מתי בפעם האחרונה יצאת לשטח?

סו"ב ירון טל מסביר מדוע רשות שוק ההון מנסה להגביר את התחרות בענף הביטוח ואיך סוכני הביטוח צריכים להתמודד עם המצב החדש
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

רשות שוק ההון רוצה להגביר את התחרות בענף הביטוח ולכן היא מעניקה עוד ועוד רישיונות לחברות ביטוח חדשות לעסוק
בתחום, כמו ליברה, ווישור ועוד. כלומר, הפרמטר היחיד שנבדק הוא המחיר.

כפועל יוצא מכך ומתוך רצון ברור להיכנס לתחום, חברות הביטוח החדשות מורידות את המחירים למבוטחים עד למחירים שאינם ריאליים. כל זאת על מנת לגייס לשורותיהן עוד ועוד מבוטחים תוך השאיפה שבחלוף הזמן יתרגלו ויישארו אצלן. החברות המדוברות נוהגות בחוכמה כאשר הן משלמות נזקים קטנים במהירות הבזק על מנת לייצב עצמן בשוק הביטוח ובעיקר על מנת לעמוד בקריטריונים ובטבלאות של שביעות רצון המבוטחים מסילוק תביעות מהיר.

ככל שנצא יותר לשטח ונלווה את המבוטחים, הציבור יבין ויפנים את כוחו של סוכן הביטוח | צילום: Shuttersto

 

אבל מה קורה כאשר יש נזק גדול או חמור מכך, מה קורה כאשר יש נזק גדול אשר יש ספק אם הוא מכוסה בפוליסה? כאן העניינים מתחילים להסתבך. לרוב, מוצא עצמו המבוטח הקטן בפני שוקת שבורה ונאלץ להתמודד מול החברות הישירות באמצעות עו"ד מומחה לתחום ולעבור מסכת ייסורים שתחילתה ידועה אבל סופה ממש לא. כאן, אנו סוכני הביטוח נכנסים לתמונה.

צאו לשטח

בנזקים, ובמיוחד בנזקים משמעותיים, אני ממליץ לסוכני הביטוח לצאת לשטח ולפגוש את המבוטח יחד עם השמאי. לפגוש את המבוטח, את השמאי ולבחון מקרוב את הנזק. כמובן שנזק שהוא תאונתי ולא צפוי מראש לא מסונכרן עם יומן הסוכן. לכן הסוכן צריך לעשות "חישוב מסלול מחדש", לבטל את הלו"ז המתוכנן ולצאת לשטח לראות את גודל הנזק ולוודא כי השמאי נותן למבוטח את כל הזכויות המגיעות לו ושהמבוטח לא תמיד ער אליהן. לדוגמה, ליווי של חברות שיקום נזקים תוך מומחיות לנזקי מים/אש; פיצוי בגין אובדן הכנסות (לפי תנאי הפוליסה, במידה וקיים); מומחים בתחומים שונים לפי הצורך ולפי מהות הנזק.

ליווי של סוכן הביטוח בשעת הנזק נותן כוח ועוצמה למבוטח. המבוטח מרגיש כי הסוכן "פורע את השיק" עבור מתן שירות ביום פקודה, לעיתים לאחר שנים ארוכות בהן היה מבוטח וללא נזקים. השמאי מבין כי הוא חייב לתת למבוטח את כל מה שמגיע לו והכי חשוב – במהירות. הרי ברור כי ככל שהמבוטח יחזור מהר יותר לשגרה לאחר קרות הנזק ושיקומו, כך היקף הנזק יקטן.

חברות הביטוח הישירות

ככל שנצא יותר לשטח ונלווה את המבוטחים, הציבור יבין ויפנים את כוחו של סוכן הביטוח. את השירות הזה, אף חברה ישירה לא מעניקה.

לדוגמה, למבוטח נשרפה הדירה על ידי דיירת משנה. נגרם נזק משמעותי כולל נזק גדול לחדר המדרגות ולדירות סמוכות בבניין המשותף. אירוע מסוג זה מחייב את סוכן הביטוח להגיע לשטח ולתת מענה לכלל ההיבטים.

היבטים כמו:
•טיפול בנזק לחדר המדרגות.
•תיאום הגעת חברות שיקום שיתנו הצעת מחיר לטיפול ושיקום הנזקים – למותר לציין את חשיבות השבת המצב לקדמותו במהירות האפשרית.
•טיפול בנזק/ליווי של הנזקים לדירות סמוכות (בניינים סמוכים).
•תיאום הגעת בעלי מקצוע שונים: חשמלאי, טכנאי מעליות וכד'.
•עזרה במציאת דיור חלופי לדיירים.
•קבלת מקדמה מחברת הביטוח לשם השבת המצב לקדמותו (חשוב גם להכרה בנזק). זהו ערך מוסף אמיתי אשר לא יסולא בפז וכאמור ללא תחרות.

כבדרך אגב אציין כי בכל יציאה לשטח לומדים אילו כיסויים כדאי למכור ללקוח, מקבלים הפניות ללקוחות פוטנציאליים נוספים, ועוד.

בהצלחה, ואל תשכחו – השטח קובע!

הכותב הוא עורך דין ו־CLU

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email