משתתפי הסדנאות בכנס הפנסיוני: "קיבלנו טיפים חשובים"

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

"כל המצגות מהסדנאות יהיו באתר הלשכה", הרגיע עו"ד ליאור קן דרור את הסוכן הצעיר שרץ אליו בסיום הסדנא על סעיף 21 וגילוי נאות, לברר אם יוכל לקבל את המצגת של הסדנה.

באולם הסמוך הסתיימה הרצאתם של סו"ב בועז בראל, חבר הוועדה הפנסיונית וסו"ב משה בן פורת, יועץ הוועדה בנושא חוזר השירות ״שירות סוכנים ויועצים ללקוחות". באולם אחר, בו העבירה סו"ב ויקי בוסו טיקר, חברת הוועדה הפנסיונית, סדנא על חוזר הצירוף וניהול פגישה, הסדנא טרם הסתיימה ובוסו טיקר התייחסה לשאלות שהפנו אליה הסוכנים. בסיום הסדנא צבאו כמה סוכנים על כסאו של יו"ר הועדה סו"ב מיכאל נוימן, ששאלו בדאגה "איך אפשר לקבל את הטופס?"

סיפור הצלחה. הסדנאות המקצועיות בכנס הפנסיוני 2019 | צילום: באדיבות הלשכה

נוימן ענה בסבלנות לכל אחד שהטופס הועבר אל כל אחד מהסוכנים שנרשמו למייל האישי שלו. נוימן, מחויך ומרוצה מיוזמתו בשיתוף חברי הוועדה הפנסיונית, אמר ל"ביטוח ופיננסים": "ההיענות הייתה יוצאת מהכלל. אנשים היו מאוד מרוצים".

הסדנאות המעשיות שהתנהלו אחר הצהריים בימים שני ושלישי בכנס הפנסיוני באילת היו אכן סיפור הצלחה. עשרות סוכנים השתתפו בכל אחת משלוש הסדנאות השונות, שחזרו על עצמן בשני הימים. היו סוכנים שאף קבלו שלא יכלו להשתתף בכולן, למרות שרצו, אבל התנחמו בכך שהמצגות של כל הסדנאות יתפרסמו באתר הלשכה. בין הסוכנים שהשתתפו ניתן היה לראות הרבה צעירים אך גם לא מעט סוכנים וותיקים.

בסדנת חוזר השירות ואמנת השירות, הדגיש בראל, בין היתר, את החבות החדשה מכוח החוזר בדבר הצורך ליזום פניית שירות בקשת רחבה של מקרים, החל משינוי בתמהיל ההפרשות בשכרו המבוטח של הלקוח, בעליות שכר המצריכות חיתום וכלה בנסיבות של הצטרפות למקום עבודה וסיום עבודתו בה.

כמו כן ציין בראל, כי יש לתת שימת לב מרובה למצב הרגיש בו העובד מצוי בתת ביטוח, על רקע ייקור התעריף הביטוחי בתכנית הפנסיונית, וציין כי תכליתה של פניית השירות במקרה דנן תהא יידוע הלקוח במצבו ובחינת חלופות מימוניות להשלמת החסר הביטוחי.

בן פורת ציין את החשיבות העצומה שבתיעוד כל פניית שירות שתספק הגנה משפטית עתידית בקרות תביעה ואת הצורך לעגן בכתובים ובפירוט את הסכם שכר הטרחה מהלקוח.

סו"ב גיא קפלן, מסוכנות חושן בכפר סבא, אמר ל"ביטוח ופיננסים", בתום הסדנא: "אני כבר גובה שכר טרחה, אבל לרוב הסוכנים הנושא לא ברור, ברמה המעשית והמשפטית של מה מותר ומה אסור. הסדנא הייתה מקצועית מאוד, נשאלו הרבה שאלות ונתנו תשובות די ברורות. גם אני יצאתי עם הארות והרבה חידודים לנושאים שהיו חשובים לי".

סו"ב ג'קי אמסלם, בעקבות סדנת סעיף 21 וגילוי נאות: "יצאתי עם כמה טיפים חשובים. מה שטוב זה שניתן להתאים את הטופס לעסק שלי באופן מיוחד".

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email