אברמוביץ: "אנחנו דורשים להחיל שקיפות על אגף הפיקוח ועל המפקחת, כפי שיש על כל אחד בענף"

לשכת סוכני הביטוח תקיים כנס בנושא חוק ההסדרים * יובל ארנון: "יש הרבה אינפורמציה שגויה ופרשנות לקויה בתקשורת, ממנה ניזונים הסוכנים"
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

לשכת סוכני הביטוח תקיים כנס חירום ב־11 באוקטובר בגני התערוכה בתל אביב בנושא סוגיות הביטוח בחוק ההסדרים. בכנס ישתתפו חברי כנסת, נציגים מארגוני מעסיקים – כמו לשכת המסחר, לה"ב והתאחדות התעשיינים – וכן בכירי הלשכה. הזמנה נשלחה לכל סוכני הביטוח.

לדברי יובל ארנון, יו"ר הוועדה לביטוח פנסיוני בלשכה, הכנס הנרחב מתקיים לאחר מספר כנסים במחוזות הלשכה, והוא נועד להסביר לסוכנים את מהות מאבק הלשכה בהצעת החוק במתכונתה הנוכחית. "יש הרבה אינפורמציה שגויה ופרשנות לקויה בתקשורת, ממנה ניזונים הסוכנים. לסוכנים יוסברו הסעיפים השונים אותם רוצה הלשכה לשנות. אנחנו מקווים להשתתפות גדולה מאוד של ציבור הסוכנים כדי שזה יהיה מפגן עוצמתי עם הד תקשורתי אפקטיבי", אמר ארנון.

יובל ארנון
ארנון. "מקווים להשתתפות גדולה"

"אחד הקרבות המשמעותיים"

לקראת הכנס פרסם נשיא הלשכה אריה אברמוביץ, איגרת לסוכנים, ובה כתב כי "אנו נמצאים באחד הקרבות המשמעותיים ביותר שידע ענף הביטוח בשנים האחרונות. אגף הפיקוח מנסה להעביר חוק הסדרים אשר כולו עננה אחת גדולה. סוכני הביטוח לא מתנגדים לרפורמות, הסוכנים והצרכנים נמצאים באותו צד. חשוב שידע כל אחד ואחת מהם הדברים אותם אנו דורשים".

"בראש דרישתנו", כתב אברמוביץ, "היא החלת שקיפות על אגף הפיקוח ועל המפקחת על הביטוח, כפי שחלה על כל אחד בענף".

"לאחר שהסתיים בהצלחה מאבקנו באמצעות הידברות ופעילות מקצועית ופוליטית", אמר אברמוביץ, "והצלחנו להוציא את השיווק הדיגיטלי הישיר אל מחוץ לחוק ההסדרים, עומדים לפנינו ארבעת הנושאים הבאים:

  • פיצול עבודת הסוכן בין תפעול ושיווק – אנו דורשים מהפיקוח להציג נייר עמדה שיענה על כל השאלות הרבות שנותרו ללא מענה. מהי ההגדרה לתפעול? האם האוצר מבקש להחיל סעיף זה על כל סוגי העסקים או רק על עסקים קטנים ובינוניים?
  • ביטול הסנקציות הפליליות – כיום החוק מאפשר להטיל קנס כספי על סוכנים אשר לא עמדו בדרישות הרגולציה. זהו קו הענישה המידתי שראוי להימשך. כוונת הפיקוח להרחיב את הענישה לעונש מאסר אינה מקובלת עלינו ולא נאפשר את אישורה.
  • החלת כללים ברורים על מה מותר לסוכן לגבות מחברת הביטוח ומה מהמבוטח – לשכת סוכני ביטוח דורשת כי הסוכן הפנסיוני יהיה רשאי לקבל תגמול ישירות מהלקוחות בגין פעולות שלא קיבל בעבורם תגמול מהגוף המוסדי.
  • ביטול הפטור לחברות הביטוח מהליך ייעוץ פנסיוני – גם כאשר לקוח מבקש לרכוש מוצר פנסיוני מחברת הביטוח באופן ישיר, מחובת הגוף המוסדי להתאים בעבורו את המסלול המתאים ביותר למידותיו, כפי שעושה סוכן ביטוח עם לקוחותיו. לחברות הביטוח יש אחריות מקצועית על עתידם הפיננסי של לקוחותיהן, וכן עומד לרשותן כוח אדם מקצועי, גם אם הלקוח רוכש את המוצר באופן ישיר. ללשכת סוכני ביטוח אין התנגדות לפניה ישירה של מבוטחים אל היצרנים, אך אנו דורשים גילוי נאות של היצרן אל המבוטח".

"אנו ניצבים בפני מערכה לא פשוטה או קצרה", סיכם אברמוביץ, "אך אני מאמין שנוכל לנצח. לשם כך אנו זקוקים לכל אחד ואחת מכם. בשבועות הקרובים נכנס כנסי הסברה, ונקיים מפגן עוצמה בין כותלי הכנסת עם חזרתה מפגרה. מי שרוצה רפורמות צריך להיות מוכן לשקיפות, מי שרוצה לחולל שינוי בענף לא יכול לעשות זאת באמצעות הסתרה, אני בטוח שנביא בשורה לציבור הצרכנים, המעסיקים וסוכני הביטוח".

סלינגר
סלינגר

פגישות אינטנסיביות מוצלחות

במסגרת המאבק קיימו נציגי לשכת סוכני הביטוח פגישות אינטנסיביות רבות עם חברי כנסת ואנשי הצוות שמינתה דורית סלינגר. בתום פגרת הכנסת (מייד לאחר סוכות) יחלו הדיונים בוועדת הכספים על חוק ההסדרים. הדיונים לגבי סוגיות הביטוח בהצעת החוק יתקיימו כנראה במחצית אוקטובר, בהשתתפות בכירי הלשכה. החוק עצמו אמור לעבור בקריאה שנייה ושלישית במהלך חודש נובמבר הקרוב. בלשכה מרוצים מתוצאות המאבק והפגישות שערכו עד כה ובטוחים שיצליחו לשנות את הסעיפים בחוק עליהם היא נאבקת.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email