נאמנות הסוכנים – הסיבה הרביעית לרווחי חברות הביטוח

בטור מיוחד מסביר נשיא הלשכה כי לחברות הביטוח אסור לשכוח שסוכני הביטוח עבדו סביב השעון לאורך כל משבר הקורונה, ובזכות נאמנותם הוצגו שורות הרווח המרשימות שלהן בשנה האחרונה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

חברות הביטוח פרסמו בשבוע שעבר את התוצאות העסקיות שלהם לרבעון השלישי לשנת 2020 מהן עולה תמונה אחידה של רווחים מכובדים, ועל כך יש לברך. אין חולק על כך כי הכלכלה הישראלית בכלל, ושוק הביטוח הנכלל בה, חייבים לצמוח לטובת כלל אזרחי ישראל, ורווח מניע כלכלה.

שורות הרווח המרשימות בשנת 2020 – שנת משבר עולמי, כלכלי ובריאותי, לא הגיעה יש מאין ושותפים לה, כמו בכל שולחן יציב עם ארבע רגליים, ארבעה גורמים עיקריים: הראשון – הצמיחה בשוק ההון – התשואות המרשימות בבורסה וההשקעות הנכונות מניבות רווחים; השני – הוצאת מאות עובדים לחל"ת והפסקת תשלום משכורות ותנאים סוציאליים, והחזרתם אחרי מספר חודשים תוך קבלת מענק ממשלתי; השלישי – קיטון משמעותי בהגשת תביעות גוף ורכוש בכל ענפי הביטוח לאורך חודשים רבים כתוצאה מהסגר והגבלות התנועה. 

רוזנפלד מתוך כנס הבריאות הדיגיטלי | צילום מסך

אך קיימת גם סיבה רביעית, והיא החשובה מכולן, נאמנות הסוכנים. כאשר עובדי החברות ישבו בבית עבדו סוכני הביטוח סביב השעון תוך סיכון עצמי ודאגו לחדש פוליסות, למנוע ביטולים, לסכל הקטנת סכומים, לעצור פדיונות, להשאיר לקוחות בכיסוי מלא ולהעביר כספים ליצרנים כאילו אין כאן כל משבר.

את הסיבה הרביעית לשורת הרווח אסור לאף אחד בחברות הביטוח לשכוח. לא רק שאסור, אלא זה צריך לעמוד תמידית לנגד עיניהן, להיאמר מעל כל במה ומול כל פודיום ולציין זאת בכל חוזר חברה ומנכ"ל, אך ובעיקר לתרגם הערכה זאת למעשים בדמות הקטנת הפגיעה בסוכנים, צמצום המכירה הישירה, הפסקת פנייה ישירה למבוטח, מזעור ההנחה עד כדי ביטולה, כן זאת שעל חשבון העמלה, וצעדים נוספים.

איננו לקוחות שבויים

יהיו שיגידו שהסוכנים רצו להתפרנס, יהיו שיוסיפו שאיזו ברירה היתה לסוכנים, שהרי בלי יצרנים אין סחורה למכור, ואני טוען שהסיבה הרביעית לרווחי החברות אינה צריכה להיות מובנית מאליה. גם לא אצל אף בעל תפקיד בהנהלות היצרנים.

כאשר עובדי החברות ישבו בבית עבדו סוכני הביטוח סביב השעון תוך סיכון עצמי ודאגו לחדש פוליסות, למנוע ביטולים, לסכל הקטנת סכומים, לעצור פדיונות, להשאיר לקוחות בכיסוי מלא ולהעביר כספים ליצרנים כאילו אין כאן כל משבר

סוכני הביטוח אינם לקוחות שבויים אצל אף יצרן ואינם מונחים בכיסו של איש. זכות הבחירה נתונה בידם למול אלו שיידעו להוקיר ולהעריך את פועלם של סוכני הביטוח אשר פעלו ללא לאות במהלך שנת 2020, ואני מצפה כי חברות הביטוח יהיו שם בשביל כל סוכנת וסוכן בשיתוף פעולה עסקי ראוי ומכבד בדיוק כפי שאנחנו היינו שם בשבילן.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email