוח מהמשבר בדרך הטובה ביותר
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

נראה כאילו רק לפני כחודש חיינו היו שונים לחלוטין. כל אחת ואחד מאיתנו ערך פגישות יום יומיות פרונטליות עם מבוטחים קיימים וחדשים, שעות עבודה רבות מחוץ לבית, עבודה במשרה מלאה, התנהלות מול עובדים, חברות ביטוח  מעסיקים ומבוטחים ועוד.

ואז, באיוושה אחת חדה כמו של חרב החותכת את האוויר, הכל השתנה. המגפה שהגיעה אלינו ואל שאר העולם הפתיעה אותנו בעוצמתה. תחילה, התכנסה הנהלת לשכת סוכני ביטוח ודנה האם ניתן לקיים את כנס הלשכה שעליו טרחו ועבדו רבים.

שיתוף פעולה
סיוע הדדי בין החברות לסוכנים | צילום: shutterstock

הכנס היה אמור להיות אחד הכנסים הטובים והמושקעים ביותר. כלל תכנים בעלי ערך רב, מרצים, חברי כנסת, אומנים ועוד. יו"ר הוועדה הפנסיונית סו"ב אייל פז וחברי הוועדה הכינו ארגזי כלים מעולים עבור כלל הסוכנות והסוכנים שאמורים היו להגיע. אבל אז, הכל התבטל ואנחנו נכנסנו למציאות חדשה.

מלחמה על ההכנסה

הרבה מאוד מחברי הסוכנות והסוכנים הבינו שאנו במלחמה. מלחמה לא רק על ההכנסה שלנו, על העובדים שלנו ועל הבריאות שלנו. כל הדברים הללו הם חשובים מאוד, אבל המלחמה האמיתית שלנו היתה ועודנה על ההגנות של המבוטחים שלנו.

שנים אנו מטפלים בהם. במשפחות היקרות של המבוטחים שסומכים עלינו, שקנו ביטוח מאיתנו כי אנו המלצנו להם לעשות זאת. משום שבדקנו היטב את התיק שלהם ועשינו מה שטוב עבורם.

שהיינו מקצועיים מספיק כדי לבדוק כל אחת ואחד מהם ולתפור חליפה שמתאימה למידות האישיות של כל משפחה ומשפחה. ואז, הגיעה מגיפה שהפכה כל ישראלי רביעי למובטל, בלי הבחנה אם הוא שכיר, עצמאי או בעל חברה. חברות קטנות ובינוניות איבדו את כל ההכנסה שלהן, תשואות החלו לרדת, התבקשו לפדות פדיונות של מיליארדים בקרנות ובקופות.

מסעדנים, מלצרים, ספרים וספריות, קוסמטיקאיות, מתווכים ואפילו רופאי שיניים כל אחד מהם הפך למובטל/עובד בחלת. עסקים שלוו מהבנקים עומדים ללא יכול החזר. ללא יכולת לעמוד בתשלומי הארנונה, המיסים והעלויות החודשיות השוטפות.

ומה יעשה מי שאין לו הכנסה? רובם יבקשו לקזז בכל מה שרק ניתן. ואנו, הסוכנים, הפכנו למשמרים של חברות הביטוח. הסברנו ועדיין מסבירים כל יום מחדש את החשיבות של ההגנה המשפחתית. דווקא בשעה זו.

אנחנו משוחחים עם המבוטחים שלנו, מנסים להרגיע, מנסים לכוון, שידעו מה כדאי לעשות, על מה לוותר, מה להקפיא ובמה אסור לגעת.

תחושת שליחות

וכל זה נעשה מתוך תחושת השליחות שלנו שהרי מי כמונו יודע מה החשיבות הגדולה של המוצר שעליו המלצנו? הנהלת הלשכה הביאה את הנושאים הללו לידיעת משרד האוצר שהכריז שסוכן/ת ביטוח הוא מקצוע חיוני. כל השנים הללו ידענו היטב כמה אנו חיוניים.

אנו עושים עבודתנו קודם כל בתחושה של שליחות ולכן היא כה חיונית. יהיה טוב אם גם כמה מחברות הביטוח יזכרו שסוכני הביטוח הם החיוניים ביותר עבורן. סוכני הביטוח הם אלו שהביאו אותן לגודלן. סוכני הביטוח עובדים היום שעה אחר שעה כדי לשמר את הביטוחים שלהן.

זה הזמן של החברות להפוך את המשבר גם לשעה היפה שלהן, לחבק את הסוכן ואת המבוטח ולזכור שהמשולש שלנו הוא שווה שוקיים.

לעזור לנו לשמר, לתת הנחות למבוטחים כדי שכולנו נצא מהמשבר הזה עם מינימום פגיעה ובלי חשיפה על המבוטחים שלנו. לתת לנו את הכלים לפעול מהר וישר כדי שנוכל לעזור לכל אותם מבוטחים יקרים שלנו שזקוקים לנו.

אני פונה לחברותיי וחבריי הסוכנות והסוכנים המשיכו במלאכת הקודש שלכם. ובפניה אישית לחברות הביטוח עזרו לנו לעזור לכן.

תנו לנו כלים טובים ורחבים שנוכל להמשיך להגן ולשמור על  מליוני המבוטחים שהבאנו אליכם. תפקידנו העיקרי, המיוחד והמשותף הוא להגן ולשמור על המבוטחים ולתת להם משענת לכל דבר ועניין ועל כן, עזרתן של חברות הביטוח לסוכניהן חייבת להיות תומכת ומסייעת.

בברכת בריאות טובה לכולנו וחג פסח כשר ובריא.

הכותב הוא יו"ר סניף השרון בלשכה, יועץ לוועדה הפנסיונית ויו"ר שלוחת להב בכפר סבא

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email